Nagyjából milyen árban kell gondolkodnom, ha ilyen bicajt szeretnék?
• Trekking kialakítás
• 28"+ kerék
• Nagy váz (21-22")
• Könnyű (alumínium?)
• Kényelmes ülés
• Normál első-hátsó váltós (alapvetően nem az kell, hogy sok sebesség legyen, az nem érdekel... inkább az a fontos, hogy tudjak nagy emelkedőn is könnyen tekerni, meg tudjak síkon gyorsan (30+ km/h). És akkor ezért lehet elgondolkodtató a tárcsafék is... ár kérdése)
• Teleszkópok előreláthatólag nem kellenek
• Sárvédő, nagy, körbeérös, nadrágravigyázós.
• Hely NAAGY kosaraknak elől-hátul
• Központi akkus LED világítás (legjobb, ha saját USB power bankomat tudom rádugni. Fényerő: éjszakai közlekedéshez, ritkán kivilágítatlan útszakaszon)
• Tükör
• Csengő
• Defektvédelmes külső gumi
• Defektfolyadékos belső gumi
• Gyorsrögzítők mindenhol (ülés, első-hátsó tengely)
Biztos van még, amit kifelejtettem, és igényem lenne rá. Ha van ilyen szempont, amit még érdemes kifejteni, azt írjátok meg.
Aztán igazándiból új-használt... nem merek venni semmit, főleg a mai árak mellett 😃 ezt a telet még kihúznám a mostanival.
Felhasználás amúgy alapvetően munkábajárós aszfaltos (télen-nyáron), de néha kisebb-nagyobb túrákat is vállalnék vele.
Köszönöm a segítséget!
Ezekből egy csomó olyan dolog, amit így gyárilag nem adnak, de magadnak könnyedén megoldható. Központi akkus lámpát én még nem igazán láttam. Agydinamós van inkább trekkingen, ami kondenzátorban tárolt árammal egy ideig világít álló helyben, és némelyik képes kisebb eszközöket tölteni USB-n, de ez már biztos nem a belépő kategória.
Ránéztem a decathlonra, és ez a gép igen komolynak tűnik ezért a pénzért:
A legnagyobb hibája, hogy nem lehet kapni. A másik, hogy az 1x11 váltás kevés lehet, ezzel kb. 35 km/h felett már eléggé kell pörgetni, amihez nincs mindenki hozzászokva.
Ez a Hoprider sem tűnik rossznak, ebből még 2 db L-es van, ha az a méret megfelelő:
Még mindig jó ár/érték arányban egy ilyesmit lehet kihozni:
Ezen is már nagyjából használható alkatrészek vannak. Viszont ezeknél minden esetben el kell felejteni azt, hogy könnyűek. 17-20 kg, vagy akár több. Ha könnyű, fürge bringát szeretnél, akkor el kell felejteni a sok kosarat, agydinamót... Akkor egy alu cross trekking vagy akár fitness kell, amire veszel egy könnyű sárvédőt, csomagtartót, és a többit csak akkor rakod fel, amikor szükséged is van rá. Egy pár akksis lámpa pillanatok alatt felszerelhető. Így 12-13 kg-ra le lehet faragni a súlyt.
#3!
35 km/h-t úgyis csak lejtő tud elérni.
Sokan azt hiszik, hogy ha feltesznek egy nagyobb tányért, akkor majd gyorsabbak lesznek. Amikor rákérdezek, akkor az derül ki, hogy azt sem tudják kitekerni. (Nagyon alacsony pedálfordulattal tekernek.)
Sokkal könnyebb 10%-ot fejleszteni a pedálfodulaton, mint 10%-ot erősödni. Kezdetben persze látványos az erősödés, de a 25 km/h feletti utazó tempó nem a kezdők terepe.
Főleg trekingen! Még a montikoz képest is nagy aero hátrányban vannak. Gyanítom, hogy hátul a 2-3 legkisebbre szinte sosem fog váltani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!