Igaz, hogy az országúti karbonvázak max 3-5 évet bírnak aztán kuka?
"Így megértem, hogy nem szemezel egy karbon bicajjal és meggyőzted magad, hogy a 25 éves acél a legjobb."
Ne akarj te engem skatulyázni a magad lenéző módján.
Amúgy alu vázam van.
Mert nekem az jó.
Éppen a súlyom miatt az acél, a CrMo túl rugalmas.
"Mondjuk azt nem te döntöd el, hogy ki értelmetlen és mi nem."
Nem fogtad fel a lényeget. Azt, hogy ha egyáltalán érdekel, meddig fog élni, illetve konkrétan az, hogy 3-5 évnél tovább (ez volt a kérdésedben), akkor a leírtak miatt nem biztos, hogy érdemes megvenni.
"Valószínűleg egy versenyen közelembe se kerülnél..."
És az hogy jön ide?
Mondom, a primitív lenéző stílussal le kéne állni.
47 éves vagyok és ebből valószínűleg többet versenyeztem, mint amennyit te eddig éltél, úgyhogy higgadjál.
"Szeretek bringázni és havi nettó 500 körüli fizetésből futja rá."
Mondom, rajta, vedd meg, használd. Csak éljél együtt azzal, amit írtam, örökélet vagy balfsz használat-kezelés miatt pár év és kuka.
"De az nem azt jelenti, hogy ne zavarna ha egy értékes tárgyam hamar tönkre megy."
Nem árultad el, mennyi idő után tolerálható neked a tönkre menés.
Ez is szubjektív. És ettől függ, érdemes-e vagy nem.
Az a fő baj, hogy felét nem fogtad fel annak, amit írtam, kiforgatod, közben meg még bunkó lenéző szöveget nyomsz.
Ez meg annyit érdemel, hogy a max válasz ez:
Csinálj amit akarsz, úgysem tetszik, ha más mást mond. Legalább akkor magadat szidhatod, ha bármi döntésedet utólag megbánod.
Ilyenek miatt mondom, hogy örökélet vagy nagy meglepődés a katasztrofális hibán pár év után, ha nem úgy van karbantartva, ellenőrizve, amit egy karbon elvár, a hagyományosabb anyagok nem:
A grammániás agyonkönnyítések meg a high-endben is tudnak ilyen hibát. Csak azért innen, mert itt biztos, hogy nem hamisítványon lovagoltak:
https://www.youtube.com/watch?v=NQJUSZeJE8A
A baj az, hogy gyakran nincs előjele, hogy baj lesz.
De ha ilyen nem történik, elszolgálhat tizenéveket.
Bevállalod vagy nem, te dolgod.
#30 nak köszönöm a saját tapasztalatán alapuló választ.
Wadmalac kérlek többet ne írj ide! Köszi!
Barátom nem fikázok senkit és semmit. Hiteles válaszokat várok mint a #30 a válasz. Nem elméletben jól hangzó dolgokat.
Tapasztalatra vagyok kíváncsi.
Egyenlőre nem írt senki olyat, hogy a 8-10 éves karbon egyszer csak eltört volna alatta. De ha valaki ilyet ír, mert megtörtént vele azt hiteles válasznak fogom tartani.
Sziasztok!
Végigolvastam amiket írtatok, csodálkozom a reakcióhoz amit Wadmalac írásához válaszol a Tisztelt Kérdező. Szerintem egész objektíven leírta a karbon anyagminőségű kerékpárok adta lehetőségeket és egész jól összefoglalta.
Saját tapasztalatomat is megosztanám a Tisztelt Kérdezővel:
Hobbiversenyzőként triatlon versenyeken szoktam indulni. Szezontól függően 79-84 kg-ot nyomok :-)
Eddig egy régi Pinarello Angliru kerékpárt hajtottam, aminek Alu váza van és karbon első villája cakli pakli 9,6 körüli kg, tehát 10 alatt van. Tökéletes volt, bár a kerékpár már-már 10 éves és sokat futott abszolút kifogástalan az első villája. Ezt lecseréltem egy BMC Teammachine SLR01-re 2012-es full karbon keróra. Az egész összeszerelés valóban svájci, szenzációs és a havi keresetednek megfelelő árban lehet hozzájutni, HA nem veszel hozzá kereket és ülést :D egy olcsóbb kerékkel pl (Mavic Ksyrium) 7,5 kg a menetkész tömeg.
Tapasztalatom szerint ez a kerékpár szenzációs, ahogy a többi karbon is.
Ahogy Wadmalac írta, a felhasználás módja nem mindegy. A meddig bírja kérdés valóban ettől függ, illetve a karbantartás ahogy a többi gépjármű esetében pl mennyire takarítod, cseréled az alkatrészeket stb stb...
Maga a karbon rendkívül nagy terheléseket képes elviselni (ugyancsak írta ezt más hozzászóló is), míg az acél a terhelés hatására az anyagfáradás következtében eltörik. De ezek a dolgok ritkán fordulnak elő.
Ezt a videót javaslom megtekinteni: https://www.youtube.com/watch?v=w5eMMf11uhM
Konkrét tesztet sok más versenyzővel hasonlóan a Global Cycling Network is készített, érdemes ezt is meghallgatni:
https://www.youtube.com/watch?v=h3RG5dztrXM
Ha elütnek kocsival, egészen más a szitu. Egy klubtársamat és egy barátomat már kapták oldalba autóval, az általános tapasztalat (tudom 2 minta nem elég hozzá, reméljük nem is lesz több) hogy a karbon megreped a p.-ba. Javítani nem lehet, KUKA!
Összességében egy 7 és 9 kg között nincs nagy differencia, ellenben rengeteg, ha kitudod használni. Ugyanis a bringa nem hajtja önmagát. Nekem a következő bringám is karbon lesz, mivel a derék régi aluvázak mennek ki a divatból sajnos. Környezetre gyakorolt hatása (ahogy ezt már mások is leírták) valóban sokkal nagyobb. Kicsit olyan, mint elektromos autóval menni és azt hinni, hogy mennyivel jobb.
De még nem is érintettük a bringán található váltók témakörét, ami szintén egy regénnyel megfelelő terjedelmű téma :)
Bízom benne, hogy segíthettem valamelyest.
Kellemes választást kívánok :)
Javítanám két dologban a hozzászólásomat:
1. A karbonváz is eltörik, az anyagfáradás máshogy történik, mint a fémek esetében.
2. Elektromos autók környezetre gyakorolt hatását akartam írni, csak nem sikerült a "mennyivel jobb" szófordulattal élve...
Üdv!
Tehát összefoglalva van egy 8 éves karbon bringád mit keményen kihasználsz, versenyeken rakod neki. A bringa egyben van, nem törik egyszer csak 3 felé alattad, nem is félsz ettől. Tehát mai napig megbízható.
Ez tök jó, ez biztató.
Ilyet meg felesleges szerintem idekeverni, hogy mivan ha elütnek.
Az semmilyen kerékpárnak nem a rendeltetésszerű használata. Készüljön bármiből is...
"Szerintem egész objektíven leírta a karbon anyagminőségű kerékpárok adta lehetőségeket és egész jól összefoglalta."
Köszönöm a megerősítést.
Sajnos a kérdező NEM látja objektívan a dolgot. Nem is akarja. Sajnos a te irásodból is csak annyit szűrt le, faca, vedd meg.
Ez van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!