Ezt hogyan kivitelezik az országútisok?
Nem lesz nyolcas a kereketekben, ha gyorsan mentek, és kátyus szar az út?
Többször lettem figyelmes arra, hogy oútis biciklisták tekernek egymás mögött gyors tempóban az elég rossz minőségű úton. Ezt hogyan kivitelezik? Mert azon a környéken, néha olyan rossz az út, hogy nem lehet nagyon kerülgetni. Egyik gödröcske a másikba vezet. Utána meg előtte jobb szakasz van. Érdekelne, hogy ezen a részen mit és hogyan csinálnak, hogy ne tegye tönkre a biciklijüket. Vagy mindig centíroztatnak utána?
Jó felni kell, de főleg jó küllő, az tart össze mindent.
Ehhez megfelelő nyomásra fújt gumi.
És még egy lényeges dolog. Az országúti bringára nincs teló szerelve, se elöl, se hátul, úgyhogy a bringás tartalmazza ezt a fontos eszközt. A keze és a lába.
Ha jön a gödör, kiállsz a nyeregből és lábból-karból lerugózod, a bringa hadd pattogjon alattad.
Aki a nyeregben punnyadva gödrözik, annak fogyóeszköz a hátsó felni. Meg a farcsontja, zacsija, gerince is, úgyhogy gyorsan meg lehet tanulni, hogy ne maradj ülve, mert fáj. :D
És ahogy írták is, a randább úthibákat kerülni kell vagy megugorni.
Régen a sorban tekerő országútisoknál az elöl hajtó jelezte is a jobbról-balról lévő hibákat kerüléshez a mögötte jövőnek, az a mögötte jövőnek...
Gondolom ez a szokás nem halt ki.
Kb. 8 éve használok egy Mavic Ksyrium kerékszettet, a 120+ kilóm alatt.
Elöl 20, hátul 24 penge-küllő.
8 év alatt egyszer kellett fél mm-es nyolcast centríroznom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!