Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Össztelós vagy merev vázas?...

Össztelós vagy merev vázas? (Többi lent.)

Figyelt kérdés

Tudom sok az ezzel kapcsolatos kérdés már, de nem sokat segítettek. Nyárra gondoltam, hogy vennék egy új mtb-ot, az előző merevvázasat kinőttem. A szívem az fs felé húzna, de ha nem használom ki, nem adnék ki érte annyi pénzt, lehet, hogy a ht is bőven elég lenne számomra.

Sokat mennék túrázni Pilisbe, ide-oda, esetleg majd ki Bécsbe is, viszont eddig csak ritkán volt alkalmam terepen hajtani.(A jövőben is hétvégente tudnék menni csak, mert hétköznap dolgozom.) Hosszútávon gondolkodom, addig szeretném használni, amíg gurul.:D

Néztem összehasonlító videókat is, de nem jutottam sokra. Vagy az egyikkel vagy a másikkal voltak nagyon elfogultak.

Elsősorban Ghost-okat néztem, úgy gondolom, hogy ez egy egész minőségi márka jobb alkatrészekel megfizethető áron (Kato/Lanao ht vagy fs).

Tudnátok valamiféle tanácsot adni, esetleg tapasztalokat leírni, hogy érdemes lenne-e beruházni egy össztelós montira vagy sem, teljesen meg vagyok lőve.:/

(23/L)



2021. ápr. 18. 03:00
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%
Na most én nagyon nagy segítséged leszek: ahogy gondolod! De tényleg, te tudod, mennyit mennél rossz úton, terepen. Talán vegyél lockout-osat.
2021. ápr. 18. 08:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
Ha teljesítményorientált vagy és az motivál hogy minél gyorsabban fölérj a hegytetőre akkor a merev vázas a te géped. Ha szeretnél élvezkedni a lejtmenetben, nem pedig küzdeni a géppel és fontos a kényelem számodra akkor össztelós. De ha össztelós akkor minimum 120 mm rugóúttal, de inkább 130-140.Tehát all-mountain vagy trail kategória. Ez már valódi élményt ad, kényelmet, magabiztosságot és biztonságérzetet a lejtőkön. Fölfelé nyilván lassabb leszel mint egy race geometriás merevvel de ha nem akarsz versenyt nyerni akkor kit érdekel ez a szempont? Azt tudnod kell hogy egy fully fenntartása azért drágább mint egy hardtail-é, a forgáspontok csapágyait időnként cserélni kell, meg ott van a plusz rugóstag is.
2021. ápr. 18. 09:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 A kérdező kommentje:

Köszi a válaszokat!:)

Mindenképp lockoutosat vennék. 120mm annak, amit néztem, szerintem elsőre talán elég lenne és trail lenne.

Nagyjából milyen gyakran és mennyi plusz költséget jelentene (szervíz, cserék meg ilyenek)?

2021. ápr. 18. 17:42
 4/11 anonim ***** válasza:
Ez teljesen felhasználásfüggő, nem lehet erre mit mondani. Nem mindegy hogy milyen terepen használod, mennyit dolgozik a rugóstag és a forgáspontok. Ha csapatod sárban, hóban is az is nyilván jobban gyilkolja a technikát mintha csak napsütéses, száraz időben tekernél. Én ennek ellenére nem tudtam megállni hogy ne menjek hóban is, teljesen más arcát mutatja télen a természet és ezt kár kihagyni. De általánosan szezon elején mindig van egy olajcsere a telókban, meg egy átvizsgálás. Láncot, hajtást is ilyenkor cserélünk. Szar dolog a szezon közepén heteket várni egy javításra, alkatrészcserére. Egy bringára mindig költeni kell. Minden alkatrész drága a magyar fizetésekhez képest. A gumik nagyon hamar elkopnak ha aszfalton is használod őket, a fékbetéteket szintén eszi a lejtőzés. A lánc, lánctányér, fogaskoszorú, racsni sem olyanok már tartósság szempontjából mint a régi,20 évvel ezelőtti szettek. Azok legalább háromszor ennyit bírtak élettartamban. Ezeken felül olajcsere, fék légtelenítés, ami költséget jelent, meg a forgáspont csapágyai. Éves szinten minderre számolj egy 50-100 000 forintos költséggel,attól függően hogy mikor mire kell költeni.
2021. ápr. 18. 18:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
100%

Nos ösztelósn@l lazábbraveheted a figurát, ottszabad "hibázni"

Míg hardtail esetében a lábának kell rugóznia... Ha vadulsz oda kell figyelni mit csinálsz és neked kell kirugózni mindent... Pont ezért manőverezhetőbb, szűk kanyarokban fürgébb lehetsz mint az össztelós, de ugyanakkor jobban el is fáradsz, persze nem mindenki...

Össztelóval lehet lazázni, könnyű terepen nem kell mindenre 100% odafigyrlni, hiszen nem te rugózod ki az utolsó kátyút is... Ugyanakkor Örs éles kanyarokban kissé lomhább, de ez csak profi versenyszinten jön ki szerintem...

Mászni egyértelműen teleszkópnélkül könnyebb... Én mtb vél megyek oda is ahom szeretnék terepezni, tehát nemritkán 50-70km aszfalt is benne van a túráimban, így nekem alap hogy hardtail... De 2000res évek közepén egy magellan vega- Vál nyomtam, azzal is eljutottam mindenhová... Csak más időtartam alatt.

Székesfehérvári vagyok, Bakonyban szeretek bringázni, nemritkán szezonban ottalvással.

2021. ápr. 18. 22:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:

Köszi szépen a válaszokat!:D


Két kérdés merült még fel bennem. (Az egyik lehet hülyébb lesz, mint a másik.xd) Az egyik, hogy merevvázasnál nem áll fenn annak a veszélye, hogy időközben elfárad az anyag és letörik a hátsó fele? Mert ugye ott maga az anyag veszi fel azokat az ütéseket csillapítás nélkül (ahogy elképzelem).


A másik meg hogy írtatok, hogy aszfalton/felfele könnyebb, ha nincs teleszkóp. Most ha az le van lockolva nem olyan, mintha ht lenne? Vagy akkor is rugózik valamennyit?

2021. ápr. 19. 00:25
 7/11 A kérdező kommentje:
Meg merevvázasnál nem ír majd 8asokat a hátsó kerék bizonyos igénybevétel után?
2021. ápr. 19. 00:31
 8/11 anonim ***** válasza:
100%
Láttam már anyagfáradásos törést szenvedett össztelós gépeket is, itt a forgáspontok környéke szokott törni. Merevenél a láncvilla, támvilla hegeszései körül többnyire. Szóval ez nem szempont. A fully jobban tolerálja a rider hibáit, kevésbé ütöd meg vele a felnit, de ha nagyot hibázol az sem visel el mindent.
2021. ápr. 19. 00:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a sok segítséget!:)
2021. ápr. 19. 08:01
 10/11 anonim ***** válasza:

Az alu elfárad és éltörik... Vannak típushibások amik időnként gyakrabban törnek... Amit tudok az a 2000resévek elejei meridák szerettek törni nagyon, most meg a decathlonos vázák szeretnek törni... Viszont ezekre élettartam garanciát adnak, szóval ha nem halsz bele a törésbe, akkor lesz új vázad :D

Azacél igaz manapság nem divat nálunk gépiparban úgy mondják, kipiheni a fezültséget, jóval tovább bírja mint az alu.

Mindenesetre van egy magellan polarx vázam (alu) amit 2005 óta nyúzok a bakonyban még egyben van... Pedig volt hogy akkorát zakóztunk, hogy őt haver tolta haza, engem meg mentő nem haza.


Carbon is fárad aztán törik.


Hardtail nem oszt nem szoroz e tekintetben, hiszen ott a lábad a teleszkóp. Mindenképp ki kell rugóznia valaminek, különben rázós utad lesz.

És igen, ha lockolod a telót, akkor merev lesz.


[link]

Ezt meg csak úgy idebiggyesztem hátha van benne állami hasznos

2021. ápr. 19. 11:01
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!