Hogyan kell defektvédő szalagot felhelyezni a külső és a belső gumi közé?
az a küllővédő szalag.
Én a defektvédő kevlárszalagra gondolok, ami a nem kevláros külsőket hívatott kipótolni
Először is tudni kell a pontos kerékaroncs méretet. Abból ki kell számolni a kerületet vagy lemérni,
és ahhoz a kerülethez venni a defektvédő szalagot.
A belsőt kiveszed, a külső abroncsot leszereled a felniről.
A felnibe beilleszted a szalagot, hogy megnézd passzol-e bele.
Ha méretre vetted a szalagot (a külső abroncs belső kerületéhez) akkor annak méretben passzolnia kell).
Ha nem jó akkor ki kell venni a szalagot és elvágni, majd a felesleget kivágni. Óvatosan!
Inkább hagyjál rá!
Ha megvan akkor vegyél elő ragasztót (defektjavitó ragasztó is jó) és kend meg a külső abroncs és defektvédő felüleltét
ahol a kettő összeilleszkedik. Azután illeszd a kettőt össze. Tedd föl az gumiabroncsot a kerékre fél oldalasan.
A szabad oldalról betuszkolod finoman, egyenletesen a belsőt, majd a szaad oldali gumiköpenyt is rátolod a felnire.
Ővatosan, nehogy kiszakadjon a gumiabroncsban lévő fémszál.
Az abroncsot oldalra rángatásokkal helyre állitod, majd fujsz ele egy kis levegőt.
Ujra állitgatod, hogy fölvegye a megfelelő akaot. Végigsimitod erősen kézzel a külsőt (kisnyomásu belsőnél)
hogy a helyére igazodjon.
A gumit kivülről nyomkodva nem kelet benne dudor vagy akadás. Ez csak ugy érhető el, ha pontosan van belül összeillesztve a
defektvédő szalag.
Majd felfújod és hagyod állni legalább egy napot, hogy rendesen megszáradjon a gumiragasztó.
Ha dudor van, vagy egyéb egyetlenség akkor ujra szét kell szedni, kivenni a belsőt és a dudornál a szalagot kitépni, a felesleget kivágni.
Majd ujra beragasztani. Az illesztéseknél ne legyen hézag! pontosan kell vágni a szalagot, hoyg folyamatosan töltse ki az aroncsot belülről.
Illesztéseknél leragaszthatod szigetelő szalaggal, vagy az egész abroncsot elülről leragaszthatod egy réteg szigetelő szalaggal. AZ illesztéseknél lehet több is.
Ha sikerült beleragasztani a defektvédő szalagot, ugy hogy az illesztés kivülről nem érzehető és a szalag fölvette a belső alakját akkor összerakhatod ahogy szoktad.
Ne feledd ez egy elég sok munkával járű sziszifuszi munka.
Egy gyártási hiányosságot potólsz otthon kézzel.
Lehet, hogy okosabb dolog modern gumiabroncsot venni, amibe már ez a szalag be van vulkanizálva és a ksz gumiabroncsot felrakni.
A németeknél tudsz venni ilyet pl. Schwalbe Maraton 35-599 montain bike-ra. Odaát 18 Euro-ba kerül.
Magyarország csak kullog a németek után és itt még csak az elmaradott defekteszedő gumikat árulják.
Vékony, kis ellenállású, defektvédős, modern gumikat itthon alig lehet kapni és csak versenyzőknek van. Vagy csillagászati áron.
Nálam nagyon bevált eddig a defektvédő szalag!
A baj az, hogy egyedül nem elég.
A keréke kell önteni defektvédő folyadékot is ami megköt és elzárja a levegő utját ha valami kiszurja a gumit.
Igy együtt a defektvédő szalaggal sokkal strapairob a kerék.
Ezek a holmik külföldon alapnak számitanak, de nálunk alig lehet kapni. Még ezért is a decatlonba kellett vásárolni ahol minden nagyon drága dupla áras.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!