Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Tényleg muszáj befékezni a...

Tényleg muszáj befékezni a tárcsaféket?

Figyelt kérdés

Biciklivásárlás előtt állok. Mivel elég dimbes-dombos a vidék, és az aszfalt is sz@r, ezért inkább trekking bicikliben gondolkodom, amúgy is jobban bejön érzésre, mint a sima városi. Igazán extrém helyzetekre nem számítok, ezért úgy gondolom bőven elég lenne egy jó minőségű felnifék, de szinte már alig gyártanak ilyen biciklit. Na most, elvileg nincs gondom a tárcsafékkel sem, végülis tagadhatatlanul jobban teljesít, mint a felni, de mindenhol azt írják, hogy feltétlenül be kell fékezni. Már eleve az, hogy felgyorsítsak 30-40 km/h sebességre elég meredeknek tűnik nekem, szerintem életemben nem mentem 20-nál többel, de hogy utána hirtelen fékezzek le, ráadásul külön-külön (nem is értem, hogy gondolják az első kerékkel), meg hogy dombon lefelé addig fékezzek, amíg meg nem szűnik a fékerő, azért elég sudárnak tűnik. Ráadásul hiába dombos a vidék, forgalom nélküli hosszas lejtő egyértelműen nincs. Tényleg nem elég a normál használat?


Régebbi, használt bicikli persze még megoldás lehetne, de nem igazán akarok használtat. Egyrészt nem értek hozzá, könnyen átvághatnak, másrészt tapasztalatom szerint a végén annyival nem olcsóbb, mert akkor a szervízre költök többet, eddig csak a nyűg volt a használt bicajokkal.



nov. 26. 11:38
 1/9 MGéza ***** válasza:
46%
Azért írják mert a betétnek egyenletesre kell kopnia hogy rendesen fogja a tárcsát, azt pedig úgy éred el a legkönnyebben ha teljesen, koppra be kell húzni párszor a féket. Normál használat közben is menni fog, szimpla intenzív fékezésekkel.
nov. 26. 16:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
79%

"szerintem életemben nem mentem 20-nál többel"

Na pont ezért teljesen fölösleges pénzkidobás a tárcsafék, de te tudod. Mindenesetre nehogy drótosat vegyél, mert az a nagyokosok szerint kalapbélést se ér, hanem csakis hidraulikusat. Azzal a 20lm/h-ról tutti pont ugyanúgy meg tudsz majd álni mint az eddigi V-fékkel vagy a kontrafékeddel és miután annak mindkét pofája mozog, pont úgy mint az autóé, ezért különösebben nem kell semmit neki csinálni, megtalálja a helyét és tuti meg tudsz majd állni a félelmetesen gyors 20km/h-ról esőben is, pont úgy ahogy a V-fékkel is meg tudtál.

nov. 26. 18:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:
Szerintem is fölösleges, írtam is, csak alig van már v-fékes trekking, pláne olyan, ami még minőséginek is tűnik
nov. 26. 19:19
 4/9 anonim ***** válasza:
84%
Jó dolog a tárcsafék, a hidraulikus, de tényleg pénzkidobás egy átlagos 20km/h-val kerékpárúton száguldozó kerékpárosnak. Azért rakják kb mindenre, hogy meg legyen magyarázva az "új" modell, az aktuális áremelés, és lehessen ócsárolni a régi ócska V-féket. A Cantilever lecserélése teljesen okés volt, a V-fék annak a továbbfejlesztése, én is rühelltem. De a tárcsaféket nem tudom szeretni egy városi bringán. Nagy, drága, sérülékeny, lopásra ingerel.
nov. 26. 23:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 tothp ***** válasza:
38%
Jó az a V-fék. Azért kopik ki lassan a rendszerből, mert ahoz fékezőfelületes felnit kell gyártani. Az meg egy kicsit drágábban jön ki a gyártónak.
nov. 28. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
Igen, megspórolnak vele egy fázist, cserébe jobban ki lehet giccsezni és a centrírozás se olyan egetverően fontos. Összességében sokkal több profitot kaszálnak.
nov. 28. 17:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

Jó a tárcsa kell hozzá szerelő készlet meg olaj. Vagy szerelő aki 30+ ért meg cigányolja.

A V-t meg otthon részegen beállitod.


De a kérdésre:attol kopikbe egyenletesen a fékpofa,ami a teljes fékhatás elérese érdekeben fontos. A gyártó nem tudja,hogy te max.20al mész ő olyan 30-40km/h val számol. És ~75kilos riderrel a nyeregben.

dec. 6. 19:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Facebookon felmerült a V-fék vs Tárcsafék kérdés. Eléggé kifejtettem akkor a nézőpontomat, így simán csak bemásolnám ide úgy ahogy volt.


"Fizikailag a nagyobb erőkar hatàs miatt logikusabb, hogy jobban fogjon a V-fék, azonban a tapasztalatom mégis az, hogy ha nem IDEÁLIS körülményekről beszélünk, akkor a V fék általában rosszabbul teljesít a szennyeződések miatt. Úgy tapasztaltam, hogy ha pl eső, vagy szennyeződés éri a felnit (amire sokkal nagyobb esély van, mivel közelebb van az úthoz), ezért könnyebben kap olyan szennyeződést, amivel máris nem ideális körülményt teremtünk a V-fék számára és romlik a fékereje a tárcsafékhez képest.


Tehát habár abban igazad van, hogy az erőkar hatás és kerekre ható közvetlenebb ráhatás miatt a V-fék POTENCIÁLJA nagyobb, mint a tárcsaféké, a tárcsaféket mégis megbízhatóbb, általában jobban teljesítőnek találom a valóságban, mint a V féket.


Mondom ezt úgy, hogy évekig használtam én is V és tárcsafékeket, volt 3 komponensű BBB V-fékem is Avid FR-5 fékkarokkal és jagwire bovdenekkel, (V-fékből bitang kombó) meg mechanikus és hidraulikus tárcsafékeim is 160-203mm-ig minden. Most is van 5 bringám, V és tárcsafékekkel egyaránt, egyszerűen ez a tapasztalat.


Az az érzésem, hogy a (jobb) V fékek az általános használatban inkább ideális "labor körülmények" között veszik fel a versenyt a tárcsafékekkel úgy általánosságban.


Amúgy egy jobb duplafalú felnit nem kell annyit centírozni, akinek V-fékje van, az egy must have, illetve ma ez már alapnak is tekinthető, csak hogy mondjak olyat is, amivel erősítem azt amit te mondtál.


Igaz az is, hogy a V-fék olcsóbb is.. egyik ildalon.. De ettől függetlenül az tény, hogy a V-fékes felnit az ideális fékhatás érdekében gyakrabban kell tisztítani, mint a tárcsaféket, ami sokak számára nyűg lehet a másik oldalon, ez főleg gyakori városi, ingázós, illetve esős-saras időben való használat során jobban előjön.


Országúti célra is előnyösebb a V-fék a kisebb tömege miatt, de ma már a gravel kategória elterjedésével egyre népszerűbbek a tárcsafékek használata is az "országúti használatban". Az én gravelemen is tárcsafékek vannak egyébként elöl-hátul.


Aki nem használja szennyezett helyen, esős időben a kerékpárját, és/vagy szívesen takarítja sűrűn, illetve nincs tárcsafék konzolja és tárcsa kompatibilis agya, vagy nem szeretne annyit költeni fékre, annak én is V féket javasolnék. Egyéb esetekben viszont tárcsaféket javaslok."

dec. 21. 20:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

8-as vagyok. A kérdésre válaszolván, nem "muszáj", mert fogni fog az úgy is, csak nem olyan jól, mint amilyen a potenciálja.


A bekoptatást pedig nagyon túlgondolják az emberek. Ha csak 20 km/h-val is tekersz, akkor is kb 25-40x lelassítasz erőteljesen 20-ról, és már be is koptak a fékek.


A tárcsafékkel nem kell folyton aggódnod az enyhe 8-asok miatt, a felnit ért szennyeződések miatt, illetve nem állítódik el annyit, mint a V-fék.

dec. 21. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!