Fékváltókart kellene felszerelnem a bringámra, de hogyan?
Eléggé lepusztult az mtb-m fékváltókarja, ezért venni szeretnék egy újat. Lenne ezzel kapcsolatban 2 kérdésem:
1. Milyen adatokat kell nézni, hogy stimmeljen a bicómra? 3x8-asra lenne szükségem, ha ez a szám egyezik, akkor már jó vagyok?
2. Ha otthon szeretném beépíteni, hogy néz ki a folyamat? A régit lecsavarozom s kormányról, kiszedem a bowdeneket belőle, aztán ugyanez fordítva?
Előre is köszönöm a segítő válaszokat
1. Igen - legalábbis V-fék esetén (cantinál más a bowdenhúzás, ezért nem kompatíbilisek)
2. Igen.
Mechanikus tárcsafékről lenne szó (Mali cobra 29" az alany)
Ezek szerint lehetnek problémák?
Igen, ha 3x8-ast veszel, ugyanattól a gyártótól, akkor nem hibázhatsz.
Jó eséllyel bowdent és házat is kell cserélned.
Ha már bomlott a bowden vége, akkor jó, ha kiszedni tudod.
Ehhez kell egy bowdenvágó fogó. Csípőfogóval semmit nem érsz.
Nem árt egy teflonos spray, amit nem a szemedbe és nem a bőrödre fújsz, hanem kizárólag a bowdenházba.
Egy állapotban lehet kiszedni és befűzni a bowdent. Nézd meg, hogy melyik állapotban tudtak kifúzni és a másikat tedd ugyanabba a végállapotba.
Le van írva a fékváltókaroknál, hogy milyen fékhez valók.
Fékváltókarnak hívják montikon is. STI
Van dual control montin is, vagyis egy ideig volt, ahol a fékkarral váltasz.
@2: nem csak outin. Speciel nekem a GT-n is fékváltókarok vannak...
A tárcsafék és a V-fék húzása ugyanakkora, ezzel nem lesz gond.
Bowdenek sok esetben járnak a fvk-hoz, ha nem, akkor érdemes cserélni ezeket. Szükség esetén a bowdenházat is -de ez a konkrét esettől függ...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!