Miért 17cm-es a bringákon levő hajtókar és miért nem lehet kapni kb. sehol hosszabbat, ha például ortopédiai okból szükség lenne rá?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Egyrészt van 16, 16,5 centis hajtókar is
Másrészt fontos, hogy megfelelő vázméretet is válassz
Nekem pl éppen csak hogy nem nagy a vázam, így a hajtókar kicsit “rövid”, azaz megfelelő ülésmagasságnál (ahol még tudok váz felett állni úgy hogy a felsőcső “nem vág be” odalent) nincs teljesen kinyújtva a térdem a hajtókar alsó állásánál.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A kérdés az volt, hogy HOSSZABB hajtókar miért nincs.
Nem az ülésbeállítgatás érdekel.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mondjuk leírhatnád, hogy mi a cél a hosszabb hajtókarral.
Egyébként van hosszabb hajtókarral is MTB rendszer.
Négyszögtengelyes a bringák 90%-a. 170mm-nél hosszabb hajtókar felszerelése lenne a cél, lényegtelen, hogy leér-e vagy sem, nem ez a kérdés lényege. De egy rekumbensen mikor érne le? Soha. Hase gyárt is a tandemeihez állítható hajtókart, négyszögtengelyesben is, de csak max 170-ig lehet kihúzni.
De nézzük akkor, MTB-ben milyen van és hogy van? Mi kell hozzá?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Előbb mond el mi a cél vele. Szinte fogadni mernék rá, hogy a kisebb hajtókar és ezáltal magasabb üléspozíció lesz a megoldás.
Hosszabb hajtókar arra jó csak, hogy nagyobbat lehessen taposni, de az minden, csak nem eü.-kompatibilis elképzelés.
Eddig nem mondtad egyébként, hogy négyszöges rendszered van.
A cél az, hogy hosszabb hajtókar legyen mint 170mm, hogy mennyivel, azt nem tudom, mert nem tudom kipróbálni milyen hosszabb hajtókarral tekerni.
Szóval az említett MTB-rendszer hogy van, milyen? 68mm-es angolmenet a kiindulási alap, jelenleg 119-es tengellyel, de most hagyjuk a láncvonalat, nem azon van a hangsúly, hanem a hajtókar hosszán.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!