Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Miért jó az ipari csapágyas...

Miért jó az ipari csapágyas agy? Honnan ismerem fel hogy iparis e vagy sem?

Figyelt kérdés
Hiszen a nem iparisat akkor zsirzom amikor akarom, ki tudom cserélni a tönkrement tengelyt vagy a deformálódott csapágygolyókat.

2013. nov. 14. 23:13
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%
Az ipari többet bír,viszont ez a hátránya,hogy nem javítható,nem tudod szétszedni,a hagyományossal ellentétben.
2013. nov. 15. 13:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:

Na mit nem tudunk szèt szedni?Vazze!


A csapàgyat nem de az agyat igen.Vagyis ha elkopik a csapágy akkor pòtolod lehetőleg Koyo csapággyal.Ennyi.


A csapágyas jobban forog stabilabb a kanyarokban stb.

Van olyan aki 3havonta tönkreb.........ssza nem tudom hogyan.

Nekem novatec van.3.èvesek lesznek,115kg körül vagyok,beletolok èvente 5000km-t de mèg semmi bajuk.

NA?

2013. nov. 16. 17:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 A kérdező kommentje:
Mondd hogy kapod szet az agyat az hasznos info lenne. Amugy a számok csak szamok. Jobb kónusz agyak (campanola, miche pista, shimano) azt hallom jol birjak. Mondta egy futar hogy többet vett hogy legyen tarcsi de nem mennek tonkre. Egy masik arc akitkerdeztem a 3. Telet nyomja pista aggyal a tel meg azért gyilkos dolog egy konuszos agynak. A titok a porvedo. Mondjuk hanehez vagy az más. Mondjuk en akkor is konuszosat vennék mert ha meghajlik a tengely azt is ki lehet serelni.
2013. nov. 16. 17:33
 4/11 anonim ***** válasza:

Öregem.

Nagy gondok vannak felètek mind a te mind a haverjaid szakèrtelme terèn.

A csapágyas agy a legalapabb dolog a világon.

Agytest benne a csapâgyak ès a tengely ès kèt záròkupak a vègein.


A záròkupakokon van egy gyűrű azt leszeded mindkét oldalon.Ekkor a zárògenyára 14-v 15ös kulcsokat dobsz.Értelemszerűen kifelé csavarod őket mert rendes menetesek.Ekkor általában az egyik lelazul.A másik fentmarad mert szoros.Most egy imbusz kulcsot teszel a tengely vègèbe ìgy arra ràfogva leszeded a másik záròkupakot is.Na ennyi.


Innentől ki lehet szedni a csapikat.Rá kell vágni a tengelyte finoman de azèrt nem simogatva.


Szòval egyszerű dolog.

Hátsò agynàl ugyanez a folyamat ès esik darabokra az agyad.De ott kijön a hùzòrèsz is ès ha akarod tudod zsìrozni stb.


Azt mondják vannak olyan agyak amit ùgy rábikáznak gyárilag,hogy nem lehet szètszedni elvileg:).


A másik.A csapis már csak azèrt is merevebb mert a kònusz 2oldalon van csak.Mìg monjuk pl az enyèm 4csapágyasban van 2 az agytestben ès 2 a hùzòrèszben(kazettatestben).Îgy nagyobb helyen támasztja a tengelyt.


Igen attòl nem szar a kònusz.Sőt a shimano azt hasznâl csak.Mèg az 500*000Ft os xtr kerekekben is.

De ha szarul lövöd be mondjuk otthon a kònuszt ès belerâgnak a golyòk a perselybe akkor sìrva dobod ki az agyat szerintem.


Nekem alapbòl a nagy féktárcsa+sùly+erő miatt meg is kottlott elől a kònuszom.Az agyak most bìrják pedig alap márka a novatec.Mondjuk egy dt mavic stb. biztos jobb.

2013. nov. 16. 18:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 A kérdező kommentje:
nemtom nekem iparisnál a papucs sérült meg és amikor szedtem le, tekertem kifelé az anyát és tágult a láncvilla a papucs ledarálta a menetet ezért nem lehet ráhajtani az anyát. elvittem két helyre, mondták kuka vagy csináltassak bele menetet de azt meg nem lehet. szóval vettem kónuszost és annál úgy van ahogy leírtad (az egyiket már szétszedtem). persze fos kenegetni de egy hatékony porvédő sok munkát megkímél.
2013. nov. 16. 21:18
 6/11 anonim ***** válasza:

ezekszerint te a vàzba belerakott kereket akartad szètszedni?

mèg jô hogy tágul a láncvilla.:)

2013. nov. 17. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:
lol. acél váz (rugalmas) és új kerék került bele ahogy pedig ráhúztam az anyákat szépen a láncvilla hajlott, mivel keskenyebb az új kerék tengelye tekintve hogy már nincs rajta koszorú. amikor lecsavarom az anyákat ez megismétlődik, a két láncvilla távolodik egymástól. a csúszópapucs viszont megsérült úgy hogy azt nem vettem észre ezért a két belső felület nem volt párhuzamos és egy rojt is lett a külső élén ami az anyák lecsavarásánál ledarálta a tengelyről a menetet. ezután valóban szétszedtem a kereket vettem új agyat és megfűztem mivel az iparisból max a csapágyat üttedheted ki és vagy kapsz bele újat vagy nem.
2013. nov. 17. 12:11
 8/11 A kérdező kommentje:
de itt a tengely ment tönkre
2013. nov. 17. 12:13
 9/11 anonim ***** válasza:

Elkerülhetted volna, hogy a tengelyről leszedje a menetet a váz, ha nem hajlítgatod, hanem alátétekkel kicsit megszélesíted az agyat.


Az ipari csapágy előnye a gyors javítás: régi csapágy ki, új csapágy be, kész. A szétszedhetősnél jóval tovább tart a takarítás, gyakorlatot kíván a beállítás.

2013. nov. 20. 14:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 A kérdező kommentje:
A lancvilla alapbol kb olyan szeles mint a tengely, muszály valamennyit hajolnia.
2013. nov. 21. 20:36
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!