Összetett biciklis kérdés, sokkilóméteres túra, mit hogyan?
Tervezgetésbe kezdtem, szeretnék hosszú biciklis túrára menni jövőre, csak itt magyarországon belül, olyan egy hetesre gondoltam, napi 5-6, 8-9 (?) óra tekeréssel.
Terepet is érintenék, lehet nem országúti kerékpárral ilyen kirándulást tervezni?
Milyen bicikli, kiegészítők kellenek?
Nincsenek rá százezreim, nem akarok profi szintet érinteni. Esetleg majd ha megtetszene a dolog, úgyis váltani kéne mindent. :)
Bármilyen tippet szivesen fogadnék, köszönöm!
>Terepet is érintenék, lehet nem országúti kerékpárral ilyen kirándulást tervezni?
Lehet. Mikor 4 éve bringáztunk a Bakonyban, vegyesen voltak trekkingek és montik (de azok is merev vázasak egy kivétellel). Erdei aszfaltutakon és erdészeti földutakon mentünk. ~50 km-t tettünk meg naponta.
> Milyen bicikli, kiegészítők kellenek?
Semmi extra, én pl. egy Auchanos 30000 Ft-os bringával mentem. Előtte vidd el szervizbe, nézzék át, és legyen nálad vonatmenetrend, ha mégis valami történik, amit nem tudsz megszerelni. A cuccodnak legyen csomagtartód (a hátizsák fölöslegesen fáraszt), legyen lámpád meg egy pár sárvédő is célszerű.
Legyen nálad turistatérkép, szerszámok az alap szerelésekhez (minél több szerszámot viszel, annál nehezebb cipelni; defekt, fékállítás a minimum). Célszerű a csapattal előzőleg pár egynapos túrát tartani, ott kiderül, ha valakinek épp szét akar esni a bringája.
hát én inkább ajánlok egy használj de jó állapotú országúti kerékpárt, kb ég és föld külömbség, az ilyen Auchanis montik között, avval kész szenvedés menni,
30 ma bár nagyon jó országuti kerékpárt kapsz, és fele annyira sem fáradsz el mint egy ilyen montival,
mondjuk egy jó Biancit már kapsz, nézz szét bicikli kereskedésben, vagy a BIKEMAG.HU apróhirdetések menüpont, országuti komplett kerékpárok között.
talán egy jó ülés kell,amit kényelmes hosszab utakra is, meg egy jó ülésmagasség beállítás, meg a kormányt amennyire csak lehet felvenni, és máris jó, ( én az ilyen gagyi montikon is hasonló testhelyzetben ülsz, szall semmiben nem jobb egy olyan hidd el ) rá meg egy ilyen átnézetés. ezek a biciklik már nem mai darabok szall elég strapabírok,már róják az utakat egy idelye, nem úgy mint ezek a gagyik
köszönöm a válaszokat.
az országúti bicikli bírja a 90 kilós súlyt? :D
Az első válaszoló vagyok.
> az országúti bicikli bírja a 90 kilós súlyt? :D
Igen, bírja, általában a kerék a szűk keresztmetszet (dupla- vagy tripla falú felnivel és/vagy kellő gondossággal megfűzve és/vagy nem odavagdosva már használható).
Az áruházi bringáknak nyilván megvannak a korlátaik. Nekem a 30 ezres bringára az első 3000 km-en olyan 5-10 ezer pénzt kellett költeni (új hátsó kerék, új belsők, új nyeregcső, kb. ennyi). Ha egy-kétszer mész csak túrázni nyáron, akkor 6-8 évre oszlik ez a pénz.
A komfortérzet nem az árán múlik, főleg ha új. Ha új korában egyszer be van állítva, akkor a fékek egészen finoman fognak működni, a váltó hasonlóképp. A gép súlya meg a csapágyak sokkal kevesebbet számítanak, mint amennyibe kerül a jobb fajta. A vázméret és az előrehajlás mértéke (országúti vagy monti pozíció) pedig nem pénzkérdés.
Nyilván nem mellette teszem le a voksom, de megerősiteni én is meg tudom, hogy bizony alkalmas egy Auchanos kerékpár hosszabb túrákra. Mi nyáron a Balatont jártuk körbe (+komoly kitérők), és barátnőm nyomta a HAT sebességes hipermarketes bringájával a badacsonyi hegyekben, és nem volt semmi gond. Elismerem, hogy a bicikli új és a túra előtt nagyon keveset volt használva, de azt a 350 km-t is sikerrel teljesítette, amit Akarattyától Akarattyáig tettünk meg.
Ami a kiegészítőket illeti, egy brutál jó ülést én is mindenképpen ajánlok, valami zselésgélespárnáspumpás, ugyanis nem árt, ha este le tudsz ülni, hogy megedd a vacsorád... Meg ez egy másik dolog, de nekem nagyon fontos volt a jó markolat. A gyári valami agyrém volt és miután lecseréltem, a tenyeremnek minden nap orgazmusa támadt :-) És bár bátran keltünk útra defekt eseti szerszámok nélkül, mégis azt mondom, hogy ha újra mennék, inkább vennék egy defekt elleni fóliát (a külső és a belső közé), plusz egy defektsprayt, ami ilyen gél szerű anyagot tol a tömlőbe eltömítve a sérülést. Talán drágább, de a biciklit nem kell darabokra szedni. Hátizsáktól én is óva intelek, ilyen terepen elég az útra figyelni, nemhogy még a hátizsák is zavarjon. Hirtelen ennyi jut eszembe.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!