Bowdenes tárcsafék. Hogy tudom beállítani?
Figyelt kérdés
elöl folyamatosan súrolja a tárcsát, van rajta egy tekerhető cucc ami állítja a pofák távolságát a tárcsától, azt maxra kitekertem de még mindig folyamatosan hozzáér, ezt még tudom állítani a bowdenon de a hátsó csak egy helyen ér hozzá mindig (mint v fék+8-as) pedig úgy tudtam pont ez az egyik előnye a tárcsaféknek, hogy a nyolcas nem befolyásolja.2012. ápr. 23. 19:36
1/5 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A kerék nyolcasa nem befolyásolja, de a tárcsa is kaphat nyolcast, és az már befolyásolja :) Ez mondjuk jellemzően akkor fordul elő, ha oldalirányú ütés éri a tárcsát. Nem tudom, mit lehet ezzel kezdeni, én megpróbálnám kiegyengetni.
Az olcsóbb bowdenes tárcsafékeken általában csak az egyik (a fix) oldalon van beállítócsavar, a másik (mozgó) oldalt leginkább a féktestet tartó imbuszcsavarok meglazításával és a féktest megigazításával lehet beállítani (persze ekkor mindkét fékbetét elmozdul).
2/5 A kérdező kommentje:
éretm kösz. és ha 8-as van a tárcsában ott is vegyem távolabbra a pofákat?
2012. ápr. 23. 20:28
3/5 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Hát azt lehet csinálni, de csak ideiglenes megoldás, és rontja a fékerőt... szerintem vidd el szervizbe, próbálják meg kiegyengetni.
4/5 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nekem is ütött a tárcsa, vékony lemezalátétekkel megemeltem az egyik felén.
5/5 A kérdező kommentje:
na jobban átnéztem az első ok de a hátsónál nem is a fékpofa ér hozzá hanem a féktest egy része (olyan mintha a fékpofa meghosszabbítása lenne) és olyan irányból hogyha a féktestet rögzítő csavarok alá lemezeket teszek csak jobban hozzáérne. nemtudom hogy kéne 'belljebb' mozdítani vagy a tárcsát vagy a féktestet. vagy reszeljem le azt a pár mm-ert?
2012. ápr. 25. 21:54
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!