Milyen mountain bike biciklit érdemes venni? Hauser, X-fact, Sprint, DHS vagy Capriolo?
Akarok tavaszra egy újat mert a 10 éves Merida egyre rosszabb, rozsdás a lánca és eléggé zajos meg a fékezése se a régi. Sajnos most pénzem nincs sok hirtelen és ezekből a márkákból vannak olcsóbb biciklik kb 50-60 ezerért max.
Mennyiért számítanák be a régi biciklim szerintetek?
De már 10 éve vettem a biciklim, kb 80-100 ezerbe került, ami akkoriban többet ért mint most. Azt hittem a drágább jobb de csak addig volt gondmentes ameddig a garancia tartott utána ment tönkre fokozatosan, egyszer szervizbe is vinni kellett mert elszakadt a lánc rajta.
Ha most veszek drágán egy új biciklit attól tartok ugyan ez lesz vele, pár év és a teszkós bringa is többet ér nála.
A szervizben amikor a láncszakadás miatt voltam néhány éve, mondták, hogy ha valami nagyon elromlik a biciklimen, toljam be hozzájuk és kicserélik.
A lánc csere szerviz díjjal együtt volt kétezer, háromezer talán, tettek rá olajat is mégis elrozsdált. Azóta nem tettem be hozzájuk a lábamat.
Én pedig ennyire bunkóval nem találkoztam még.
Vagy ezen az oldalon csak hatalmas szakmai hozzáértés mellett szabad csak kérdezni?
A többieknek viszont köszönöm a válaszokat, annyit kérdeznék még, hogy konkrétan milyen karbantartásokat lehet elvégezni minimális hozzáértéssel otthon ami miatt nem kell szervizbe menni?
És inkább felújíttatom a Meridát, ismertek valami jó szervizt a XIII. kerület környékén, ahol elvállalnák?
Pestet nem ismerem. Viszont a következő karbantartásokat tudod elvégezni otthon is, még akkor is, ha nem vagy annyira ellátva szakértelemmel vagy eszközzel: Kerék és gumicsere, persze itt jó, ha van gumileszedőd, de a találékony ember úgyis leszedi valamivel, persze itt már nagyobb lehet a tömlő sérülésének a veszélye. Pedálok cseréje. Fékpofák cseréje és beállítása, hangolása, persze nem dob- vagy tárcsaféknél, főleg nem hidraulikusnál, mert az már valamivel nehezebb, bár megoldható, de gondolom neked nem az van. Ehhez sem kell több imbusz- és franciakulcsoknál, csavarhúzóknál. Váltó beállítása (talán). Lánc cseréje, ha van hozzá eszközöd, és persze erről sem árt előtte kicsit tájékozódni, mert lehet ám rosszul is feltenni. A monoblokk, agy, fogaskoszorú körüli ügyködés megint egy kicsit több hozzáértést és eszközt igényel, nem árt, ha előtte láttuk már más által szétszedve lehetőleg a sajátunkat, mert nem mind ugyanolyan.
A karbantartási alapokról pedig csak röviden, egyrészt, amit már mondtam a hajtás tisztításáról, ehhez sem feltétlen kell külön eszköz, csak egy rongy, egy fogkefe meg a löttyök, és alap, hogy nem az autómosóban nyomjuk le a bringát sugaras kézi mosóval. Fékpofákat nem hordjuk túl, és róluk is érdemes pár hetente leszedni az odakövesedett szutykot. Lehetőleg ne szabad ég alatt tárold, amikor leteszed, a váltót minden helyen a legfesztelenebb állapotban hagyd, viszont ne így járj vele (keresztbe váltott állapotban). Etcetera, lehet ezt még fokozni, ez csak néhány alap tipp.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!