Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Sportoláshoz milyen kerékpárt...

Sportoláshoz milyen kerékpárt válasszak? Minőségire gondolok. Mire figyeljek?

Figyelt kérdés
2013. szept. 25. 12:09
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:

Attól függ hol akarsz biciklizni.

Amúgy országúti, cyclocross vagy cross amit javaslok.

2013. szept. 25. 12:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
illetve nyílván monti ha hegyes vidéken akarsz vele csapatni.
2013. szept. 25. 12:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
kezdjük az elején. hol szeretnéd használni? aszfalt, terep , is-is?
2013. szept. 25. 12:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:

Főleg aszfalt, néha könnyebb erdős földút.

Ja és lehetőleg tárcsás legyen. Mert most van montim, nem is rossz, de tárcsa nélküli. :))

2013. szept. 25. 12:29
 5/11 anonim ***** válasza:

Akkor cross, cyclocross között keresgélj.

Mekkora összeget szánsz rá?

Nekem cross biciklim van, deore xt, slx váltóval avid elixir tárcsafékkel. Szerintem ez már elég jó felszereltség. :)

2013. szept. 25. 14:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:

Maximum 200 ezret. Igaz már az sem kevés. Mert persze lehet mondani, hogy a jó kerékpár 400-tól kezdődik, ja már akinek.

Most sima mtb-m van. Jó minőségű.

Nem tudom, hogy a cross jó lenne-e a 86 kilómhoz?!

Nem vékony az nekem?


Meg terepen, gondolok itt erdőre, kerek bírná?

2013. szept. 25. 14:49
 7/11 anonim ***** válasza:
90 kilós vagyok, semmi gondom nincs vele. Terepre (döngölt földutakra) is nyugodtan mehetsz. Ár/érték arányuk alapján a Gepida és Kross márkákat javaslom. Gepida örökélet garanciát ad a vázra. De vannak még jó márkák, szét kell nézni.
2013. szept. 25. 17:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
sík útra a tárcsafék teljesen felesleges csicsa... annak meredek terepen van haszna, hogy könnyebben adagolható a fékerő. csak az alapján bringát választani, hogy tárcsafékes legyen, hülyeség. ha főleg aszfalt, én a helyedben vennék egy belépő kategóriás outit, vagy fitnes bringát,+ egy olcsóbb kategória montit a néha terep kedvéért... amúgy én országutival is megyek napi 3-4km-t föld úton, azt is ki lehet bírni, amúgy 90kg vagyok.
2013. szept. 26. 19:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 Hargitai János válasza:

A kategóriáktól elrugaszkodva amire figyelni kell ha tényleg jót akarsz:


Hajtás: amennyiben számít a teljesítmény ne add alább integrált tengelyes vagy howizer rendszerű hajtóműnél. Ezek sokkal tartósabbak és merevebbek mint pl a 4 szöges rendszer Az ékes hajtómű pedig egyenesen vicc kategória...


teleszkóp: a gyári bringákban 120 körnékén még sajnos nagyon alap suntor meg rst villák vannak, ezekben nincs visszaút csillaptás, esetenként műanyag persely vezeti a becsúszószárat. A valamire való teleszkópban olaj végzi a visszaút csillapítást, teflonos bronz csúszóperselyek vannak, és ha még nyílt olajfürdős is akkor az sokáig villa marad.


Kerekek: nem veszünk ritka küllős kereket ha nehezek vagyunk maradunk a jól bevált 32-36 küllőnél, a küllőből a dt márka kiváló nem nyúlik nem szakad nem rohad össze a küllőanyával.

A felni minden képpen dupla falú, jó és tartós márkák a teljesség igénye nélkül pl: mavic, sun rims, dt, mach 1, araya.

Agyak terén 1 komoly bringás csak is kazettás hátsó aggyal foglalkozik, nagyságrendekkel tartósabb mint az olcsó menetes rokona, általánosságban elmondható hogy a shimano agyak jók, tudni érdemes, hogy a shimano nem csinál ipari csapágyas agyat, persze van számos más gyártó ami csinál és jót csinál: bts, novatech olcsóbb... sunn ringlé, dt prémium kategória...

Gumin se érdemes spórolni, nem vicc de sokan azt hiszik a belső dolga megállítani a tüskét drótot üveget és szöget.

Most mondom hogy léteznek defektálló külsők mindenféle beépített védelemmel és extra vastag futófelülettel, megéri!!!


A váz: akármilyen kategóriát is veszel az biztos h a 80-90 kilódat el fogja viselni, váz ügyileg 2 fő anyag létezik alu és acél, létezik karbon, titán, és magnézium is. Jó minőségű modern acél váz ritka mint a fehér holló, 50 ezertől kb 300 ezres kategóriáig alu dömping van.

Valaki írta hogy városban sík úton itt ott felesleges a tárcsafék, erre én azt mondom: mindenki azt használ amit akar és meg tud fizetni, továbbá 1 kategória felett a gyártók már a villára illetve a vázra is csak tárcsafék szemet raknak, magyarul vagy tárcsafék vagy semmi..


A fék: többféle van mint gondolná az átlag ember..

Modern országútin modern patkófék fog rendesen minden oké, divatos retró 30 éves bicigliken a régi patkófék nem említhető ezekkel egy lapon.

kontrára, görgős agyfékre, dobfékre, szalagfékre, kantifékre egybekre nem térek ki.

Tárcsafékből létezik hidraulikus, és mechanikus. Jellemzően elmondható hogy az olajos fékek jobbak hiszen ott tartani kell valamiféle minőséget különben nem marad bent az olaj, persze léteznek minőségi mechanikus fékek is. Jó tudni hogy a hidraulikus fék többnyire 2 oldalról nyom, a bovdenes általában csak 1. Az az a rendes működéshez nagyon közel kell legyen a tárcsa a fix pofához, nem kell csodálkozni ha néha beleér, és hangot ad.

V-fék és tárcsafék terén ugyanazt lehet mondani, nem a legolcsóbb a legjobb. gyártók terén: shimano, avid, hayes, magura, hope. amelyik gyárt v-féket az rendesen megcsinálja, tárcsafékeikhez pedig jó minőségű tárcsát adnak... az se mind 1.

A jó tárcsafék minden területen előnyben van a jó v-fékkel szemben, 1 kivétel lehet az pedig a tömeg.

a tárcsafék érzéketlen az időjárásra, gondolok itt az esőre sárra, városban a biciklis futárok, esős latyakos napon több garnitúra fékbetétet is el tudnak fékezni felni fékes rendszerekkel.


Váltórendszert alapvetően 2 gyártó kínál shimano és sram ezek lefedik a teljes spektrumot, nagynak mondható az olasz campagnolo de az csak országúti alkatrészeket gyárt.

Lényegében minden márka gyárt olcsóbb és drágább szetteket, pénztárca függő ki mit mivel variál össze. egy középkategóriás szett sokáig és precízen dolgozik. A gyári bicajok ritkán kapnak teljes szettet, a spórolás oltárán általában feláldozzák a hajtóművet, a váltókart, első váltót, 1-2 kategóriával olcsóbb szokott felkerülni, hajtómű esetén az is előfordul, hogy márkaidegen az alkatrész.


Egyéb kiegészítők: irányítás, nyereg, pedál, markolat stb.

ez se lebecsülendő kategória sok pénzt el lehet itt is költeni. rugós nyeregcső, állítható stucni nem komoly dolog, első sorban az első perctől lötyögnek, másodsorban nehezek.

Nyerget kipróbálni 1 perc alatt nem lehet, pár napot illik adni neki.

Ki nem állhatom ha forog a kezem alatt a markolat, vannak nagyon jó bilincses markolatok, tudom ajánlani őket, ugyan akkor tartózkodjunk a szivacs markolatoktól...

gyári bringákon a pedált se viszik túlzásba, szerintem a jó pedál lapos és széles(platform pedál), ipari illetve sikló csapágyas, rendesen tömített, a szegecsek acélból vannak az alu tüske csúszik,és kopik is.


kb ennyi...

2013. okt. 1. 13:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 bully allan válasza:

hát nekem van egy 10000-es kemping ciglim[össze csukható cigli] kb. 30-35 éves. és én azzal szuperul meg vagyok betonon földuton. első fék:patko hátso: kontra [szupi].

ja és még versenyt is nyertem vele!!!

2013. okt. 6. 09:39
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!