Fatbike-nak mennyi a terhelhetősége? 170 kg vagyok. Nem kimondottan terepen bicajoznék vele. Bírná az én súlyom?
Francokat gyilkolnád... még egy orszagútinak sem lenne különösebben semmi baja, lényegesen nagyobb súlyt is gond nélkül elbír egy bicikli... vagy talán azt gondolod, pl egy mtb esetében ha azt egy átlagos 80kg ember hajtja, és pl leugrik 50cm magasságból, akkor csak 80kg terhelésnek van kitéve?... matek...
170kg al meg max gurulni tudsz, kunsztozni nemnagyon, szóval lazán elbír egy minőségi bringa.
Fatbike-t pedig semmikép nem ajánlom, vegyél egy 27.5colost, jo lesz az neked.
Ilyen súllyal szerintem valami speciális, nagy terhelhetőségű túrabringa kell, ami nem olcsó. Vagy tényleg érdemes ledobni 30-40 kg-ot, és utána venni valamit. Azt már egy normál trekking is elbírja.
Én 105 kg vagyok, és egy évesen törnek a fulcrum kerekem küllői, szóval ez sajnos nem annyira igaz, hogy bármi elbírja.
Erdekes én 120kg vagyok, és semmi baja se az országútimnak, se a 29eremnek, se a boltbajáros tesco bringám kerekének...
Vagy pl tandem bicajnak amit múltheten béreltünk velenceitóparton asszonnyal, en 120kg ő 80kg... az 200 e full egyszerű olcsó gagyi duplafalu felnis keréken... annak sem lett semmi baja.
Szeretnek itt egyesek nagyot mondani.
így van, nem kell spéci felszerelés
egy kicsit komolyabb kereket kell venni azért, hogy ne kelljen hetente centrírozni. Meg egy ballonosabb gumit hogy kényelmesebb legyen. ne bakelitre fújt virslin kelljen pattogni.
de ha tetszik a fat akkor vegyél azt!
4: 120 és 170 kg közt óriási a különbség. Országútiból is van 10-11 kg-os és 6-7 kg-ig könnyített fajta is. Lehet benne 2 kilós bombabiztos kerékszett is, meg egy 2/3 annyit nyomó, de sokkal kevésbé strapabíró is. Egy könnyebb kerékben sokkal kevesebb küllő van, és mindegyikre nagyobb terhelés jut. A trekkingem olcsó kereke engem is bírt 130 kilósan is, a Fulcrum viszont egy fél kilóval könnyebb, 24 küllős kerékszett. Ehhez elég volt a 105 kilóm plusz pár csomag, és esik szét.
Nem mindegy az sem, hogy mennyit mész. 3000 km-ig nekem is problémamentes volt a gép. Régebben 4 év alatt mentem ennyit, most egy sem kellett hozzá. Ha valami nem bír el, az nem jelenti azt, hogy azonnal összecsuklik alattad. Az anyag fokozatosan fárad el, majd egyszer csak megadja magát. Mindkét küllőm sík betonon adta meg magát, laza tempóban, tehát nem akkor szakadtak, amikor a terhelést kapták.
Ez mondjuk nem a világ vége, de ha a kérdező alatt eltörik a váz vagy a villa, annak komoly sérülés is lehet a következménye. Az alumíniumra különösen jellemző ez a fáradásos törés, ez pedig a legnépszerűbb vázanyag jelenleg. Ezért is, és a javíthatóság miatt is készül acélből a túrabringák váza. Mivel ezeket sok csomag szállítására tervezik, nagy a terhelhetőségük, a váz és a kerékszett is erősebb, mint egy átlag bringán.
Fatbike betonra hülyeség. Szeretnek vele menőzni de igazábol olyan mint a terepjarók a gazdagok alatt sosem viszik oda ahova valók:Igazi terepre.
Fat 2helyre való igazán hóba és homokba. Magyarországon (budapest) már nincs hó,de még nincs sivatag. Ballonos gumi kell lehetöleg kevés mintaval. 2,2" nál nagyobb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!