Mitől recseghet hajtás közben a bringám?
A hiba a bicajon 1500 kilométernél jött elő, majd akkor még gariban kicserélték a monoblokkot. Megszűnt a hiba, de utána sokat állt a bicaj, közben letelt a gari. Mikor újra elkezdtem használni, 300 kilométer után újra előjött a hajtásból a recsegés. Ezért gondolom, hogy nem monoblokk hiba.
Csak akkor recseg, amikor gyorsításkor tekerem. Normál tempó tartásánál nem. A recsegés valahonnan hajtás első részéből, vagy a monoblokkból jön.
Úgy vettem észre, hogy mindig a hajtókar egy adott állásában jön a recsegés, leginkább a jobb oldal letaposásakor. Ez nem tudom, hogy jót, vagy rosszat jelent. Pedál tengelyek szépen forognak, némi olajozást is megejtettem rajtuk.
Egy lánctányér van elől.
Amit biztosan tudok, hogy a lánctányér négy csavarja közül egy van szorosan meghúzva, a többi elforog, ha egy imbusszal megtekerem. Sajnos nem tudom, hogy húzhatnám szorosra őket (Egyáltalán szorosnak kell lenniük?), mert nem tudok ellentartani az ellen oldalon. Az ellenoldali anyában egy bevágás van, talán ide kellene bedugnom valami kés penge szerű szerszámot?
"Középső agy megfogja adni magát."
hogyan adná meg maát.... elolvastad a kérdést?
új a cucc!! annak 10ezer km-t ki kell bírnia.
viszont kérdező szerintem jó helyen keresgélsz és tényleg a blokknál van a gond. Bár a vázak sajnos nagyon jól vezetik a hangokat, ezért mindenhol hallani őket.
Nekem volt hasonló problémám, bár sokkal több km után.
A recsegés hasonló módon komolyabb erőbevitel során jött csak elő.
A sok-sok fórum olvasása, válaszkeresése után kihajtottam a monoblokkot és akkor jöttem rá, hogy kicsit laza volt már. Illetve a vázban lévő menetett kitakarítottam alaposan és kicsit bezsírozva a blokkot újra betekertem.
(A hivatalos módszer szerint a menetet a vázban menetfúróval kellene kitakarítani.)
Azóta többezer km után sem jött elő újra a jelenség.
Próbáld meg ezt a lehetőséget.
Ha nem, akkor menni kell tovább - mint mondtam a váz elvezeti a hangot, úgyhogy akárhol lehet kattogás, recsegés, mindenhol hallani fogok.
a nyeregvázcsőnél is a mozgásokat halltod
a nyeregpálcák nyekergése, mozgása is hallható, stb...
Nem biztos hogy a hajtásból jött a recsegés. Simán lehet egy kenőanyagát vesztett és/vagy elkoszolódott lánc is.
És azért csak bizonyos pedál állásban hallod, mert a hajtás vélhetően nem elég merev, így amikor jobb lábbal durván taposol, pont annyit hajlik, hogy a láncszemek oldallapja kicsit nekifeszül a lánkerék oldalának. Ha nincs köztük kenőanyag, ennek a dolognak hangja is van.
Kiegészítés:
- A lánckerék nem lötyöghet a hajtókaron. Ha nem lehet mghúzni a csavarokat, az baj.
Úgy próbáld, hogy kilazítod az imbusz csavart, a másik oldalról csavarhúzóval meghúzod a menetes hüvelyt, majd meghúzod az imbusz csavart.
A pedáltengelyt ne olajozd, hanem zsírozd a csapágyakat.
rossz minőségű hajtókar esetén sokszor nem tökéletes qz illeszkedése q m9noblokkra emiatt hamar elkezd recsegni, mivel hajtás közben deformálódik...
Nem biztos, hogy wz a baja,m de leírás alapján ez lenne az első tippem.
"új a cucc!! annak 10ezer km-t ki kell bírnia."
az előző darab mégis csak 1500-at bírt, és az is új volt :D
Milyen rendszerű a középcsapágy? Hagyományos monoblokk, vagy valami modernebb, integrált hajtókarhoz való?
A press-fit rendszerűek sajnos hajlamosabbak recsegni.
Nekem a Sram GXP menetes pedig minden poros tekerés után recseg egy darabig. Olyankor szétszedem, kitörölgetem, újrazsírozom a hozzáférhető helyeken (a csapágyat nem, az zárt). Utána egy darabig csend van, amíg nem keveredek megint száraz, homokos talajra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!