Össztelós vagy merev vázas? (Többi lent.)
Tudom sok az ezzel kapcsolatos kérdés már, de nem sokat segítettek. Nyárra gondoltam, hogy vennék egy új mtb-ot, az előző merevvázasat kinőttem. A szívem az fs felé húzna, de ha nem használom ki, nem adnék ki érte annyi pénzt, lehet, hogy a ht is bőven elég lenne számomra.
Sokat mennék túrázni Pilisbe, ide-oda, esetleg majd ki Bécsbe is, viszont eddig csak ritkán volt alkalmam terepen hajtani.(A jövőben is hétvégente tudnék menni csak, mert hétköznap dolgozom.) Hosszútávon gondolkodom, addig szeretném használni, amíg gurul.:D
Néztem összehasonlító videókat is, de nem jutottam sokra. Vagy az egyikkel vagy a másikkal voltak nagyon elfogultak.
Elsősorban Ghost-okat néztem, úgy gondolom, hogy ez egy egész minőségi márka jobb alkatrészekel megfizethető áron (Kato/Lanao ht vagy fs).
Tudnátok valamiféle tanácsot adni, esetleg tapasztalokat leírni, hogy érdemes lenne-e beruházni egy össztelós montira vagy sem, teljesen meg vagyok lőve.:/
(23/L)
Köszi a válaszokat!:)
Mindenképp lockoutosat vennék. 120mm annak, amit néztem, szerintem elsőre talán elég lenne és trail lenne.
Nagyjából milyen gyakran és mennyi plusz költséget jelentene (szervíz, cserék meg ilyenek)?
Nos ösztelósn@l lazábbraveheted a figurát, ottszabad "hibázni"
Míg hardtail esetében a lábának kell rugóznia... Ha vadulsz oda kell figyelni mit csinálsz és neked kell kirugózni mindent... Pont ezért manőverezhetőbb, szűk kanyarokban fürgébb lehetsz mint az össztelós, de ugyanakkor jobban el is fáradsz, persze nem mindenki...
Össztelóval lehet lazázni, könnyű terepen nem kell mindenre 100% odafigyrlni, hiszen nem te rugózod ki az utolsó kátyút is... Ugyanakkor Örs éles kanyarokban kissé lomhább, de ez csak profi versenyszinten jön ki szerintem...
Mászni egyértelműen teleszkópnélkül könnyebb... Én mtb vél megyek oda is ahom szeretnék terepezni, tehát nemritkán 50-70km aszfalt is benne van a túráimban, így nekem alap hogy hardtail... De 2000res évek közepén egy magellan vega- Vál nyomtam, azzal is eljutottam mindenhová... Csak más időtartam alatt.
Székesfehérvári vagyok, Bakonyban szeretek bringázni, nemritkán szezonban ottalvással.
Köszi szépen a válaszokat!:D
Két kérdés merült még fel bennem. (Az egyik lehet hülyébb lesz, mint a másik.xd) Az egyik, hogy merevvázasnál nem áll fenn annak a veszélye, hogy időközben elfárad az anyag és letörik a hátsó fele? Mert ugye ott maga az anyag veszi fel azokat az ütéseket csillapítás nélkül (ahogy elképzelem).
A másik meg hogy írtatok, hogy aszfalton/felfele könnyebb, ha nincs teleszkóp. Most ha az le van lockolva nem olyan, mintha ht lenne? Vagy akkor is rugózik valamennyit?
Az alu elfárad és éltörik... Vannak típushibások amik időnként gyakrabban törnek... Amit tudok az a 2000resévek elejei meridák szerettek törni nagyon, most meg a decathlonos vázák szeretnek törni... Viszont ezekre élettartam garanciát adnak, szóval ha nem halsz bele a törésbe, akkor lesz új vázad :D
Azacél igaz manapság nem divat nálunk gépiparban úgy mondják, kipiheni a fezültséget, jóval tovább bírja mint az alu.
Mindenesetre van egy magellan polarx vázam (alu) amit 2005 óta nyúzok a bakonyban még egyben van... Pedig volt hogy akkorát zakóztunk, hogy őt haver tolta haza, engem meg mentő nem haza.
Carbon is fárad aztán törik.
Hardtail nem oszt nem szoroz e tekintetben, hiszen ott a lábad a teleszkóp. Mindenképp ki kell rugóznia valaminek, különben rázós utad lesz.
És igen, ha lockolod a telót, akkor merev lesz.
Ezt meg csak úgy idebiggyesztem hátha van benne állami hasznos
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!