Hol érdemes, meg főleg mennyiért használt bicajt venni?





Ezek elég régi kerékpárok, sokan szeretik a retrot, hát, mondanám hogy más világ, de annyira nagy különbség nincsen.
Azt tanácsolnám hogy nézz körbe a környékeden kik járnak ki németbe, meg ausztriába stb, akik hoznak be bicajokat.
Németben meg ausztriában akinek volt régen ilyen outija nem vacakol az eladással mert ott nagyon kicsi rá a vásárlóerő.
Szinte nem érnek semmit. Így behozzák és olcsón hozzájuk lehet jutni.
Én vettem már párat egyiket 7500ft-ért edzésre, másikat 10000-ért tartaléknak meg komolyabb utakra, és nagyon beválnak, ilyen felszereltségűek mint amiket árulnak neten.
Szerintem mindenképpen megérik a pénzüket, ellenben itt neten kicsit drágák, nem éri meg befektetni rájuk azt a pénzt, kisit többért akadnak jó kerékpárok. Újak, modernek, hatékonyabbak, stabilabbak. És azért feltűnő a változás.
Kössz a választ.A következő tekerőről tudnál valami bővebb véleményt mondani.





Természetesen.
Az az igazség hogy ez nem egy tipikus országúti.
Maga a hajtás inkább egy mountain bikera emlékeztet, a hátsó vltó meg egy trekking kerékpárra való.
A fékkart nem lehet fogni, ami szememben elfogadhatatlan egy outi kerékpárnál, hiszen az a legjobb fogás kényelem/hatékonyság arányban nézve.
Ha megnézed a komolyabb bringákat akkor látod hogy azoknak ott le van gumírozva és ugy van kialakítva a fékkar hogy fogni lehessen.
Nem a hatékonyságra volt beállítva, inkább csak eljárogatni ide oda. Nem tudom hogy meg éri e ezt vneni ha a kínálat szélesebb és vannak ugyan ezen az áron jobb bringák.
Nem tudom hogy pontosan mire kell a kerékpár, de szerintem találsz jobbat. Még csak a típusa sem egy ismert, ami megemelje az árát.
A kerekei teccenek, azok egész ujak, de kerékre nem kell alapozni.
Köszönöm a válaszod, szomorúan olvasom,
Sajnos más kiszemelt már nincs.
30 és 50 ezer FT között, ha tudsz időt szakítani keresni véleményed szerint jó outi-t, amit jónak látsz, azt megköszönném.
üdv
Egy kérdés felmerült még:
185 centiméteres magassághoz milyen vázméretet ajánlassz,: jó e az 56-os, és a 60as pl.





Hu, nem olyan egyszerű a kérdés, de megpróbálok érthetően válaszolni.
Maga a vázméret elég fontos a kerékpározáshoz.
Az átlag felhasználók (gondolok itt a szomszéd nénire) nem törődnek ilyesmivel, mert ha nagynak tűnik a váz akk az nekik mind egyforma.
Ha utána olvasol hogy hogyan a leghatékonyabb és leg egézségesebb ülni a kerékpáron, megpróbálod beállítani a leírtak szerint (pl térded eleje pedál 3 órás állásában pont a pedál tengely felett legyen, 6órai állásban a sarkad a pedálon van és majdnem ki van nyúlytva, majdnem azaz ki birod nyujtani rajta teljesen de ha nagyon lazán behajlítod a térded hogy ne szorulásig feszüljön hátra, sem emelkedik meg a pedálról, valamint pl alsó fogásállásban normális tekerés közben a kormány takarja el az első kerékagyat, meg ilyenek) Nah és ha beállítod akkor tekersz egy 1-2 ezer kilómétert, és érezni fogod hogy ha alsó fogásban fogod a kormány kb az idő 90%-ában hogy hogy érzed a leghatékonyabbnak a tekerést a legjobb teljesítmény mellett.
Amint ez meg van lehet pontosan kiválasztani a váz méretét.
Általában előübb veszünk gépet mint mielött tudnánk hogy milyen kell, tehát marad a belövés, saccra.
Vaktában azt mondanám hogy az 56-os nagyon valószínű hogy piciit kicsi lesz.
57-el már nem lenne vaószínűleg nagy gondod. De 58as lenne a leg nagyobb valószínűséggel a leg hatékonyabb.
60-as nagy, meg csúnya. A 60as vázak meg vannak nyúlytva felfelé, kisebb a hatékonyságuk és 190cm körül kell csak rájuk nézni.
Ha találsz egy 57es vagy 58as vázat az lenne a legjobb, és utólag esetleg stucni cserével tudod manipulálni a kormány távolságát a nyeregtől.
(Ne a nyereg előre hátra tolásával állítsd be a kormány távolságát, mert akkor a térded eleje 3 órás pedál állásnál nem lesz azon a ponton ahol kéne.)
Mérd meg a lábad belső hosszát, (Jobb lábad belső fele tetejéig) Ha 90-91 cm akkor 58as vázméret elég jó lesz.
A Karod belső hosszát is lemérheted, mert elég sokat számít abban hogy mennyire kell leengedni a kormányt.
(a túl alacsony is veszít a hatékonyságból nem csak a túl magas, ha rövid a kezed akkor nem kell úgy beengedni mint egy profinak van, mert lehet neki hosszú a keze.)
Megpróbálok keresni olcsón jó bringát, én azt szoktam, keresek, meg alkudok dögivel és végül olcsón jutok hozzá :D





Itt van a legolcsóbb már modern kerékpár.
nem 4500 hanem 45000, talán tudsz alkudni belőle egy 5000ret, taláán, taláááán.
Fékváltókaros, belépő kategóriás shimano szett.
Legalább ez már ismert szett, nem azok a xs134244 valamilyen számú alkatrészek.
Nem tűnik agyonhasználtnak.
Fékváltókaros, ami nem kicsit árulkodik a kerékpárról
Alu váz
NEm a leg könyebb, de acél vázakat simán lehaggya. Ugy 10-11kg között van valahol.
De ez neked kicsi, most nézem :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!