Súrlódó hang, a kerék megemelve nem pörög hosszan. Mi lehet a baj?
Kaptam egy elég öreg, de tökéletes állapotban lévő bringát. Szépen karban volt tartva, egy rozsdafolt nincsen rajta, minden pöccre mozog, egyedül a gumiköpeny van kissé elöregedve de annak cseréje tervben van már.
A problémám: Menet közben súrlódó hangot hallok (ráadásul mindkét kerék felől), ami viszont szakaszosan lép fel, tehát nem folyamatos. Gondoltam rá hogy a fék szoros kissé, de ez a ritmusos hang máshogy szól. Talán centírozni kéne?
Elvittem szervizbe, vissza is hoztam, a muksó kérdésemre, miszerint mi okozza ezt nem válaszolt, ellenben a nagygenerált és az új köpenyeket kötelező érvényűen rám akarta sózni.
Úgy érzem, egy féklazítást és egy centírozást nő létemre magam is el tudok végezni itthon, 15ezer forint alatt. A diagnózisomban viszont nem vagyok biztos, szerintetek is ez lehet a probléma?
Köszönöm a válaszod Wadmalac, de attól még hogy a szerelési képességeimben nem bízom, az alap karbantartással tisztában vagyok :)
Minden, az utolsó csavarig tiszta és csillogó rajta, szépen át van zsírozva.
A váltók hang és akadás nélkül működnek, a fék 3/4 útnál fog teljesen, úgy tudom, az az ideális (javíts ki kérlek, ha tévedek). Tehát tényleg minden olajozottan működik.
Szóval ezen az egy idegesítő hangon kívül más baj nincs vele. Tekintve, hogy hallatán reflexből azt néztem, nincs-e beakadva valamelyik fékpofa, valószínűleg ha nem is ismerem fel, onnan hallom a hangot.
Maximalista ember vagyok, szóval megértem, ha valaki nem akar fél munkát kiadni a kezéből, de amikor tényleg csak azzal a pár ezer forinttal megyek le, hogy azért mégis szüntessék már be mán' azt a fura hangot, akkor ne akarják felújítani nekem a bringát... azt én tudom, az mikor fér bele a költségvetésembe :)
Caspágyat nem piszkálnám, de ahogy visszaolvashatod, inkább a kereket sem, keresek egy értelmesebb szerelőt.
Köszönöm a válaszokat!
By the way, amikor a szakember nem indokolja meg a munka szükségességét, csak motyog két percig az orra alatt majd kivág egy árat, azt semmiképpen nem nevezném szaktudásnak.
A nagygenerált is csak onnan tudom, hogy megnéztem az árlistát a weboldalon, egyébként pedig arra sem válaszolt, mi okozza a problémát. Konkrétan semmit nem mondott csak az árat, meg a fent emlegetett "életveszélyes" szöveget, amiben persze van is valami, csak enyhén sales-jellegűnek veszi az ember, ha szerinte két hetet sem ér rá :)
Mint írtam is, nem kizárt, hogy a lehúzási szándék tényleg több, mint a szakértelem. :)
De annak a hangnak az okát tényleg meg lehet találni házilag.
A jobb szerelő keresése jogos ötletnek tűnik.
(csak kiegészítésként, a 3/4-nél fogó féket nem tudom teljesen értelmezni, én a saját bringámon a fékpofákat alaphelyzetben a felnitől kb 1-1,5 mm-re szoktam beállítani, értelemszerűen ezzel együtt jár, hogy nálam a nyolcas mértékegysége a tized mm. Nem csak te vagy maximalista. :D).
Mivel azt írtad, hogy a hang szakaszosan jelentkezik, volna egy-két tippem.
1. a fékpatkó (montinál fékpillangók) középre állítása nem fix, el tud mozdulni, a bowdenház viszi magával ide-oda, néha beleér egy fékpofa a felnibe, néha nem.
2. kerékcsapágy kotyog, kerék tud kicsit billegni ide-oda és bele-beleér a fékbe.
3. sárvédőd van? Talán az "lengedezik" és néha súrlódik a gumival. Na EZT konkrétan állatira nem lehet látni, mert a sárvédőn belül történik.
4. 2-es pont, de nem a fék ér a felnibe, hanem a villa az, ami összeér a gumival néha.
5. félrevezet a hang, nem is a kerekektől jön, hanem a hajtástól, lánc, lánckerék, láncvédő stb.
Mindezt házilag is le tudod ellenőrizni, szőnyegporolóra vagy ilyesmi nyeregnél fogva felakasztod a lovat és úgy forgatva, megráncigálva a kerekeket körbevizsgálsz mindent. És így lehetőséged van arra is, hogy a füled jó közel legyen a hangforráshoz.
A hiba lokalizálásához így nem kell szakértelem, csak figyelem.
A 3/4-nél fogó féket a fékkar útjánál gondoltam :)
Viszont basszus, megoldottad a problémámat :D Lehet nem a sötét parkban kellett volna ellenőrizni hogy jól állnak-e a fékpofák, mert bizony bal oldalon mindkettő kissé hozzáér a felnihez, amit akkor nem láttam (vagy csak nagyon féloldalasan néztem, mert a támaszt ma szerelem rá :)). Ezek szerint csak ennyi a baj, ezért sem látok 8-ast a kerekeken :) Tiszta hülyének érzem magam :D
Ezt viszont én is át fogom tudni állítani, nem nagy kunszt. Ha mégsem menne, a férjem egyik haverja motort szokott bütykölni, csak sikerül megoldania egy v-féket!
Nagyon köszi :))
Fékpillangó, igen, az lesz az :)
Hál' Istennek, hogy csak ennyi a baj.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!