Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » 2x12 rendszer 1x12 rendszerre?

Milán45 kérdése:

2x12 rendszer 1x12 rendszerre?

Figyelt kérdés
Sziasztok.Adott egy 2x12 Shimano XT,SLX kombinációs hajtás.Hogyha 1x12re szeretném átépíteni,az úgy működni fog,hogyha az első két lánctányérból 26/36 bóla 26ost kiveszem,és ennyi?

2020. okt. 4. 16:48
 1/9 anonim ***** válasza:
55%

sztem jól fog működni de magyarországon hol van az a hegy ahol a 12őt kihasználod?!merrefelé tekeregsz?!

udv

2020. okt. 4. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

Ez visszafejlesztés, nem így működik. Először is kell egy megfelelő átfogású hátsó sor, legalább 11-46, de inkább 10-51. Utóbbit akkor tudod felrakni, ha microsplineos a kazettatested.

A másik kérdés, hogy ezt a te hátsó váltód tudja-e kezelni. Általában nem egy felé XT/SLX váltó létezik. Végül pedig előre kell egy narrow-wide lánckerék. A 36-os szerintem nagy. 32 körülit szoktak felrakni. Fel lehet rakni talán a mostani hajtóműre is, de az 1x hajtókarok általában arra vannak kitalálva. A 2x hajtókaron valahogy középre kéne igazítani a lánckereket.

2020. okt. 5. 10:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:
1esnek.Nem Magyarországon élek.2esnek a hátsó sor az 11-46os,valamint az az XT váltó az a legújabb kiadás,ugyanúgy a bicikli is egy CUBE Race ONE 2020.Ez így akkor eddig rendben van.Akkor ienne tudok olyat csinálni,hogy a 2 lánctányért leveszem,és a helyére rakok egy raceface narrow wide 32 vagy 34 fogasat?
2020. okt. 5. 14:25
 4/9 anonim ***** válasza:

Rákerestem a bringára, 10-45 a sorod, tehát microspline, fogadja a 10-51-et is.

A hátsó váltód viszont nem viszi. Ahogy említettem, több féle XT váltó van, a tied 8120-as, ami a 10-45-öt viszi csak. A 8100-as való 1x12-höz, 10-51 sorhoz.

Ha nem zavar, hogy a 10-45 kisebb tartományt fed le, akkor maradhat.

A hajtóműveddel az a baj, hogy az új lánckereket a mostani kettő közé kéne pozicionálni, ami nem tudom, hogy lehetséges-e. Ennek a kiderítését rád bíznám. Az 1x rendszereken a hajtókar is más gyárilag.

Valószínűnek tartom, hogy megoldható, de kicsit sufnis, és limitált lesz az áttétel-tartományod a sor miatt. Ha ez nem zavar, belevághatsz. Az első lánckerék méretben a tutit te tudnád kiszámolni az alapján, hogy most milyen áttételeket használsz. Figyeld meg, hogy a tartomány melyik végét nem használod, vagy alig. Szerintem montinál inkább a végsebességről érdemes lemondani, mint a mászási képességről. Ezek alapján könnyen ki tudod találni, hogy milyen első lánckerékre lenne szükséged.


A kérdés, hogy miért akarsz 1x12-t? Úgy érzed, hogy akadályoz a 2x rendszer, vagy csak azért, mert a legtöbb modern montin 1x rendszer van? Ha nem zavar az első váltó, akkor inkább visszafelé lépsz az átalakítással.

2020. okt. 5. 16:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:
Igazabol a lenyeg,hogy csendesebb,egyszerubb,letisztultabb legyen a dolog,és szebben is néz ki a felesleges dolgok nélkül ott elől
2020. okt. 5. 18:38
 6/9 anonim ***** válasza:
cimbi egyszer 11em van visszasírom a kettes sort és váltót,itt körözök a belvárosban,120-130 körüli lébpörgésssel,hegyre mire kijutnék elfogy az erő s nafta,hidd el visszasírom....
2020. okt. 5. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

Csendesebb nem tudom, miért lenne. Egyszerűbb, letisztultabb, de ez önmagában szerintem nem előny, ezért egy Ft-ot sem éri meg költeni. 623%-os áttételtartományt lebutítasz 510%-ra, ha sort és váltót is cserélsz, 450%-ra, ha csak ledobod az első váltást és dupla lánckereket. Megvan az 1x hajtás előnye, de ezekből az okokból szerintem nincs értelme váltani.


Amúgy én utálom a montimon a 2x10-et és 1x11-et akarok, de azért, mert akadályoz a terepezésben. Komolyabb terepen gyorsan kell az áttételt egyik végletből a másikba váltani, akár terhelés alatt, ilyenkor a 2x rendszer egy átok, mert egyszerre kell a két váltóval váltani. Nem dobja át az első váltó a láncot, ledobja a láncot, stb. Aztán ott állsz egy meredek domb oldalában, elindulni már nem tudsz, tolhatod fel a bringát. Ha ilyen problémáid vannak, akkor pedig sokat nem érdemes gondolkodni, nagyon jól jön egy 1x hajtás.

2020. okt. 5. 19:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

nézzétek a város közepén lakom s mint mondtam,az 1 szer 11el szinte lehetetlen kijutni,kéne a nagyobb tányér a 32es helyett...1szer 11es rendszer az xco-ra lett kalibrálva,a többi fokozatos xcm-re-na azzal bárhova eljuthatsz és kitekerhetsz a városból,1 szer 11 az arra jo kocsira fel a gép versenyheszinre ki,ott görgöre fel páyabejárás verseny,azt megint kocsira fel s haza,azért az xcm hajtás sokkal de többet biztosít-mondom ugy h mindkettőben volt részem!

udv

2020. okt. 6. 00:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 Krissz1992 válasza:
Szia. Nekem 2x11 volt slx hajtás és Xt váltókkal, aztán jött a Sram Nx-sx 1x12 de nem vált be. Egyenesbe kitekertem a lelkem, a nagy lánctányérnál meg hallottam ahogy koptak a forintok a fogaskoszorúnál :D Most alakíttom vissza a gépet 2x12 re xt és xtr alkatrészekkel így nem lesz még nehezebb sem.
2020. dec. 10. 11:08
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!