Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Miért tesznek első váltót az...

Miért tesznek első váltót az olcsó mountain bike-okra?

Figyelt kérdés
Ha olyan 300-400 ezer felett már szinte már minden montin csak 1 lánctányér van elöl, akkor az olcsókat miért kell teleaggatni mindenféle értelmetlen 3x7 meg ilyesmi rendszerekkel? Vagy az 1 lánctányéros megoldás drágább?
2021. ápr. 12. 20:43
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
100%
Mert az 1x rendszerhez speciális lánckerék kell, 10 vagy 11 sebességes hátsó sor nagy átfogással, spéci lánc. Jóval drágább, mint egy belépő szintű 3x7 rendszer.
2021. ápr. 12. 20:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
Mert olcsóbb.
2021. ápr. 12. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:

Nem értelmetlen a 3*7...

Mtb rendeltetés szerű használathoz kellenek az áttételek...

1 lánctányéros rendszerből pedig az a minőség aminek már van értelme, sokszor ott kezdődik a hajtásrendszer ára, mint egy komplett olycsóbb bringa..m

2021. ápr. 12. 22:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
hát ja egy 1x11 XT-szet 100ezer körül mozgott pár éve.
2021. ápr. 12. 23:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
100%
A 11-es rendszer jóval drágább és bármilyen divat is egy ideje fikázni a 3x8-as rendszert, remekül felvisz a dombtetőre.
2021. ápr. 13. 01:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
Az 1 tànyéros rendszerekből még (szerencsére) nem terjedt el az olcsó gagyi.
2021. ápr. 13. 10:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
Igen, jelenleg még drágák az 1x rendszerek. Szivárog lefelé, de egyelőre a belépő kategóriától még messze van. Ha megnézed, a Decathlon hozza le az olcsó bringáira is az 1x hajtásokat, még a trekkingekre is ilyet rak. MTB-k közül az ST530 már 1x9 140ezerért, az ST900 pedig 1x11-es 255-ért. Egyébként az átlag felhasználónak, túra célra semmi gond nincs a 2x és 3x rendszerekkel, sőt megvan az előnye a sűrűbb fokozatkiosztásnak, nagyobb áttételtartománynak. Az 1x legnagyobb előnye dinamikus terepviszonyok közt és összteleszkópnál jön ki igazán.
2021. ápr. 13. 11:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:

1x-nek csak akkor van értelme ha, hátul 12 van, a legkisebb lánckerék pedig 10-es. Ezt jelenleg csak a csúcsszettek tudják.

Egy 3x-es rendszer tudja ugyanazt az átfogást, mint a csúcs 1x, csak sokkal olcsóbban és nehezebb alkatrészekből.

A legtöbb 3x-es rendszer nagyobb átfogással rendelkezik, mint a legtöbb 1x11 vagy 1x12.

Amikor elkezdtek terjedni a 2x és 1x rendszerek, akkor sokan szívtak, mert váltottak, de nem volt akkora átfogása váltórendszerüknek, ezért emelkedőt tolhatták a bringát.

2021. ápr. 13. 12:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 A kérdező kommentje:

#8

Azért azt nem hiszem, hogy tolni kellett volna a biciklit egy 1x11 vagy 1x12 rendszerrel, mivel általában a kazettán is nagyobb fogaskerekek vannak itt. Például én még nem láttam 3x8-as rendszerben 51 fogas lánckereket hátul. Meg általában az 1x rendszereknél az első lánctányér 30-34 fog körül szokott lenni, szerintem ez bőven elég bármilyen emelkedőre.

2021. ápr. 13. 12:36
 10/12 anonim ***** válasza:

9: 2x/3x rendszerekben nem kell hátra 51-es tányér, mert elöl van kis lánckerék. Nincs az a váltó, ami akkora tartományt lefedne, hogy két tányér mellé még elvigyen egy 11-51 sort.

Nekem 1x11 van (11-51 és 11-46), és mivel a bringát utálom tolni, ezért a végsebességből engedtem. 1x12-nél az új kazettatest szabványok már megengednek 9-10 sebességes kis lánckereket is. Ez az 1-2 fog nem hangzik nagy különbségnek, de ha százalékosan nézed, akkor az. Nekem mindenesetre nem ér meg akkora beruházást, hogy növeljem a végáttételt. Az 1x11 szerintem jelenleg az arany középút ár/érték arányban.

2021. ápr. 13. 13:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!