Egy fitness vagyis egyenes kormányú országútival tudok olyan gyorsan menni (nagyjából) mint egy valódi oútival?
Nem gondolom, hogy ugyanott leszek vele, de legalább közelítőleg?
Mondjuk 40-45km/h elérhető vele?
na aki ezzel 100-al megy annak segget csókolok.
komolyan: lehet jönni! odaadom a bringát én meg majd motorral követem. és ha megvan a 100 (nem ám lejtőn) megkapja a bringát ajándékba.
tényleg nem attól. hanem attól h az alacsony fekvésű és alacsony fogáspontú kormánnyal milyen testhelyzetet fogok tudni felvenni.
ha felfekhetek a kormányra az jó. ha félig egyenes vagyok (ld monti) az nem jó.
vagyis mégis a kormány alakjától és magasságától függ.
egy trekking city emelt kormányára nem lehet felfeküdni.
pedig tudok trekkinget 50 /34 fogas hajtóművel. az már bőven oúti kategória.
sebesség nem a kormány alakjától függ
na ja. és ha felülök a japán expressre akár 300km/h val is mehetek
tehát lejtőnek hátszéllel
vicces kedvében van az 5-ös.(?)
A testpozícióval nem a farpofa erőleadása növelhető, hanem a légellenállást lehet csökkenteni. Ugyanolyan erőleadás mellett a kisebb légellenállás miatt nagyobb fokozatba tudsz kapcsolni, gyorsabban haladsz.
„Egy tipikus, 70 kg-os kerékpáros standard kerekekkel körülbelül 3,63 kg légellenállással rendelkezik, mindez egy jobb pozíciót felvéve 2,72 kg-ra módosul….A teljesítménybeli különbségek, ha az erőleadás nem változik, igen jelentősek, akár 6 percre is rúghatnak(40km-es távon), ha a „tipikus” kontra „kiváló” pozíciót nézzük….
A jó aerodinamikus pozíció legfontosabb elemei a következık:
1. Horizontális test - vagyis a hátad minél inkább párhuzamos a földdel, annál kisebb a légelellenállás.”
aero sisak hatása:
„30 km/h-s sebességnél, teljesen jó testtartás mellett is, az energiád 80%-a a légellenállás legyőzésére megy el (ha nem megy előtted senki). Nem kell ecsetelni hogy ilyen nagy számoknál mennyire lényeges a légellenállás csökkentése. Saját tapasztalataim alapján 2-3 km/h-t jelent egy ilyen sisak megléte vagy nem megléte, még relatíve alacsonyabb sebességnél is. Tehát egy adott erőkifejtésnél a normál sisakos 30 km/h helyett mész (aero sisakban) 32-33 km/h-val.”
Itt a 3. kép aerodinamika-időnyereség :
könnyebb gumikkal is növelheted a sebességet.
pl:most cseréltem az első külsőt 430gr-osról 287gr-osra, 40km-en 0,5-06km/h-val többet mentem a rekordomtól elsőre ua-on az útvonalon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!