Van egy 28 coll gyorszáras hátsó kerekem. Kérdés, ha egy ugyanilyen hátsó kereket rakok bele, annyi különbséggel, hogy a fogaskoszorú felfogatása nem menetes, hanem kazettás, akkor belemegy-e?
Ha a saru megegyezo akkor szerintem igen.
De nem 100%
A kónuszok és kontraanyák közti hézagolásokkal való játékkal biztosan meg lehet oldani. Egyébként a 135 mm alapból kazettás agyhoz passzentos méret, szerintem a mostani, menetes agy lett hézagolással hozzászélesítve.
"a kazettás fogaskoszorú kompatibilis a régi váltóval,ha a fogaskerekek száma megegyezik?"
Amennyiben a menetes sor egy hat sebességes Shimano UG, akkor az UG-s hatos kazettával kompatibilis lesz.
Ha hetes MF-HG-XX (az XX helyén szám), akkor az kompatibilis a CS-HG-XX kazettákkal, vagyis ugyanazon pozicionált váltókarral, váltóval futni fog.
A SRAM, a Zoggie gyárt Shimano UG és HG kompatibilis sorokat, menetest is, kazettást is, más gyártónál már zsákbamacska, mármint a menetes sor, ami most fent van.
Suntour, Sunrace, Maillard, Campagnolo stb. más méretű hézagolást használ a lánckerekek közt.
Lám,mennyi esze van valakinek!Megvilágosodtam.Most már tudom,mi az a két hatalmas távtartó a tengelyen,jobbról,balról.Ezek szerint,működik a dolog.Kedves 2.válaszoló,annyira belementél a fogaskoszorú témába,hogy az valami hihetetlen.Kár,hogy fogalmam se sincsen,milyen az enyém.Azt tudom csak,hogy menetes,meg 7 fogaskerék van rajta.
Azt még meg tudná valaki mondani,hogy melyik a jobb?Menetes,vagy kazettás?
Köszi a válaszokat,mindegyik hasznos volt!
"Azt tudom csak,hogy menetes,meg 7 fogaskerék van rajta."
Meg valahol egy márkajel minimum. Ott a racsni belső gyűrűjén.
A Shimano lánkerekek egyenként is számmal és betűjellel vannak ellátva(rajtuk van, hogy hány fogú, meg egy betű-szám kód, ami azt jelzi, milyen lánkeréksorba építhetőek be, ha egyenként legózod össze a sort), a teljes soron meg (ha jól emléxek, ott a belső gyűrűn) ott az MF-HG-akárhányas felirat is.
Ha nem Shimano, akkor, mint fentebb írtam.
A kazettás agyaknál a két keréktengely-csapágy szélesebb terpesztésű, mert nem az agytest végében fut a menetirány szerinti jobb oldali csapágy, hanem a kazettatestben, így jó 3-4 centivel kijjebb. Ettől a kerék stabilabb és kisebb esély van a tengely-görbülésre.
Meg sorcserénél nem utolsó szempont, hogy a tekerés-erőd nem húzza rá jobban a sort az agyra és nem kell szenvedni a levételnél, zárógyűrű leold és sor lehúz, kész.
Még egyszer köszi,kedves Wadmalac!
Még nem szedtem szét,azért kérdeztem is meg itt,először,mert ha rendelek egy kazettás kereket és nem jó,akkor bökhettem volna.Köszi a linkeket!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!