Régi vagy újabb?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Úgy gondolom, hogy vannak olyan komponensek, amiket érdemes újra cserélni.
Ilyen pl. a hajtómű, mivel az nagyon sokat fejlődött 20 év alatt. Merevségben, erősségben, súlyban tönkreveri a régieket.
Viszont váltók terén ezt már nem lehet elmondani, mert a súlyt leszámítva ugyanúgy boldogulsz a jó öreg cuccal.
Fékek terén megint csak nagy a fejlődés, az újak lényegesen erősebbek, ami azért nem mindegy.
Kerékagyban viszont a régi ugyanolyan jó, ha nem jobb. Maximum golyót cserélsz benne pár évente.
A vázakat tekintve pedig ismét ott a kérdés: egy átlag bringásnak kell-e karbonváz, vagy elég a régi acél, ami hajlik, mint hurka?
A használtan vett peugeot országútimal a kékesről lefelé jövet véletlenül áthajtottam egy kb 5 cm mélységű kátyúba. Rögtön megálltam mert még a fogaim is összekoccantak. A kerékpárt átvizsgálva kiderült, hogy sem nyolcas sem tojás vagy tengelyferdülés nem következett be egyik keréken sem és egyéb hiba sem keletkezet.
Viszont a meridámmal amit teljesen újonnan vettem (több mint két évig gyüjtöttem a rávalót) és szinte még a széltől is óvom már kb féléves használat után nyolcas volt a hátsó kerékben és az első kerék kónusz csavarját is cserélni kellet mert a csavarból azon a részen ahol a golyók futnak apró darabkák törtek ki. A kónusz csavar hibáját a szervizben vették észre mivel, hogy én évente egyszer (tavasszal) mind a két kerékpárt elviszem egy megbízható szervizbe teljes átnézésre - olajozásra - zsírozásra. A szervizben mutatták meg hogyha a kereket körbeforgatva kb 5-10 centiméterenként megmozgatva voltak olyan részek ahol az első kerék kotyogott.
A peugeottal amit használtan vettem három éve (a fékpofa cseréjét leszámítva) semmi gondom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!