Melyiket vegyem meg "26"-os schwinn csepelt vagy egy sima "26"-os mountain bikét? Melyiket ajánlanátok föld úton használnám
Ha pontosítanád a kérdést, akkor tudnánk érdemben is válaszolni rá.
Pontosan melyik 26"-os Schwinn-Csepel MTB típusra gondoltál? (Boss ATB, Ranger, Magnum, Adrenalin)
Milyen szerinted egy sima 26"-os mountain bike? Ugye nem a hipermarketes borzadályokra gondoltál? Mert akkor inkább a Schwinn-Csepel mellett dönts!
Sajnos el kell keserítselek, de a Schwinn-Csepel Boss ATB eléggé "hipermarketes" felszereltségileg, noname gagyi első váltó, szintén noname hajtókar, Shimano TZ50 hátsó váltó, ami csak 6 sebességes, szimplafalú felni, acél kerékagyak, valamint menetes kormánycsapágy található rajta. Ezek egyáltalán nem előnyök, főleg úgy, hogy kis ráfizetéssel (4-5 ezer forint) a Neuzer Nelson 30 sokkal jobb, duplafalú Altrix Warrior felnikkel, 7 sebességes Shimano Tourney hátsó váltóval, Shimano Tourney első váltóval, alumínium kerékagyakkal, valamint normálisabb hajtóművel van felszerelve.
Ami mindkét kerékpárnál hátrány, az a műanyag pedál és a menetes kormánycsapágy, de ennyi pénzért ez jár. A Boss ATB dinamós világítása és az acél csomagtartója nem ér annyit, hogy csak azért megvedd.
Azt gondold meg, hogy mire használnád egyrészt - és milyen a hozzáállásod a karbantartásához.
És ha ezt elképzeled ki is bontakozik előtted milyen kerékpár neked az ideális.
MountenBikeot nem vennék csak azért mert Mountenbike - divat.
Jómagam sokat kerékpározom - többször voltam kéthetes külföldi szabadégalattalvós túrákon (Olaszország, Ausztria, Szlovénia, Bosznia-hercegovina) - de túlságosan nem rugaszkodtam el - a kerékpár nem cél volt hanem célszerű eszköz.
Így van most két drótszamaram az egyik karbantartás szempontjából igénytelen, megbízható, teherbíró agyváltós kontrafékes kerékagygenerátoros hétköznapi mindenes.
A másik túrázásra van - Mountenbike - láncváltós amivel a komolyabb hegyeket is meg lehet mászni. Amúgy szerelése hasonló - generátoros világítás, csomagtartó sárhányó visszapillantó mindegyiken. Közlekedni így a legalkalmasabb - az egyik terepre túrázni persze jobb a váltóáttétel miatt.
A láncváltó beállítása karbantartása körülményesebb - az agyváltó és kontrfék megbízhatóbb tartósabb és karbantartásigénytelenebb.
Ne legyen túl csilivili a kerékpár - inkább szerény kinézetű. A kerekeid jó ha duplafelnisek, ne legyen benne egykönnyen 8-as. A nyereg legyen kényelmes - szerintem acélrugós - inkább mint mindeféle teleszkópok nyeljék az energiát illetve a rugózott váz változó geometriája sem túl jó. A rugózatlan nyereg (hiába zselézett) átviszi a kerekeket érő rázkódásokat gerincre.
A muffos váz jobb mint a hegesztett, ha hegesztett nézd meg a hegesztést - ha nem szabályos összevisszaragyás, hurkás, apró golyócskák vannak rajta - silány minőség.
Hát ennyi nagy vonalakban elég is hogy ne legyen túl könnyű a dolgod. Az én receptem az, hogy vegyél viszonylag jó minőséget olcsón akár nagyáruházban alapnak valószínűleg ATB-t - aztán igazítsd egy kicsit magadhoz -pl lecseréled a nyerget felszerelsz tükröt - ilyesmi.
Magyarországon belül nincs annyi és olyan hegy, hogy Mountenbiket kelljen venni, hacsak nem épp a közepén laksz annak a kevésnek ami van. Egy jó kontrafékes agyváltó jó kompromisszum túrázáshoz és mindennapi használathoz is.
És én legalábbis jobban szeretem a magam által termelt villanyt - mint ha épp akkor nincs elem amikor kéne vagy kifolyt stb... Azért az én kerékpárjaim fel vannak szerelve generátorral - a legmegbízhatóbb azokból a kerékagyba épített nem csúszik el nem sivít - időjárástól független - örök darab.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!