Tényleg így (ilyen bénán) működik a bringa tárcsaféke?
Olvastam a neten leírást, ezen a soron akadtam meg:
"Most jön az a rész, amin én először nagyon elcsodálkoztam, mert nem gondoltam, hogy így működik a dolog, de így utólag teljesen logikus a történet. Szóval: mikor a fékbetét a tárcsára felütközik, azt elkezdi tolni befelé és a tárcsa elkezd torzulni, azaz a tengely irányban befelé mozogni. Ezt teszi mindaddig, míg a másik oldalon lévő tuskó álló fékbetétjéhez nem ér, aminek a mozgó rész szépen nekipréseli a tárcsát. Minél jobban húzzuk a kart, a mozgó betét annál jobban nyomja az állórészhez a tárcsát, így létre jön a fékhatás."
EZ IGAZ???
Elméletileg tényleg "béna", gyakorlatilag nincs érzékelhető hátránya a tárcsa ilyetén módon való hajlításának. Eleve jól beállított fék esetén 1 mm-nél kevesebb elmozdulásról beszélünk, maga a tárcsa vékony, rugalmas rozsdamentes acél, esetleg titánium, nem hajlik meg maradandóan.
Ettől függetlenül vannak két mozgó fékbetéttel működő tárcsafékek, főleg a drágább és komolyabb igénybevételre tervezett (pl. DH) bringákon használnak ilyet. Sőt, a legspécibb fékekben több dugattyú van mindkét oldalon. De hétköznapi felhasználásban mindezek feleslegesek, teljesen jól beválik az 1 mozgó fékbetét is.
# 3/4
Azért jobb, mert nem piszkolódik annyira, és lehet hűteni.
Jaja, a tárcsaféket lehet hűteni, de a v fék meg melegszik:o)
Sztem, tárcsába csak a középszint fölött érdemes belecsapni, vagy ha nagy sárban jársz. Egy jól beállított v fék kenterbeveri az olcsóbb tárcsás szetteket (amíg nem kap vizet, sarat).
"eldisszipálja"
Te jóságos Isten!!! :)
Áááá, semmi! :) Olyan szép magyar szó...
Különben én V-fék-fan vagyok. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!