Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Lehet, hülye kérdés, de...

Lehet, hülye kérdés, de minden kerékpárnál párhuzamos a kormányrúd és az ülés oszlopa?

Figyelt kérdés
Rajz szempontjából érdekelne 😁

2024. jún. 4. 13:53
1 2
 11/16 anonim ***** válasza:
Teljesen mindegy mennyi. Lehet párhozamos is a kettő, de lehet nagyon nem az. Nem ez a lényeg. Az ülés-kormány fel-le előre-hátra tologatásával állítod be a helyzetet. A kormánycső szöge mindig fix marad, ahogy a középagy helyzete sem változtatható. A pedálhossz-szélesség, már igen.
2024. jún. 4. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 anonim ***** válasza:
60%

#11!


Legalább egy szakkifejezést eltaláltál volna. :D

Nagy hülyeséget írtál amúgy. A fejcső szöge alapvezően határozza meg a bringa viselkedését.

2024. jún. 4. 21:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:
Tizenketteske. Olvasd át újra és értelmezd. A nyereg tologatása miatt az üléscső értékének abszolút semmi lényegi vonzata nincs.
2024. jún. 4. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:

Tizenhármaska, ha valamihez nem értesz, akkor nem kell róla nyilatkozni.

Hülyeségeket írtál:

"Teljesen mindegy mennyi. Lehet párhozamos is a kettő..."

"A nyereg tologatása miatt az üléscső értékének abszolút semmi lényegi vonzata nincs."


Elmondom, miért írtál hülyeséget.

A fejcső szögét a felhasználási terület, vagyis a bringa típusa meghatározza. A nyeregvázcsőnek ezt kell lekövetni, hogy megfelelő legyen a reach és a stack. Egy montinál nem lehet azonos a két szög, mert piszkosul a hajtómű mögött fogsz ölni, ami sem ergonómialiag, sem súlyelosztásilag nem jó.

Tologathatod te nyerget, de ha ezzel akarod kompenzálni a hibás vázméretet, akkor könnyen lehet, hogy a hajtóműhöz képest leszel nagyon rossz helyen.


Lehet játszani a beállításokkal, de a vázgeometriát nem fogod ezzel átalakítani. Az egyik cső szöge következik a másikéból. Nem fogsz egy trekkingből versenymontit faragni, mert piszkodul más a kettő geometriája, másként ülnek rajta az emberek.

2024. jún. 4. 22:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 anonim ***** válasza:

Habzószájúkám, azért van az ülés alatt az a tologatási lehetőség, hogy a hajtóműhöz képest az adott felhasználáshoz meg lehessen találni a legoptimálisabb helyet. Még az üléscső végén is van amelyik hátrahajló, van ami direkte elhajlított, van ami csak egyenes. Így aztán teljesen mindegy hány fokos a nyeregcső, mert nem azt kellene nézni a végén, hanem a nyerget és a középagyat.


Azt, hogy a prospektusfotókon mi mutat szípen, az egy tök más kérdés.

2024. jún. 5. 07:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 anonim ***** válasza:
Nyugodtan rajzolhatsz párhuzamosan. Ha dísznek kell, úgy a szebb, ahogy a radiálfűzésű keréknél sincs szebb. A használat már más kérdés.
2024. jún. 5. 10:58
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!