Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Milyen típusú váltókarok vannak?

Milyen típusú váltókarok vannak?

Figyelt kérdés
Marok-, pillangó-, fékváltókar? Mi a különbség az utóbbi kettő között. (Melyik mire való? Előnyök /hátrányok árfekvés)
2011. dec. 1. 02:08
 1/6 anonim ***** válasza:

Talán még ma is van a gagyibike-okon hüvelykujjas váltó. Szinte el kell engedni a kormányt, hogy elérd.

Létezik még grip shift, azaz marokváltó. Nem próbáltam, nincs tapasztaltom vele.

A Shimano féle régi rapidfire-re hasonlít a sram olcsóbb váltókarja. A kormány alatt kell két kart nyomkodni hüvelykujjal. Egy év alatt sem tudtam megszokni.

A legelterjedtebb a rapidfire plus. Itt az egyik kart a mutatóujjal kell nyomkodni.

A dual control pedig azt jelenti, hogy a fékkar lehet a másik tengely mentén pöcögtetni, tehát egyben váltókar is.


Régi országúti bringákon még a vázon vannak a váltókarok.

2011. dec. 1. 12:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

Az első válaszoló egész jól összefoglalta, én most részletezem azt a részét, amihez értek :)


Országútin alapvetően két típust szoktam látni: vázváltósat és fékváltósat. A vázváltósnál a vázon van a váltókar. Ennek az a hátránya, hogy oda kell nyúlkálnod a vázhoz, hogy válthass. Ez eleve valamennyi rutint igényel, és ha rosszul csinálod, balesetveszélyes. Viszont olcsó, és egyszerű, mint a faék.


A fékváltósnál a fékkar egyben váltókar is. Ez eleve drágább, bonyolultabb, érzékenyebb mechanika (ezért a szervizelése is drágább), és bukásnál könnyebben megsérülhet a váltókar. Cserébe kényelmes.


A montis részeket tisztázza valaki más, abban nem vagyok otthon.

2011. dec. 2. 15:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:
A pillangó és a fékváltókar ugyanaz?
2011. dec. 4. 14:32
 4/6 anonim ***** válasza:

Marok-én utálom,ha eltömődik egy rémálom szerelni,és sose jó forgatni:vagy laza,vagy szorul.

Pillangó-fék pillangó?-egy hajlitott acél lapka egy átmenő csavarral a cantifékek fékösszekötőbovdenjét tartja

Fékváltókar:a fékkar és a váltokar egybe van építve.

2011. dec. 12. 20:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

folytatás:ezt a neve is mutatja.

3 fajtája van

1:dual control-nem volt kiforrva ezért leálltak a gyártással.

2:ez fire-a fékar fölött van egy pöcök és alatt van 1 nagy pöcök zekkel lehet váltani. Az alsót tolni kell,a felsőt húzni.Mamár csak alsó kategoriás gépeken alkalmazzák.

3:ez fire+ - a fékakar alatt van 2pöcök azokkal lehet váltani a mutató és hüvelyújal.Szinén huzni/tolni kell,lehet 2wayrelease akkor csak tolni is lehet.

Tehát a pillangó egy fémlap és kb200ft a másik egy komplex alatrész tipústól függüen (és párban mert úgy árulják)8000-45000ft ig.

létezik még 2 gyártó de az ő termékeiket nem ismerem a Sram tigger,és az Sr sontour (ha még van)

ezek a montis verziók az országútit már irták.

2011. dec. 12. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

ja előny hátrány

marok: előny-egyzserű felépítés,olcsó,nehezen sérülmeg,

hátrány-bonyolult szerelés,nagy és ormotlan,nem kézre eső möködtetés.

fékváltókar:előny-kényelmes a felső kategoriák mindig eljutnak az alsóba ezért olcsó lessz,könnyüek,gyakorlatilag mindennel kompatibilisek pláne Shimano

Hátrány-a jók még drágák,bonyolultak,viszonylag sérülékenyebbek,elsőre fura müködés.

2011. dec. 12. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!