Amúgy csak bennem merült fel a kérdés, hogy ha a futárok többsége fixit használ aminek ügye az a lényege hogy olcsó legyen akkor miért használja egy csomó úgy, hogy némelyik több 100.000 forintba kerül?





Amit boltban kapsz,az azért ennyi,mert ,,menő" és általában olyanok veszik,akiknek lövésük sincs a bringákhoz. Kereslet-kínálat. Egyik ismerősöm vett egy fixit 150 ezerért (sima csepel,semmi extra). Annyi köze van a bringákhoz,hogy tud tekerni vele,azaz nem tudja,hogy valóban mennyit ér egy ilyen kerékpár.
Az építettek meg megint mások. Ha valaki olcsón akar,akkor pár tízezerből simán kihoz egyet. Ha már egyedit,minőségit akar,akkor pedig lazán 100ezer fölé megy az ár. Szerintem sok futár azért maradt fixinél,annak ellenére,hogy drága, mert ez egyfajta ilyen ,, hagyomány". (Bár én sokkal több futárt látok montival és országútival,mint fixivel. Szerintem kezdenek rájönni egyre többen,hogy sokkal hatékonyabb egy outi,mint az egy sebességes, a monti meg jó a sz@r utakon vagy zuhogó esőben.)
Nekem ez a véleményem erről.





Pár éve ez ilyen nagy trend lett,mint régen a bakugan vagy a blade blade... :D Egyszer majd ez is elmúlik,sőt. Szerintem már kezd visszaszorulni. Engem őszíntén szólva nem zavar,hogy fixivel járkálnak,mert elvégre miért is ne? Mindenki azt csinál,amit akar. Tavaly gondolkoztam is rajta,hogy építek egy olcsót,amit le is merek kötni az utcán,de végül elmaradt.
Az már persze irritáló tud lenni,ha azzal menőznek,hogy ennyibe és ennyibe került és milyen királyak. Bár erről megintcsak nem ők tehetnek, hanem akik elhitetik velük,hogy egy fixi, alap vagy rossz minűségű alkatrészekkel megér 150ezret és milyen király.















Azért redörautóval nehéz követni egy fixist.
Esetleg gyalog? Vagy motoron talán az még megoldható...de a zsúfolt belvárosban ellehet tünni.
Most azért szaporodnak a montis/országutis futárok mert a brigája sok embernek van és tudnak vele ételtfutárkodni.
Fixi/futár bringag:nem az a lényeg hogy olcsó legyen.
Gyakorlatilag mind épített. Végsò soron munka eszköz nem árt ha üzembiztos. Az pedig olcsóbol nem megoldható.
Az egyszerű szerelhetőség és viszonylagos ólcsó karban tartás a lényeg.
Akárhogy nézzük ha egy váltos bringa nyekkenmeg az élböl több 10ezer kiadás.
Fixin rengeteg alaktrèsz "hiánya" miatt szignifikánsan olcsóbb. Persze ellleht szállni ott is de egy szimpla hajtómű mindig olcsobb lesz mint egy tripla vagy dupla. És itt nem az 1x11-es hajtóműre gondolok.





A fixi hogy lenne már kontrás?:D
Benne van a nevében, hogy fixed gear...
Az ezt használók jelentős részének nincs első fékje SEM.
Nem kell 70-80 a száguldozáshoz, elég ha járdán, piroson át, autók között cikázva megy harminccal valaki.





Nos én építettem egy flip-flop fixi-SS kombót.
Olyan jó 160-ban állt meg a végén.
Lehet, hogy anno az árelőnye számított, de szerintem még egy szempont, és az ma is áll: egyszerű, mint a fakocka, ezért elég megbízható és nyüstölhető.
Csak régen ez átlag bringák levetkóztetésével jött létre, ma meg high-tech épült belőle.
A mai fixik tutira sokkal könnyebbek, jobb gördülésűek és esetleg masszívabbak is.
Én aláírom a létjogosultságukat.
Csak a fék nélküli használatot nem.





8. OK, nem kontrás, de a jelentős részének VAN első fékje. Pl. [link]
Ez a járdán meg piroson át, stb. száguldozást egyes autósok vonták le abból, hogy láttak néhány zebránál piroson átmenő biciklist. Ezzel az erővel azt is mondhatjuk, hogy minden autós agresszív meg átmegy a piroson. Ugyanúgy nem igaz, mint hogy a futárok mind fixit használnak, fék nélküliek és persze száguldoznak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!