Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Tényleg így (ilyen bénán)...

Tényleg így (ilyen bénán) működik a bringa tárcsaféke?

Figyelt kérdés

Olvastam a neten leírást, ezen a soron akadtam meg:

"Most jön az a rész, amin én először nagyon elcsodálkoztam, mert nem gondoltam, hogy így működik a dolog, de így utólag teljesen logikus a történet. Szóval: mikor a fékbetét a tárcsára felütközik, azt elkezdi tolni befelé és a tárcsa elkezd torzulni, azaz a tengely irányban befelé mozogni. Ezt teszi mindaddig, míg a másik oldalon lévő tuskó álló fékbetétjéhez nem ér, aminek a mozgó rész szépen nekipréseli a tárcsát. Minél jobban húzzuk a kart, a mozgó betét annál jobban nyomja az állórészhez a tárcsát, így létre jön a fékhatás."


EZ IGAZ???



2012. márc. 22. 17:20
 1/10 anonim ***** válasza:
Igen, a mechanikus tárcsák (bowdenes) igy működnek, a hidraulikust nem tudom
2012. márc. 22. 18:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:

Elméletileg tényleg "béna", gyakorlatilag nincs érzékelhető hátránya a tárcsa ilyetén módon való hajlításának. Eleve jól beállított fék esetén 1 mm-nél kevesebb elmozdulásról beszélünk, maga a tárcsa vékony, rugalmas rozsdamentes acél, esetleg titánium, nem hajlik meg maradandóan.


Ettől függetlenül vannak két mozgó fékbetéttel működő tárcsafékek, főleg a drágább és komolyabb igénybevételre tervezett (pl. DH) bringákon használnak ilyet. Sőt, a legspécibb fékekben több dugattyú van mindkét oldalon. De hétköznapi felhasználásban mindezek feleslegesek, teljesen jól beválik az 1 mozgó fékbetét is.

2012. márc. 22. 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:
Köszi, pedig olyan gagyi megoldásnak tűnik... csoda hogy jobb a sima féknél
2012. márc. 22. 20:58
 4/10 anonim ***** válasza:
A bowdenes tárcsás nem szükségszerűen jobb egy becsületes v-féknél.
2012. márc. 22. 22:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim válasza:

# 3/4


Azért jobb, mert nem piszkolódik annyira, és lehet hűteni.

2012. márc. 24. 21:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 Smolek válasza:

Jaja, a tárcsaféket lehet hűteni, de a v fék meg melegszik:o)

Sztem, tárcsába csak a középszint fölött érdemes belecsapni, vagy ha nagy sárban jársz. Egy jól beállított v fék kenterbeveri az olcsóbb tárcsás szetteket (amíg nem kap vizet, sarat).

2012. márc. 24. 22:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
Előző: Minden fék melegszik, kivéve azt, ami nem fog :P Talán annyi, hogy a v-féknél nagyobb a fékezett felület, így jobban eldisszipálja a hőt. Ettől függetlenül én azért vettem tárcsafékes bringát, mert hóban-sárban is tekerek, meg én jóval könnyebben beállíthatónak találom a tárcsaféket. Talán ritkábban is kell cserélni fékbetétet.
2012. márc. 24. 23:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

"eldisszipálja"


Te jóságos Isten!!! :)

2012. jún. 5. 11:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
Miért, mi a baj vele? :)
2012. jún. 5. 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

Áááá, semmi! :) Olyan szép magyar szó...


Különben én V-fék-fan vagyok. :)

2012. jún. 5. 12:08
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!