Hogyan tudnám felbecsültetni/megtudni az árát 2 régi márkás biciklinek?
Sziasztok!
Van 2 régi biciklim és érdekelne, hogy honnan tudhatnám meg, hogy mégis mennyi forintal gurulok. :D
Az egyik az egy 1966-ban készült Condor 3 sebességes agyváltós túrabicikli. Eredeti fényezés nagyjából jó állapotban és olyan krómmal, hogy nyugodtan lehet tükörnek használni. Ülésen és markolaton kívül minden eredeti rajta, de az első lámpa nincs meg és a dinamója se. 1992 óta majdnem mindennapi használatban van és az utóbbi 2,5 évben 2600km-et tekertem bele.
A másik az egy 1963-ban készül Allegro 3 sebességes agyváltós túrabicikli. Minden gyári tartozéka megvan, de ülést és markolatot itt se az eredetit használom kényelem szempontja miatt. Ez elég sokat volt használaton kívül, így a fényezés eléggé rossz állapotban volt ezért tavaly nyáron restauráltam. Kilett polírozva minden, de a kormányt sajnos újra kellet krómozni és az eredeti fényezés stílusát kapta vissza, de a szín kicsit rikítóbb a mai trendeket követve. 6szor lett alapozva és mindig visszacsiszolva a legsimább felület miatt és 8,5 bárral lett fújva 2 réteg minőségi metál festék és 1 réteg minőségi lakk.
1 minőségi öreg/régi felújított agyváltó a 40 igen..
Bicikliben mi tud elavulni? Elektronika? Teljesen fogalmad sincs, hogy miről beszélsz.. Ha bicikli mindig karban volt tartva, csapágyazva, minden kopó alkatrész cserélve és minőségi váltóolajat kapott az agy(Ugye belső olajozása van), akkor mégis mi lehet elavult vacak?
váz-geometria, felhasznált anyagok, felszereltség, kezelő eszközök(váltókar, fékkar, stb)
ilyen apróságok avulnak el...
és szép meg jó, lehet, a te számodra sokat érnek ezek a bringák, de nincs olyan balek, aki olyan rengeteget fizetne értük... ak biciklit akar, az használni akarja, nem pedig nézegetni gyönyörködni benne, és általában kényelmes könnyű hajtható bringákat keresnek nem pedig őskori leleteket.
de vidd el egy régiségkereskedőhöz, az felbecsüli majd neked...
vagy próbálkozz, az index fórum veterán kerékpár topicjában...
Nincs komoly lábam és csak hobbiszinten csinálom azt amit csinálok és 40km-en 38as átlagot megtekerem 70en meg 30-31 körül tekerek..
Ahogy mondtam mindennapi használatban vannak és nem boltba járósként vannak használva. Versenybiciklisekkel akikkel találkozok tudom tartani a tempót, igaz nem 40km-en keresztül. Nem 1 tonnás acél biciklit kell elképzelni, hanem 1 akkori versenybiciklit sárvédővel és csomatartóval..
Keskeny kerék könnyű és strapabíró szerkezet.
Ha tudnék a közelben régiségkereskedőt, vagy akárkit akiknek lenne fogalmuk ilyenekről, akkor nem írtam volna ki ezt a kérdést.
Nem akarlak nagyon kiábrándítani, de nem sokat érnek ezek a kerékpárok. Aki bringázni akar, az nem ezt keresi. Aki meg régiséget szeretne, annak kizárólag eredeti tárgy kell, és sokkal régebbi.
Mellékesen, az elmúlt 40 évben hatalmasat fejlődtek a kerékpárok. Ég, és föld a különbség egy 40 éves - akár csúcsmoddel- és egy mai minőségi bicaj között. Szóval ezért avul el valami.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!