Mégis mit tud ennyi pénzért ez a bicikli?!
Nem vagyok otthon a biciklik világában, egy sima 20e forintos MTB-m van.
De ennyiért mint ez a bicikli is már autót veszek.
Ez alapvetően nem jármű, hanem sporteszköz. Szörfdeszkát is kaphatsz használt motorcsónak áráért, sőt, golfütőt is használt ágyú áráért :) Ha meg fölfelé skálázunk, akkor egy jobb sportkocsi áráért veszel egy használt L-39 Albatrost, 650 km/h körüli utazóval, akkor joggal kérdezed, hogy a sportkocsi mit tud annyiért :)
Egyébként meg ez a bringa olyan terepen elmegy, ahol az autód kerekei kitörnének, ahol meg már ez a bringa sem megy el, ott a válladra kaphatod, és alig érzed a súlyát. Ezt sem csinálod meg autóval :) Ja, és benzin se kell bele.
Köszönöm, valamennyivel közelebb kerültem a megvilágosodáshoz.
Bár nem tudom elhinni, hogy valakinek megér 600e FT ot egy bicikli, legyen az akár milyen spéci, de ez valószínűleg az én szemléleti módomnak köszönhető.
ez a bicaj csak a merev vázasok között "drága" de még ott sem igazán. az, hogy miért, már előttem leírták, de főként a carbon váz miatt.
de mutatok neked egy drága kerékpárt (számomra álom kategóriák :)
Trek Slash 9 - 1,6 milla (ebből a karbon vázas, Trek Slash 9.9 - 2,4 millió azt hiszem.)
Mondraker Dune RR - 1,2 millió
És igen, ha tehetném minden további nélkül vennék ilyen kerékpárt. Nekem speciel többet ér, mint egy szaros BMW. Aki érezte már, hogy az élete múlhat a kerékpárján fent a hegyekben, az érzi és értékeli a minőséget. Az ilyen városi bicajosokról ne beszéljünk...
Utolsónak: Rokon lélek vagy haver. :D
Én is inkább költöttem 160.000 HUF-ot egy joóféle Merida TFS 100-ért, aztán meg egy joóféle Manitou Spilce Comp-ot 50.000 HUF-ért. Megérte? Nekem nagyon is megérte, mert kis átalakítással használom országúti túrázásokhoz, de ha felteszem a Schwalbe Nobby Nic-et, akkor lehet vele menni megint a hegyeken.
Aztán ott van az is, hogy ha már ilyen bringája van az embernek, akkor az azért van, mert ez az ő sportja/hobbija. Hiába van egy 2-3 millás autód. Azért még mindig kell fizetned az adót, a benzint és még a karbantartás is sokkal drágább lehet, mint egy kerékpárnál.
Szia!
Én is megvennék 600ezerért bicajt.
A lényege hogy tömegvackokat gyártanak mint pl a hauser meg ilyenek, olcsóért.
Egy gyár megműveli az acélvázat gyorsan könnyen, önt rá valami béna műanyagféket meg mindent megold rá valahogyan és egy komplett bringát kiad a gyártósor végén 20 000ért.
De semmi precizitás.
A kerékpározás világában rendkívül fontos a technológia.
Minden a megmunkálásról anyagról merevségről, könnyűségről, szépségről stb szól.
Egy komoly bringát karbonszál technológiával a legjobb gyárak amik egyedüliek a világon raknak össze.
De ők csak annyit.
Magát a vázat.
A legnagyobb alkatrészgyártók pl shimano, campagnolo, sram megcsinálja a csúcskategóriás szettet rá.
A legjobb megmunkálás, a legjobb technológiák, és a legjobb anyagok legjobb körültekintéssel vlaó felhasználása mellett.
Egyéb alkatrészgyártók mint a ritchey vagy FSA összerakja a kormányt, nyeregcsövet stb, majd egy jó kis selle italia vagy san marco nyereg kerül rá akik csak nyerget gyártanak, de nagyon precízen nagyon könnyűre nagyon jó nyergeket.
Esetleg a Kéó még gyárt hozzá egy csodás pedált aki szintén szinte csak pedálokat gyárt. Addig munkálja azt a pedált a kéó mint a hauser 10-20 komplett bringát.
Majd a kerék, ami szintén egy művészet am innél kisebb gördülési ellenállás, minnél kisebb kerületi súly a finom gördülés, tartósság, merevség stb. Egy csodás kerékért fél milliót is elkérnek.
Még a külső gumik körében is emgfigyelhető a technológia amikor deffektvédős kevlar gumikat 160grammos súllyal dobnak piacra, de áruk is 20-30ezer.
Kevés van és sok embernek kéne, így drágák.
Ráadásl sokat dolgoznak vele és mivel nagyon drága a hozzá való technológia nem fogja a tesco kiépíteni hogy versenyre kelljen vele és lejebb kelljen vinni az árakat mert túl nagy tőke kéne hozzá.
Titanium, Karbonszövet, scadmiummal ötvözött spéci aluötvözetek a legjobb megmunkálással sokba vannak.
Az autókat csak összedobják, de nem értelek.
Autó-versenykerékpár nem összeegyeztethető.
Én iszonyatosan szeretek hajtani, annyira jó érzés olyan jól gyorsul, és érzed az utat a kezeddel, könnyen irányítható manóvezehető, szép és precíz.
Egy autóba csak beülnék és menne, az nekem nem kell.
4 évet spóroltam egy kerékpárra, autóm nincs de nem is kell és ha még is fél évet sem spórolnék érte.
Egy kis ízelítő, hogy miért érdemes komolyabb, 500.000 Ft feletti vagy milliós kerékpárra befektetni:
http://www.youtube.com/watch?v=zItaxiBWymI
Álomszép...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!