Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Milyen trekking bringát...

Milyen trekking bringát ajánlanátok a nagyobb márkák közül? Kellys? Merida? KTM? CTM? 197 centi vagyok és 120 kiló, főként aszfalton tekerek, velencei tókör és balaton körül.

Figyelt kérdés

2020. jún. 28. 19:04
 1/5 anonim válasza:
Mindegyik tipusnak vannak jó specifikációi.
2020. jún. 28. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Hú, nem vagy kis darab:)


Szerintem, ha kényelmesen akarsz tekerni, rakass össze egy kerékpárt magadnak.

Ha a legnagyobb vázméretet választod, 28-as verseny kerekekkel, és a Te méretedhez állítják be a kormány magasítót, nyerget, és egy jó váltót tetetsz rá, nagyon jó kényelmes és sportos bringád lesz.


Én mondjuk nem vagyok ilyen magas, (de a 120 kiló megvan :))), és én is inkább össze szoktam rakatni a kerékpárjaimat.

És eddig ahogy észrevettem, még olcsóbban is jövök ki az árban, mintha kész gyári gépet vennék.

2020. jún. 28. 19:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:
Le tudnál írni egy jó konstrukciót nekem árral ? Kíváncsi vagyok.
2020. jún. 28. 20:02
 4/5 anonim ***** válasza:

A második vagyok.


Hát kedves kérdező, ez nagyon nehéz fogós kérdés, mert nem tudom, hogy Te milyen árkategóriában gondolkodsz.


Trekking kerékpárok vannak már akár 50 ezer forinttól is...


Inkább leírnám azt, amit utoljára összeraktak nekem, illetve az én szempontjaimat, de persze ez nagyon szubjektív.


Nekem eddig a Merida márka bejött, ezért Crossway alu vázat választottam 61 cm-es méretben. 28"-as erősített Csepel kerekek vannak rajta. Került rá egy 12 cm-es kormány magasító, illetve egy hasított verseny nyereg.


Ha az összerakást (összerakatást) választod, a többi alkatrész szempontjából olyan sok a választási lehetőség, hogy az ember igazából már a bőség zavarával küzd.

Ezért inkább azt írom le, szerintem mit érdemes, (vagy nem érdemes) beépíteni.


Én kizárólag aszfalton használom az enyémet, és a kényelmen kívül, az elfogadható tempó volt számomra a szempont. (Több órás utakra szoktam vele menni.)

Tehát nálam verseny gumik vannak rajta 6 bar-ra fújva. Semmi felesleges cucc nincs rajta, (a súly miatt), a ledes lámpákon kívül csak egy telefontartó és egy km óra. Így 14,2 kg a súlya. Nem egy versenybicikli, de sík úton a 25 km/órás tempót kényelmesen lehet tartani vele.


Semmilyen teleszkóp nincs az enyémen, a váltója is egyszerűsített, (a fenének se kell ezer fokozat :)), sárvédő, csomagtartó, kosár, stb. semmi nincs rajta. A fékek is hagyományosak.


Én már jó néhány éve kerékpározok ezzel a szép túlsúlyommal, és rájöttem, két dolog tud nagyon elfáradni: az ember csuklója, és a feneke.


A csukló fáradás ellen lett megemelve a kormány, és van rajta egy támaszos markolat.

A nyereg ugyanilyen sarkalatos pont, de amit sokan nem tudnak, ott a beállításon van a lényeg. A magasságán, és főleg a dőlésén.

A nagy, puha, párnázott nyergek se érnek semmit rosszul beállítva.


Na de nem akarok litániát írni, egy az enyémhez hasonló gépet készen olyan 250-ezertől láttam az üzletekben.

Én azzal, hogy elég sok nekem felesleges dolgot elhagytam az enyémről, 230-ezerből megúsztam, munkadíjjal együtt. (20 ezer volt a munkadíj.)


Most nyáron két éves a bringa, van benne nem egész 14-ezer kilométer, és eddig abszolúte semmi bajom (még egy defekt sem), nem volt vele.

2020. jún. 28. 21:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
A merida márkáról jót hallottam, ott néztem egy alap bringát, 140 ezer körül. Váltó közül mi az ami már jónak számít? Shimano Altus? Tárcsafék fontos lehet ?
2020. jún. 28. 23:38

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!