Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » 36V-os elektromos bicikli...

36V-os elektromos bicikli motorja 24V ráadott feszültség esetén hogy viselkedik?

Figyelt kérdés

Van egy elektromos biciklim, amit használtan vettem. Az előző tulaj cserélte egyszer az akkumulátorokat. Jelenleg két 12V-os akku van benne sorba kötve. Biztos is, hogy cserélve lett. A probléma az, hogy én nyilván nem látok bele, így mivel töltés után használható volt, relatíve elég hosszú utat kiszolgált egy töltéssel, így nem álltam neki szét szedni. A töltő 42V-os, ami 36V-os akkupackokhoz használatos, meg is voltam róla győződve, hogy 3db 12V-os akku van benne. Kb. 8-10 alkalommal lett feltöltve az akku, az utolsó 2 töltésnél már baromira rövid utat bírt csak ki kb. 3km-t. Ami nem meglepő, ha 24V-os akkupackot 42V-al töltünk föl. Teljesen el vannak deformálódva az aksik, csodával határos, hogy az akkuházat nem feszítette szét. No most az a kérdés, hogy a töltő megfelelő volt az eredeti packhoz és az 36V-os volt avagy a töltő is valami után rendelt lehet (és mellé nyúltak). Erre nyilván nem tudtok válaszolni :D de arra esetleg igen, hogy ha egy eredetileg 36V-ról működő elektromos biciklinek 24V-ot adunk csupán, az egyáltalán elindul-e, mert ha nem, akkor biztos 24V-os a motor is. A motoron nincs semmi, ami alapján betudnám azonosítani (sajnos). A slussz poén, hogy az előző tulaj egy ismerőse cserélte az aksikat, akinek ez a foglalkozási köre, akkuk forgalmazásával és cseréjével foglalkozik!

Próbaképp rákötöttem egy teljesen feltöltött 24V-os akkupackot (egy másik bicikliét) azzal a töltöttségjelző (mondjuk az erősen tájékoztatójellegű csupán) teljes töltöttséget mutat terhelés alatt is.

Jó a meglátásom, hogy bizonyosan 24V-os akkupakk kell nekem és egy 28.5V-os töltő (amit a 24V-os pakkokhoz ajánlanak)? Ezzel meg dobjam hátba erősen...



2020. máj. 2. 18:57
 1/3 Topor G válasza:
Úgy tűnik, hogy az akkukat dobhatod, a "hibás" pedig a töltő lesz! Ha 24 V-ról működött, ment rendesen és ráadásul a töltöttségjelző is maxon volt, akkor biztos, hogy ez a rendszer névleges feszültsége.
2020. máj. 11. 08:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 Topor G válasza:
24 volton maximum fél teljesítményt ad le a 36 V-os motor, ha az elektronika hagyja egyáltalán elindulni.
2020. máj. 11. 09:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 A kérdező kommentje:

Köszi. Már kaptam választ egy ezzel foglalkozó fórumon. Kiderítettem, hogy valóban 24V-os a motor (egyébként az első lámpa aljára is rá volt írva, hogy 24V, csak ki nézi az alját...? Ebből is kiindulhattam volna. :D)

Cseréltem azóta az akkupakkot is meg a töltőt is nyilván. SLA akkuk voltak benne, a töltő meg azon túl, hogy 36V-os pakkhoz van, lithiumos akkuk töltéséhez való, ezt tegnap vettem észre, amikor feladtam hirdetésben eladásra. Az új akkuval 30km-t letudtam tekerni, amivel elégedett vagyok, nagyon remélem, hogy egy darabig ez így is marad.

Na mindegy, így jártam, 34 ezerrel többe került a bringa.

Így viszont már olyan árban van, hogy akár az előző biciklimet át is építhettem volna elektromossá. :/ Amúgy is erősen gondolkodom rajta, hogy így teszek és úgy adom el, úgy talán könnyebben eladható egy használt bringa, ugyan egy régi bicikliről van szó, kb. 22 éves, de különösebb probléma nincs vele, középcsapágy cserére szorul, más baja nincs.

2020. máj. 12. 06:45

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!