Új kerékpáron kell kenni a láncot? Mivel?
A lancot mindig kenni kell. Meg mosni. Meg ujra kenni.
Mint minden mechanikusan kopo alkatreszt altalaban. Karbantartasnak hivjak :)
Mivel? Mivel, hogy kell :)
De komolyra forditva a szot: minden kerekparos es motoros boltban van kenoanyag a lancra. Kulonbozo fajtak, kulonbozo minosegek, kulonbozo osszeteteluek ... mindenki keresse meg a maganak legmegfelelobbet.
En a Motorex Wet Lube fajtat hasznalom [link]
Szia!
Újon nem kell amúgy, egy darabig bírják. Én 500km-enként egy ici picit adok neki. Sima műszerész olajzóval, sima műszerés hígan folyós olajat csepegtetek (Tényleg csak egy lehelletnyit) és minden happy.
AMikor csipog a lánc, akkor mindneképp kell. Azt nem kell megvárni. Ha már látod hogy szárad, akkor picit adj neki.
Cserébe hálás lesz, halkan fut, szépen, és tovább él.
Ha sárban meg esőben hajtassz célszerű levenni és megpucolni. Maga az olaj kevés.
A lényeg a hangtalan, egyenletes futás.
Valamilyen híg olajjal,nem kell ezt túlkomplikálni.
Ha nem kened az árt neki,de ha túl sokat teszel az sem jó.
Kifröcsög a felnire és felszedi a koszt.
Lehet venni kis csőrös flakont amiből cseppenként adagolhatod.250 forint egy teli flakon,nem kell ezreket költeni kenőanyagra.
lanckarbantartas nem a koratol fugg, hanem a hasznalattol ... ugyan ugy, mint nem csak akkor mosol fogat ha randira mesz ... folyamatosan karban kell tartani: KOPO ALKATRESZ
mivel mozgo, mechanikusan kapcsolodo, kopo alkatresz, ezert kenni kell
mivel kenve van, beleragad a por es igy mar csiszolo hatasa van
egy bizonyos hasznalat utan a dzsuvat ki kell takaritani es utana ujra bekenni a kopas ellen
mivel finggal nem lehet tojast festeni, eppen ezert mindenfele olajjal sem lehet lancot kenni
kinek mi az izlese es mire van igenye ... akar disznozsirral is bekenhetned a lancot ... viszont ha van nemi igenyed a jora es hiszel a hozzaerto szaktudasnak, akkor csak is specialisan a poblemadra kitalalt gyogyirrel probalod orvosolni a gondjaidat ... lancot a hozza illo anyagokkal mosd es kend
vannak emberek, akik ha mondjuk nyikorog egy ekszij, akkor bolcsnek gondolva magukat beszappanozzak, avagy ha elszakad ugyan ez a ekszij, akkor az asszony harisnyajaval potoljak ... en inkabb kicserelem az ekszijjat egy ujra
nem kellenek a mekkmester megoldasok, kinottunk mar a shufnitunning korszakabol (hekas ez itt kerem mar a XXI.szazad!)
ezek a kamu megoldasok, miszerint a kiscsoros parszaz forintos loszarolaj bla-bla-bla ... becsapas! ... hulyeseg ... siman alap matematika: meg kell nezni a toltosuly kulonbseget (kiscsoros vs. nagyflakon), utana eremes nemi figyelmet szentelni a beltartalomra ... kiscsorosben ki tudja mi van ... nagyflakonost hosszu kutatasok, fejlesztesek es probak utan toltik tele csodaanyaggal ... biztos, hogy a kiscsoros olcsobb?
új láncot nem kell olajozni egy darabig, érződik rajta a sűrű olaj, inkább kicsit érdemes áttörölni ne szedje fel a koszt
később viszont:
a híg olcsó műszerolajat el kell felejteni, nem arra való
kicsapódik belőle (összekeni a bringát és téged is), rövid ideig bírja, nem ad rendes kenést
aki ilyet ajánl annak fogalma sincs a kerékpár igényeinek megfelelő kenésről/zsírzásról
a lánchoz speciális olaj kell, igaz valamivel drágább de ez való rá, ezt vagy elfogadja a bringás vagy kínlódik az olcsó vackokkal hetente
pár km után úgyis kiderül mi jó
ilyet vegyél:
sűrű, mint a méz, csepegtess kis adagokat a szemekre (mindre), tekerd meg hátrafelé racsnizva egy darabig míg belefolyik, aztán ajánlott áttörölni, de ha nem teszel rá sokat akkor nem muszáj, és megoldottad a kenését egy jó időre
télen gyakrabban kell használni, de ezt úgyis észreveszed
jó bringázást mindenkinek!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!