Mi történik akkor ha mindkét fék egyszerre száll el a bringón?
Én jártam már így olyan 15 évesen.
Szovjet "Fecske" kerékpár, kontrafék, elöl meg tappancsos, de bowdenes.
Egy elég durva földutas lejtőn eresztettem meg lefelé, még bele is tekertem az elején. Csak elég laza volt a lánc és egy méretesebb göröngyön le is esett, innentől kontrafék felejtős. Már elég rendesen gyorsultam, úgyhogy megpróbálkoztam az első tappancsos fékkel.
Húztam, húztam, füstölt is a gumin, de nem nagyon lassult. Jobban húztam, erre pakk, elszakadt a bowden.
Na itt már kb. 8%-os lejtőn gurultam, kb 40-nel.
Mivel nem volt sárvédő, megpróbáltam a C-tervet, cipőtalppal betaposás a nyeregvázcső mögé, a támvilla tövéhez, talppal a keréken. Na ez elég jól lassított, de tűzforró lett a talpam és a gumitalpú "dorcó" megfáradt, a hátsó gumi letépte a cipőtalpat és innentől megint nulla fék.
Eredményként kb. harminccal szaggattam keresztbe a 10-es főúton, szombat délelőtti forgalom idején.
Mázlimra nem gombázott le senki és a túloldali hatalmas csipkebokorban fékeződtem le olyan 5 métert hemperegve.
Na azóta vagyok fékbzi.
Minden indulás előtt fékellenőrzés, bowdenbekötések mindig úgy csinálva, hogy sehol ne tudjon megtörni, dörzsölődni, elkopni, csavar alatt kiszálasodni, kétévente bowden- és bowdenház-csere, fékpatkók kenése, takarítása jó sűrűn.
Azóta soha nem volt bowdenszakadásom. Tehát 33 éve.
Kb. húszévnyi kerékpár-versenyzés mellett.
Szóval, ha bowdenszakadásod volt, valamit rosszul csinálsz.
Ha kétszer egymás után, akkor krvára rosszul.
:D
Nekem is volt hasonló, de az én történetem prózaibb: Hayes Sole.
A Pilisben, terepen egymás után elszállt mindkét fék. Síkon még óvatosan meg tudtam állni velük, de ott az erdőben jóval több kellett volna.
Kihasználtam a terep adottságait és egy hirtelen kanyarodással, döntéssel megálltam.
Aztán még haza kellett jönnöm, gyakorlatilag fék nélkül.
#13: Első szituig, ahol kéne a fék.
A blokkolt hátsó kerékkel mint fékkel mondjuk 30-ról legalább kétszeres, de inkább háromszoros a fékút.
Nem véletlenül tilos hivatalosan közúton.
A fixiseket - szó szerint - nagy ívben kerülöm, mert fékezéskor keresztbe dobják a bringa hátulját.
Aztán meg elhúzok tőlük, mert legalább 2x hosszabb fékútjuk van mint nekem, és nem akarom, hogy hátulról belém jöjjenek.
"mint egy fixis meg kell allni "
Az szabadonfutóval bajos lesz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!