2x12 rendszer 1x12 rendszerre?
sztem jól fog működni de magyarországon hol van az a hegy ahol a 12őt kihasználod?!merrefelé tekeregsz?!
udv
Ez visszafejlesztés, nem így működik. Először is kell egy megfelelő átfogású hátsó sor, legalább 11-46, de inkább 10-51. Utóbbit akkor tudod felrakni, ha microsplineos a kazettatested.
A másik kérdés, hogy ezt a te hátsó váltód tudja-e kezelni. Általában nem egy felé XT/SLX váltó létezik. Végül pedig előre kell egy narrow-wide lánckerék. A 36-os szerintem nagy. 32 körülit szoktak felrakni. Fel lehet rakni talán a mostani hajtóműre is, de az 1x hajtókarok általában arra vannak kitalálva. A 2x hajtókaron valahogy középre kéne igazítani a lánckereket.
Rákerestem a bringára, 10-45 a sorod, tehát microspline, fogadja a 10-51-et is.
A hátsó váltód viszont nem viszi. Ahogy említettem, több féle XT váltó van, a tied 8120-as, ami a 10-45-öt viszi csak. A 8100-as való 1x12-höz, 10-51 sorhoz.
Ha nem zavar, hogy a 10-45 kisebb tartományt fed le, akkor maradhat.
A hajtóműveddel az a baj, hogy az új lánckereket a mostani kettő közé kéne pozicionálni, ami nem tudom, hogy lehetséges-e. Ennek a kiderítését rád bíznám. Az 1x rendszereken a hajtókar is más gyárilag.
Valószínűnek tartom, hogy megoldható, de kicsit sufnis, és limitált lesz az áttétel-tartományod a sor miatt. Ha ez nem zavar, belevághatsz. Az első lánckerék méretben a tutit te tudnád kiszámolni az alapján, hogy most milyen áttételeket használsz. Figyeld meg, hogy a tartomány melyik végét nem használod, vagy alig. Szerintem montinál inkább a végsebességről érdemes lemondani, mint a mászási képességről. Ezek alapján könnyen ki tudod találni, hogy milyen első lánckerékre lenne szükséged.
A kérdés, hogy miért akarsz 1x12-t? Úgy érzed, hogy akadályoz a 2x rendszer, vagy csak azért, mert a legtöbb modern montin 1x rendszer van? Ha nem zavar az első váltó, akkor inkább visszafelé lépsz az átalakítással.
Csendesebb nem tudom, miért lenne. Egyszerűbb, letisztultabb, de ez önmagában szerintem nem előny, ezért egy Ft-ot sem éri meg költeni. 623%-os áttételtartományt lebutítasz 510%-ra, ha sort és váltót is cserélsz, 450%-ra, ha csak ledobod az első váltást és dupla lánckereket. Megvan az 1x hajtás előnye, de ezekből az okokból szerintem nincs értelme váltani.
Amúgy én utálom a montimon a 2x10-et és 1x11-et akarok, de azért, mert akadályoz a terepezésben. Komolyabb terepen gyorsan kell az áttételt egyik végletből a másikba váltani, akár terhelés alatt, ilyenkor a 2x rendszer egy átok, mert egyszerre kell a két váltóval váltani. Nem dobja át az első váltó a láncot, ledobja a láncot, stb. Aztán ott állsz egy meredek domb oldalában, elindulni már nem tudsz, tolhatod fel a bringát. Ha ilyen problémáid vannak, akkor pedig sokat nem érdemes gondolkodni, nagyon jól jön egy 1x hajtás.
nézzétek a város közepén lakom s mint mondtam,az 1 szer 11el szinte lehetetlen kijutni,kéne a nagyobb tányér a 32es helyett...1szer 11es rendszer az xco-ra lett kalibrálva,a többi fokozatos xcm-re-na azzal bárhova eljuthatsz és kitekerhetsz a városból,1 szer 11 az arra jo kocsira fel a gép versenyheszinre ki,ott görgöre fel páyabejárás verseny,azt megint kocsira fel s haza,azért az xcm hajtás sokkal de többet biztosít-mondom ugy h mindkettőben volt részem!
udv
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!