Mennyit segítene egy komolyabb, jobb bicikli?
Jelenlegi munkahelyem miatt megvan a napi 10km tekerés és közel 95%-a egyenes úton. Egy lassan 4 éve diák pénzből vett kontras egy sebességes biciklit használok és őszintén irtózatosan fárasztó és szegényt már 2-3 havonta viszem szerelőhöz mindig valami újabb okkal vagy cserélek én valamit.
Elgondolkodtam, hogy pihenőre tenném és vennék először valami nagyon komolyat de soha nem használtam sebváltós bringát(se nem kontrasat).
Mennyit segít nekem úgy érzésre, kényelemben ténylegesen és hány sebességes ajánlott, esetleg agyváltósá szereltetni megérné a mostanit?
Ezekhez nem nagyon értek.
Illetve nem tudom számít e de ha elhagyom a belvárost szeretem tartani a 21-26km/h-t, utána már én se sokáig bírom meg már nagyon a bicikli se reagál rá.
Szerintem is egy egyszerűbb trekking kellene neked. Ha irányonként 10 km, akkor a koskormányon is elgondolkozhstsz. Agyváltó akkor jó, ha télen akarod használni, jobban bírja a viszontagságokat.
A sima út aszfaltot vagy síkságot jelent? Ha aszfaltot, akkor vékony slick gumit is javasolok, max. 35 mm széleset. Nagy könnyítés még, ha nincs rajtad táska. Csomagtartó, legkényelmesebb egy kosár, amibe beteszed egyszerűen. Ha notebookot viszel, különösen ha HDD van benne, az maradjon a hátadon viszont.
Összesen 10km szerencsére a táv.
Aszfaltot jelent autók mellett.
Hát pont rajtam van és szép vastag csíkba látható marad, hogy hordtam nyaranta még jó ideig ha le vettem a táskát.
Agyváltóra azt mondom, hogy én mindenbe használom. Nagyon rühellem a tömeg közlekedést és autó híján vagyok, szóval 15-20km körzetben ahova van út és nem mással megyek akkor biciklin járok, télben, esőben, hóban, szélben.
Oké. Akkor tényleg elgondolkodhatsz az agyváltón, de számíts rá, hogy annak van egy kis plusz menetellenállása. Ilyen távon még nem zavaró mondjuk.
Esetleg, ha hajlandó vagy kicsit szerelni, akkor veszel egy trekkinget és egy extra agyváltós kereket. Teszel rá valami slick 28-622-es gumit, azt fölfújod 6-8 barra, szuper lesz tavasztól őszig. Télen pedig a mostani bicódba berakod az agyváltós kereket, így nem megy tönkre a sózástól-hótól a nyári biciklid.
Én ugyanazzal a biciklivel járok egész évben, nekem irányonként 10-15 km a táv, attól függ, pontosan hova megyek. Emelkedő is van. Ez közönséges láncváltóval is megy, annyi, hogy néha meghal a racsniban a szabadonfutó, de nem beragad, hanem mindkét irányban szabadonfutós lesz (értsd: tekerek, és nem történik semmi). De mivel ezt nem hirtelen játssza el, hanem vannak előjelei (hetekig-hónapokig van az, hogy csak pár pedálfordulat után hajlandó beakadni és hajtani), bőven van időm racsnit cserélni, mielőtt végleg használhatatlan lesz.
Szóval több megoldás is működhet. Kezdetnek szerintem szerezz be most egy trekkinget, aztán majd ősszel elgondolkozol, hogy kell-e agyváltó. Másik lehetőség venni egy agyváltóst, és ha nagyon zavar a plusz menetellenállás, akkor egy trekkinget is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!