Miért 17cm-es a bringákon levő hajtókar és miért nem lehet kapni kb. sehol hosszabbat, ha például ortopédiai okból szükség lenne rá?
Egyrészt van 16, 16,5 centis hajtókar is
Másrészt fontos, hogy megfelelő vázméretet is válassz
Nekem pl éppen csak hogy nem nagy a vázam, így a hajtókar kicsit “rövid”, azaz megfelelő ülésmagasságnál (ahol még tudok váz felett állni úgy hogy a felsőcső “nem vág be” odalent) nincs teljesen kinyújtva a térdem a hajtókar alsó állásánál.
A kérdés az volt, hogy HOSSZABB hajtókar miért nincs.
Nem az ülésbeállítgatás érdekel.
Mondjuk leírhatnád, hogy mi a cél a hosszabb hajtókarral.
Egyébként van hosszabb hajtókarral is MTB rendszer.
Négyszögtengelyes a bringák 90%-a. 170mm-nél hosszabb hajtókar felszerelése lenne a cél, lényegtelen, hogy leér-e vagy sem, nem ez a kérdés lényege. De egy rekumbensen mikor érne le? Soha. Hase gyárt is a tandemeihez állítható hajtókart, négyszögtengelyesben is, de csak max 170-ig lehet kihúzni.
De nézzük akkor, MTB-ben milyen van és hogy van? Mi kell hozzá?
Előbb mond el mi a cél vele. Szinte fogadni mernék rá, hogy a kisebb hajtókar és ezáltal magasabb üléspozíció lesz a megoldás.
Hosszabb hajtókar arra jó csak, hogy nagyobbat lehessen taposni, de az minden, csak nem eü.-kompatibilis elképzelés.
Eddig nem mondtad egyébként, hogy négyszöges rendszered van.
A cél az, hogy hosszabb hajtókar legyen mint 170mm, hogy mennyivel, azt nem tudom, mert nem tudom kipróbálni milyen hosszabb hajtókarral tekerni.
Szóval az említett MTB-rendszer hogy van, milyen? 68mm-es angolmenet a kiindulási alap, jelenleg 119-es tengellyel, de most hagyjuk a láncvonalat, nem azon van a hangsúly, hanem a hajtókar hosszán.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!