Találtam a pincénkben egy rozsdás bringát, mik az első lépések?
Figyelt kérdés
Egyelőre csak gumit akarok cserélni, meg gondolom be kéne zsírozni. Mikre kell figyelni, honnan tudom hogy milyen gumi, belső, zsír kell? Van még más dolog ezeken kívül amit jó ha megteszek? Köszi a válaszokat.2012. ápr. 17. 23:22
1/2 anonim válasza:
hát a fékeket nézd át jól , ha kopottak a fékpofák akk nemárt lecserélni egy régi bringánál, a guminál elég ha tudod h milyen átmáröjü ami általaba ravan írva, és veszel egyet gondolom olyan 1,75 széles lehet, alapbol kb ilyen lehet rajta. akk gumik, fék...csavarokat nézd meg hogy nincsenek-e kilazúlva, meg én még elvinném a kerekeket centíroztatni biztos van benne egy kis nyolcas, ha nincs akkor se árt mert a küllők egy idő utan kilazúlnak... ha ezek megvannak van egy ép bringád! király!
2/2 claidheamohmor válasza:
Na meg mennyire van elrozsdálva a váz, ketté ne törjön alattad :D, nem hiányzik-e alkatrész, satöbbi. Kerékagyak, kónuszok tisztítása, zsírozása, beállítása, lánc tisztítása, olajozása (zsírozni nem szabad), esetleg cseréje. Középagy takarítás, zsírozás, beállítás. Kotyogások megszüntetése. Racsni vagy kontra karbantartása. Ékes hajtókar kilazulásának ellenőrzése (négyszögesre is igaz, csak másképp kell velük dolgozni). Kormánycsapágy ellenőrzése. Stucni, kormány, nyeregcső beállítása. Rozsdás fékbowdenek cseréje (fontos!). A gumiköpeny ellenőrzése, nem repedezett-e túlságosan, esetleg vászonszakadásos, mert akkor cserés. Belső gumi ellenőrzése, nem lyukas-e, a szelep nem ereszt-e. Egyéb gumialkatrészek elöregedettségének ellenőrzése. Csavarkötések ellenőrzése, utánhúzása. Minél régebbi bicikli, annál macerásabb lehet kompatibilis alkatrészeket találni hozzá. És amit előttem írtak, fékpofák, centírozás, stb. Látatlanban nehéz konkrét dolgokat mondani, de általában nem lehetetlen a felújítás, csak nem mindig éri meg (de az sem biztos, hogy nem éri meg). Hajrá :) JA! Azt, hogy milyen gumi, onnan tudod meg, hogy többnyire rá van írva a méret a gumi oldalára, valami ilyen formában, hogy: 32-630 vagy 630 x 1 1/4 (pl. most az enyém 700x28C, ami amúgy 622x1 1/4 :D). A boltban megmondod azt a számot, és olyat adnak, ha van. A belső gumit értelemszerűen ehhez a kerékhez veszed. A zsírra mindig azt mondják, hogy jó minőségű lítiumbázisú (zöld) zsírral kell kenni. Nekem volt már minden, kék és méregzöld hőálló zsírtól (ez felesleges,de ehhez jutottam akkor hozzá) kezdve a grafitos zsíron keresztül a normál gépzsírig minden, eddig nem volt gond, bár én évente legalább egyszer rutinszerűen apró darabokra szedem az enyémet (ami szintén feleslegesnek tűnhet, de ehhez van kedvem)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!