2x12 rendszer 1x12 rendszerre?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
sztem jól fog működni de magyarországon hol van az a hegy ahol a 12őt kihasználod?!merrefelé tekeregsz?!
udv
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ez visszafejlesztés, nem így működik. Először is kell egy megfelelő átfogású hátsó sor, legalább 11-46, de inkább 10-51. Utóbbit akkor tudod felrakni, ha microsplineos a kazettatested.
A másik kérdés, hogy ezt a te hátsó váltód tudja-e kezelni. Általában nem egy felé XT/SLX váltó létezik. Végül pedig előre kell egy narrow-wide lánckerék. A 36-os szerintem nagy. 32 körülit szoktak felrakni. Fel lehet rakni talán a mostani hajtóműre is, de az 1x hajtókarok általában arra vannak kitalálva. A 2x hajtókaron valahogy középre kéne igazítani a lánckereket.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Rákerestem a bringára, 10-45 a sorod, tehát microspline, fogadja a 10-51-et is.
A hátsó váltód viszont nem viszi. Ahogy említettem, több féle XT váltó van, a tied 8120-as, ami a 10-45-öt viszi csak. A 8100-as való 1x12-höz, 10-51 sorhoz.
Ha nem zavar, hogy a 10-45 kisebb tartományt fed le, akkor maradhat.
A hajtóműveddel az a baj, hogy az új lánckereket a mostani kettő közé kéne pozicionálni, ami nem tudom, hogy lehetséges-e. Ennek a kiderítését rád bíznám. Az 1x rendszereken a hajtókar is más gyárilag.
Valószínűnek tartom, hogy megoldható, de kicsit sufnis, és limitált lesz az áttétel-tartományod a sor miatt. Ha ez nem zavar, belevághatsz. Az első lánckerék méretben a tutit te tudnád kiszámolni az alapján, hogy most milyen áttételeket használsz. Figyeld meg, hogy a tartomány melyik végét nem használod, vagy alig. Szerintem montinál inkább a végsebességről érdemes lemondani, mint a mászási képességről. Ezek alapján könnyen ki tudod találni, hogy milyen első lánckerékre lenne szükséged.
A kérdés, hogy miért akarsz 1x12-t? Úgy érzed, hogy akadályoz a 2x rendszer, vagy csak azért, mert a legtöbb modern montin 1x rendszer van? Ha nem zavar az első váltó, akkor inkább visszafelé lépsz az átalakítással.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Csendesebb nem tudom, miért lenne. Egyszerűbb, letisztultabb, de ez önmagában szerintem nem előny, ezért egy Ft-ot sem éri meg költeni. 623%-os áttételtartományt lebutítasz 510%-ra, ha sort és váltót is cserélsz, 450%-ra, ha csak ledobod az első váltást és dupla lánckereket. Megvan az 1x hajtás előnye, de ezekből az okokból szerintem nincs értelme váltani.
Amúgy én utálom a montimon a 2x10-et és 1x11-et akarok, de azért, mert akadályoz a terepezésben. Komolyabb terepen gyorsan kell az áttételt egyik végletből a másikba váltani, akár terhelés alatt, ilyenkor a 2x rendszer egy átok, mert egyszerre kell a két váltóval váltani. Nem dobja át az első váltó a láncot, ledobja a láncot, stb. Aztán ott állsz egy meredek domb oldalában, elindulni már nem tudsz, tolhatod fel a bringát. Ha ilyen problémáid vannak, akkor pedig sokat nem érdemes gondolkodni, nagyon jól jön egy 1x hajtás.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
nézzétek a város közepén lakom s mint mondtam,az 1 szer 11el szinte lehetetlen kijutni,kéne a nagyobb tányér a 32es helyett...1szer 11es rendszer az xco-ra lett kalibrálva,a többi fokozatos xcm-re-na azzal bárhova eljuthatsz és kitekerhetsz a városból,1 szer 11 az arra jo kocsira fel a gép versenyheszinre ki,ott görgöre fel páyabejárás verseny,azt megint kocsira fel s haza,azért az xcm hajtás sokkal de többet biztosít-mondom ugy h mindkettőben volt részem!
udv
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!