Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Biciklit veszek használtan,...

Biciklit veszek használtan, mire kell odafigyelni?

Figyelt kérdés
Alu vázas, első teleszkópos, hidraulikus tárcsafék elől-hátul. Mikre kell odafigyelni, mielőtt megvenném? Ha hibás alkatrésze lehet a kerékpárnak akkor azt hogyan tudom kiszűrni/megtalálni? Mit ellenőrizzek le főként és hogyan?

2012. máj. 14. 20:12
 1/3 anonim ***** válasza:

-Nézd végig, hogy nem e horpadt vagy repedt a váz. Főleg a hegesztéseknél!

-Próbáld ki, hogy működik e az első ill. a hátsó váltó is minden fokozaton.

-Nézd meg a küllőket, hogy feszesek e.

-Lehetőleg ne csörögjön a lánc sem

-Ha lehet, próbáld ki. Akár kiállva is a nyeregből hajtsd meg egy kicsit, hogy a hajtással minden rendben van e.


Ha hazavitted akkor vagy vidd el szerelőhöz és zsíroztasd át, vagy csináld meg magad. Vedd ki a kerekeket, a hátsó keréken a fogaskoszorút törölgesd fényesre. Ezután a láncot is törölgesd meg, kb. olyan fényesnek kell lennie, mint a fogaskoszorúdnak. Agyakat is meg szokták zsírozni. Ha magad szeded szét akkor vigyázz, hogy ne guruljanak ki a csapágygolyók...

2012. máj. 15. 07:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 claidheamohmor ***** válasza:
És nézd meg a teleszkópot, mennyire van kikotyogósodva, szimmeringek mennyire vannak kikopva, ha van benne csillapítás (akkor az működik-e, ha levegős :D), nem köpi-e az olajat, ha olajos, a vázrepedést ellenőrizd a nyeregcső-bilincs környékén, a fejcsapágyat, hogy nincs-e beütve (a kormány kitérítésénél van egy pont ahol "szeret" beállni), a felniken nincs-e repedés, főleg a küllőfuratoknál, hajtókar nincs-e elrepedve, a fékek működnek-e, a lánctányérok mennyire kopottak (ha nagyon, akkor ugrik a lánc, és cserés, ha a fogaskeréksor kopott annyira, hogy ugrik a lánc, azt olcsóbban tudod cserélni, a hajtómű drágább, akkor is, ha csak lánctányért veszel), pedálok csapágyazását is megnézheted, bár az nem annyira tétel, de hogy a hajtókarok a középtengelynél nincsnek-e kikotyogósodva, meg a pedálok furatainál, meg a menetek nincsenek-e elrágatva, váltófül nincs-e elhajolva, támvillák elhajolva, fékek működnek-e. Ennek zömét szemrevételezéssel meg lehet állapítani, egy részé meg érzed, amikor kipróbálod. Pár apró problémát egyszerű karbantartással lehet orvosolni, a fődarabok esetleges cseréje viszont drága, ezt a vásárlásnál bele kell kalkulálni az árba (+/-)... Ha maga a váz szar, akkor meg hagyni kell a francba, hacsak nem valami értékesebb groupset van rajta (mondjuk deorétól fölfelé).
2012. máj. 15. 14:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim válasza:
MINDENRE
2012. jún. 2. 16:55
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!