Hajlított vs. egyenes elsővilla - mi a különbség (iránytartás, egyensúly, statika... )?
Az iránytartás a kerék utánfutásából következik. Hogy ezt a villa meghajlításával, a fejcső, vagy a villanyak megdöntésével érik el, az mindegy.
Maga a kerékpár tervezés annak a művészete, hogy minél kisebb tömegű anyag felhasználásával minél merevebb szerkezetet építsenek, ami ugyanakkor megfelelően szilárd is.
Egy rövidebb villa (két pont között az egyenes a legrövidebb út) merevebb lehet mint egy hajlított, de belehegedül a csővastagság, és a felhasznált anyag is.
Mivel minden villa elöre áll, az irányitásban nem igen van különbseg után futasa mind 2nek van. Talán az egyenes agilisabb vagy mi.
Egyensúly.?
Statika, egy normális hajlított első villa nem gyengébb egy egyenesnél ha mégis akkor azt nem érzed.
Valóban kényelmesebb a hajlított de szerintem ez sem érezhetö vagy nagyon minimálisan.
Rugalmas első futóművet akarsz?
Cr-Mo villa, jókora ívvel, min. 25-ös gumi és négyes kereszt fűzés.
Fogtömés-kiverő első futómű kell?
Egyenes, 7005-ös alu villa, 20-as gumi és radiálfűzés.
Minden más valahol a kettő között.
#5
Tegnap mondta a meghívott vendég a Giro közvetítése alatt - amikor megkérdezték, hogy mitől jó a jelenlegi bringája -, hogy attól, hogy amikor kiáll a nyeregből, mert izomból kell megoldani valamit, akkor olyan mintha egy sziklán állna. Nem hajlik, nem gyűrődik, nem nyikorog, nem lazul ki semmi, vagyis szilárd és merev.
Igen ez így szép és jó,de átlag felhasználónak ez igazából mindegy.
Nekem is pedig verenyzek...de nem vagyok profi,nekem nem számit,hogy 77.vagy 177. leszek.
Igen van az a helyzet amikor számit 1/100ad másodperc,de nagyon nem mindenkinek még protour szinten sem.
Gyanitom hogy mi válaszolok sem fogjuk érezni a különbséget. Csak nagyon szélsőseges esetekben. Ld: 5válaszoló példái.
Tehát leginkább a rugózásban mutatkozik különbség? De mint írjátok, abban is csak minimálisan?
Pont erre nem is gondoltam, azt hittem, minimális a rugózása.
Nekem jelenleg egy régebbi MTB-m van, rugók nélkül, ívelt elsővillával, 3-as fűzésű kerekekkel, és eléggé megfájdul a csuklóm egy kiadósabb közúti tekerés során. Gondolkodom egy kissé nagyobb vázméretű bringában (két collal több lenne az optimális), ami akkor már legyen rugózott is, ahogy manapság illik, bár még soha nem ültem ilyenen :-).
Csak mellesleg kezdett érdekelni ez a villaalak-kérdés is, gondoltam, másmilyen kormányozni. Ezexerint nem? (A rugózásban, gondolom, másodrendű a szerepe, ha már külön elsőteleszkóp is van a biciklin.)
Az első teló nem sokat változtat a dolgon.
Ha utolag épitedbe akkor lehetnek problémák. Nekem volt vele gond...de más jellegű.
Emelt az elején azaz stabilabb lett az egyenes futása,laposabb lett villa szög, és bár probáltak meggyüzni,hogy máshová került a sulypont(ingatagabb lett) és lomhábban kanyarodik de ezeket én nem éreztem.
Ha eleve telos bringát veszel ott már ilyen "gondok" nem lesznek mert azzal van tervezve.
Ha nagyon rástresszel, hogy: juj telós lesz!
akkor érzed a különbseget de ha csak élvezed az új bringát akkor csak annyi lesz a különbség,hogy kényelmesebb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!