Melyik a legjobban guruló kerékagy típus?
Minőségbeli difi, strapabírás, tömítések kivitele, stb. A klasszikus Mercedes-Trabant problematika...
Mondok 1 példát: kb. 7 éve vettem egy Shimano Silent Clutch agyat a versenybringámba, valami 6 ezer körüli volt, tehát szívtam a fogam :) Azóta párszor átzsíroztam meg tán golyókat cseréltem és még mindig jól megy, a szabadonfutó is rendesen befog minden tekerésnél.
Lehetségesnek tartom, hogy egy teszkós szintű aggyal ez jóval macerásabb lett volna :)
Ja, osztom. Bár eltelt már majdnem két hónap :)
A felhasznált anyagok minősége, és a megmunkálás pontossága. 25 éves Shimano 300EX még mindig szépen fut, B+ aluagy már megvételkor is kicsit "döcögős" volt, és a használat során csak rosszabb lett. (mindkettő rendszeresen karban van tartva)
:D
A belefektette mérnöki fejlesztői munka, a felhasznált anyagok (aluötvözetek, karbon), a megmunkálás minősége, az összeszerelés gondossága. És a márkanév, amit azért kell megfizetni, mert a nagy gyártók szeretnek magukról kialakítani egy pozitív képet, és vállalják a termékeiket megbízhatóság, teljesítmény és ezek garanciája szempontjából.
http://www.youtube.com/watch?v=Rkm8nVmcmQE
Nyilván te döntöd el, hogy mit veszel, a saját szempontjaid és pénztárcád alapján. Napi utcai használatra nem veszel félmilliós versenykereket (csak ha miller a faterod, és műmájerkedni akarsz- de azt is minek, mert a csajok nem értenek hozzá, és nem fogják értékelni, akkor már inkább a BMW kulcsát kérd el). Versenyen nem indulsz 5-10000 forintos utcai kerékkel. Satöbbi :)
Na.
Egyébként versenyzőket kérdezz meg. Versenyen már számítanak a grammok, szakágtól függően, könnyített alkatrészek, kevesebb küllő, aerodinamikusabb forma, pontosabb, kiegyensúlyozottabb megmunkálás, franc tudja. Mondjuk országútinál a kétszázötvenedik kilométer után, hegynek felfelé már lehet, hogy pár grammos különbség is befolyásolhatja a teljesítményt, vagy ha lejtőn hetvennél lefelé berezonál neked a kereked, mert nincs rendesen kiegyensúlyozva, könnyebb, de tapadósabb külső gumid gyorsabb kanyarsebességet ad neked, vagy mittomén (szóljon valaki, ha hülyeségeket írok). Ezeket mind meg kell fizetni. És a szponzorok ezt teszik alád. Viszont a kutyát nem érdekli, mi lesz vele verseny után. Az utcán meg ezeket nem használod ki, mert ott nem versenyzel, hanem közlekedsz, ami teljesen más követelményeket támaszt, itt a cél inkább a strapabírás és a hosszabb élettartam. Kevésbé kényes, kevésbé könnyű, és kevésbé drága. És nem egy versenyt, vagy szezont bír ki üzembiztosan (jó, ezen lehet vitatkozni, egy használt versenykereket jóárasítva én is megvennék), hanem jó esetben éveket, a gumijaid ballonosabbak, hogy ne törjön el a segged egy kátyúsabb úton, más gumikeveréked van, amivel nem tudsz úgy döntögetni a kanyarban :), de kibír két-három (vagy több) évet is esetleg, mielőtt szétkopna, a felnidben elég anyag van, ahhoz, hogy ha véletlenül benézel egy kátyút, ne repedjen el, satöbbi...
Na meg, ha ellopják, akkor nem az egymillió-kétszázezer forintos karbon csodát viszik el, hanem a harmincezres muffolt acélvázasodat, ami azért nem mindegy (de iszonyatosan bosszantó-vágnám le a kezét az összesnek):D
Valaki tapasztaltabb ecsetelje már még egy kicsit meggyőzőbben, mert félek, én kevés vagyok ide :XD
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!