Milyen biciklit ajánlotok városi de néha terepi használatra is? Suliba járni vele, városban bringázgatni de azért bírja a terepet is.45-50k-m lenne rá. Nekem ami úgy fontosnak tűnik az a teleszkóp (első)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
ha normálisat akrsz akkot használt kerót
testbike v bikemag oldalakon apróhirdetések alcimen nézegess trekking biciklit
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ha fontos a terep, akkor MTB. Ha többnyire aszfalt, akkor túrabicikli (trekking). A kettő között lévő változat a cross.
Ennyi pénzért a nagyáruházakban találsz új biciklit, kerékpárszaküzletben ez az indulóár.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
az a gond, hogy amire neked kellene egy minőségi bicikli, az mind drágább ennél pont a teleszkóp miatt, ami meg olcsóbb, az nem éri meg.
vannak az olcsóbb változatok, amiben csak első teleszkóp van, az a csuklódat védi csak, esetleg azt ajánlanám, és egy magasabbra állított ülés a gerinced védelmében rövidebb túrákra. de félórás utaknál nagyobb táv megtétele döcögős terepen nem jó a gerincnek rugózás nélkül (esetleg jól belőtt kerékrugózás, de sok helyen az is kevés, úgy meg ha felállsz a térdedre megy a terhelés, egy kutya)
összteleszkóposat ajánlanék, de nem ebből a fajtából:
sőt, én még ilyet sem vennék, főleg terephez:
valahol itt kezdődik az, aminek van rendes rugózása, jó kisebb bukkanókhoz, terephez, ér is valamit és nem esik szét alattad:
van is ára. nem konkrétan ezt ajánlom, csak ilyesmit
amire pedig valószínűleg nem lesz szükséged, ez:
gondolom látható a különbség a hátsó kapcsolóelem és rugó viszonyításában
gyakorlatilag az előzőnél nagyobb rugózás nem is kell, szerintem allmountain kategória, kb 12centis rugóúttal megfelelő.
ezekre gondolom nincs pénz, ezért kezdésnek ajánlok egy olcsóbb mtbot első rugózással.
ha rosszat mondtam, majd valaki kijavít, ez csak egyéni vélemény
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
az előző jót mondott de lássuk be nem jó az összetlós mindenhova, akármilyen jó akkor is lenyel egy kis energiát
suliba járni meg néha terepezni elég egy elsőtelós mtb vagy trekking bicikli neked kell eldöntened, hogy akarsz-e keményebb terepre menne
az a cannondale amit küldött az előző az nagyon jó a rugózása vajpauha egy összetós xc keró elöl hátul 100v 120mm rugóúttal
a haibike meg egy am keró kb 14cm rugóúttal
csak ezt akartam kijavítani, hogy az a cannonondale is nagyon szépen rugózik
Aluvázas MTB, de nem vastag terep gumival, hanem városibb vékonyabb külsőt kell rárakni. Én ezzel járkálok mindenféle úton.
Az első teleszkóp az kellemes, mert nem üti szét a csuklódat ha rázós úton mész, én már egyszer szétvertem a jobb csuklóm, utána egy évig fájt :)
De hátsó teleszkóp ne legyen semmiképp szerintem, mert attól hamarabb elfárad a lábad.
Mondjuk egy jófajta váltó legyen benne. De szerintem 80 alatt boltban nem kapsz olyan bringát ami normálisan működik. Inkább nézz körül a használtak közt, aztán még lehet rajta javítani, ha valamit cserélni kell rajta.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
lehet hogy jól rugózik a cannondale, de én a rugózás kialakítása miatt nem venném meg
utolsó:
én inkább tekerek nehezebben, minthogy szétmenjen a gerincem. és igen, szerintem is olyan 80körül kezdődnek a biciklik, a többi szétesik. komolyan, vagy a hajtókar, vagy a csapágyak egyszerűen szétmenne, a rázástól de csak a súlyodtól is tönkremegy. akkor már jobb gyűjteni egy minőségire, mint állandóan alkatrészeket cserélni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
@08:44
Azért ez nem kicsit túlzás.
11 éve 32 ezerért vettem újonnan egy teleszkóp nélküli MTB-t, 2 éve lopták el, de ha nem tették volna, máig tökéletes lenne. Semmi nem volt rajta soha cserélve, pedig legalább 10.000 km-t mentem vele.
Utána használtan vettem egy szintén kb 10 éves sima biciklit 16 ezerért, 2 év után (kb 1500-2000 km) a küllői már lazák (bár már akkor se volt tökéletes, mikor vettem), de minden más része hibátlan.
Akkor miért is esik szét minden 80 ezer alatti bicikli?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!