Ezt a MTB vázméret mizériát nem értem már miért van?
A magam közel 2 méterével ráültem egy 21-es vázra, alig bírtam leszállni róla, pedig oda volt húzva az ülés ahol kell lennie.
Ráültem egy 19-esre, igazából nem éreztem kicsinek, lábujjhegyen értem le az ülésről, szintén a helyén volt a nyereg...
Akkor mégis miért nyomatják az ajánlatokban, hogy nekem min. 21-22 de inkább 23"-os vázméret kell? Minek akkora?
Igazából ha neked kényelmes a kisebb, nem kell foglalkozni a vázmérettel.
De nem csak a nyereg számít (azt ugye lehet feljebb-lejjebb és előre-hátra állítani), sőt, elvileg minden bicajon nagyjából ugyanannyi a nyereg távolsága a talajtól (nagyjából, mert befolyásolja a hajtókar hossza, a középcsapágy esése, távolsága a talajtól). Lényeges a tengelytáv is, hogy az első tengely milyen messze van a középcsapágytól (és ez a hajtókar tekintetében). A középcsapágy és a fejcső vízszintes és függőleges távolsága.
montiból általában kisebb kell
nekem 2 mérettel kisebb a montim mint a krosszom és a trekkingem. és így pont jól be tudtam állítani
sőt az egyel még kisebb méret is jó lenne azt is be tudnám lőni.
Pár fok a nyereg dőlésében óriási különbségeket okoz. Egy teljesen kényelmes bringán, ha hátra döntöd 5-10 fokkal a nyerget, már alig fogod elérni a kormányt és a pedált.
A vázméret a nyeregvázcső méretét, azaz a váz magasságát jelöli. Ennél sokkal fontosabb a felsőcső, azaz a váz hossza. Egy versenyzésre szánt váz mindig hosszabb, mint egy túrázásra tervezett. Én 16-17-es vázakat használok, de legrövidebb bringám egy 18-as volt. A kisebbek top versenyvázak voltak, a nagyobb pedig egy középkategóriás túraváz.
A stucni hosszával is sokat befolyásol.
Sajnos gyártója válogatja,hogy mekkora az a váz.
Élböl 3helyről lehet mérni a nyeregcső hosszt.
Számit a dölés,a kormányhoz képesti távolság.
Meg persze a te anatomiád.
Nem a gyártó, hanem felhasználási terület befolyásolja a váz hosszát.
A nyeregcső az, amire a nyerget rögzíted. Régen üléscsőnek hívták, amit én nyeregvázcsőnek nevezek. Vízszinted viruális felsőcsőhöz mérik.
A váz hosszát,nem a méretét.
A nyeregcső,üléscső nevezük akárhogy az a váz "igazi" mérete. Annak alapján lövikbe,hogy mekkora,és mekkora embernek való.
Itt a bibi, azt a cső hosszt 3helyről lehet mérni,így ugyanaza a méret 3gyártónál 3méretté válik.
A középcsapágy álltalában kiindulásinpont.
1:alja.
2:közepe.
3:teteje.
Ez cca:1;1,5" eltérést eredményez.
Ami nem sok,csak de,mert ennyi már olyan testhelyzetet eredményez ami nyom,györnyeszt,rogyaszt,stb azaz kényelmetlen.
És nem ejtettem szót a col egyedi értelmezéséről.
Ld:maxxis aki szerint 2,25" lehet 54mm.
Valójában 56,25mm. Tudom csak 2mm de akkoris.
Nem mindegy, hogy minek nevezzük, mert a két dolog egészen mást jelent. :)
Nem. A váz hossza sokkal fontosabb paraméter, mint a magassága. Nem véletlen, hogy ma már reach-et használnak mindenhol. Sokkal többet jelent, mint a váz magassága.
Mindig a középcsapágy közepétől mérik.
2.25" = 5.715 cm, de gumiknál ezt sosem lehet pontosan megmondan, mert függ a nyomástól, a felnitől és a súlyodtól. Általában terhelve értik, hogy ilyen szélesre lapul.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!