Többféle nyerget próbáltam, de mindegyikkel kb. 3-4órát bírok, nagyjából mindegy van-e rajtam párnázott nadrág v. nincs - mit tanácsoltok?
Ilyen biciklim van: [link]
a gyári nyerget azonnal lecseréltem, kemény és keskeny, és vettem (ülőcsont mérés után) valami "touring" nyerget ami nem igazán vált be, most vmi ilyesmi van: [link]
Haverom kölcsönadta az ő nyergét ami neki bevált (hasonló geometria, valami selle az is), nekem ugyanaz:
Mindegyikkel az a problémám, hogy 3-4 óra után rossz rajt ülni (nem dörzsölődés, egyfajta tompa kellemetlen fájdalom).
Nem sajnálnék több pénzt is kiadni, egy jó ülésre, csak tudnám előre, hogy jó lesz...
3-4 óra senkinek nem esik jól. Fotelben sem.
Olyan nadrágot hordj, amiben vastagabb a betét...és lehet hogy egy picit állítani kell a nyergen. Mondjuk előre dönteni. Nem sokat, pár miliméter elég lehet.
Tapasztalatom szerint sokkal több múlik a nadrág betétjén, mint a nyergen. Jó betéttel a legkeskenyebb sportnyereg is kibírható. Az olcsó szarokban viszont a betét pár kilométer után teljesen kilapul és onnantól olyan, mintha szimplán egy vastagabb alsógatyában tekernél.
Úgyhogy én a helyedben előbb egy profi nadrágot néznék és csak utána kezdeném macerálni a nyerget.
Az új nyereg is olyan, mint az új bakancs, a bakancsot is be kell törni meg a lábadat is.
Idő, amíg összeszoknak. És nem 3-4 óra, hanem sokszori tekerés, sok kilométerrel.
Elsőre lehet, hogy a legmegfelelőbb nyereg is megkínoz pár óra után, mert egyszerűen a feneked nincs hozzászokva, hogy pont ott pont olyan sokáig nyomják.
Ha egy nyereg két-három hét és több száz kilométer használat után is kényelmetlen, azt cserélni kell.
De rövid idő alatt esélytelen ezt megállapítani.
És alkalmi 3-4 óra önmagában túl rövid idő, csak arra elég, hogy az új, nem megszokott nyereg fájjon, akár jó, akár rossz.
Na az már jobb.
Sajnos ez egy elég nehezen megoldható gond. Én országútin gyakorlatilag 30 évig cserélgettem vagy tíz, tizenkét nyerget, mire megtaláltam a szent grált, ami egy párnázatlan kőkemény karbon nyereg, pont passzoló formával.
És bizony néha nem is a nyereg a baj, hanem az állásszöge, a rá nehezedő súlyarányod, a kormány-nyereg táv, nyereg helyzete a hajtókarhoz képest, kormány magassága stb.
Az tuti, hogy nincs olyan nyereg, ami mindenkinek egyformán tökéletes.
És az is tuti, hogy nem a nyereg párnázottságának mértéke a lényeg.
Ha peched van, évekig cserélgethetsz, mire megvan a jó, vagy összeszoksz egy tök rosszal és utána, mikor más okból cseréled, jössz rá, hogy az előző xar volt.
Ha a nadrágot is Decathlonban veszed, akkor azt vedd, amelyikben a kék színű, géles betét van. Sokkal kényelmesebb hosszabb távon, mint az olcsóbb, narancssárga.
Nem biztos, hogy neked is beválik, de nekem az Ergon nyergei jöttek be. Van online nyeregválasztójuk, ami segít kiválasztani a neked megfelelőt. Sokan esküsznek még a Selle SMP TRK nyeregre is. Ha budapesti vagy, tudtommal a K2-ben lehet elhozni tesztelésre.
Ránézve az általad linkelt nyeregre, ez túl vastag, puha ami szinte garancia arra, hogy rövid távon tök jónak érzed, majd 30-40 km után már nem tudod, hogy fészkelődj rajta. Nem tudom, mekkora az ülőgumóid távolsága, de 170 mm elég szélesnek tűnik férfi nyeregnek. Én elég nagy darab gyerek vegyek (kb. 190 cm, 105 kg), és 160 mm-es nyergeket használok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!