Miért ilyen könnyen tekerhető a legnagyobb fokozatba?
Más áttételeitek vannak. Ha mindkettő 3x9-es, 26"-os, akkor is lehet különbség a lánckerekek méretében. Ha csak elől a nagytányér egyiken 42, a másikon 44, már az is érezhető. Hátul sem biztos, hogy mindkettőnél 11-es a legkisebb lánckerék.
Számold ki, hogy egy 42-12-es és egy 44-11-es hajtás között hány százalék a különbség!
Eddig tartott matematika, jöjjön a fizika!
A nehezebb kerekeket jóval nehezebb felgyorsítani, viszont ha már forognak, akkor szinte meg sem lehet állítani őket!
Tehát szedd ki a kerekeket és mérd meg egy +/-5 gramm pontos mérlegen!
A bringa teljes tömege is számít, azt is érdemes megmérni.
Aztán jöjjön egy kis anyagismeret!
Ha az egyik bringa acél, a másik pedig alu ötvözet, akkor az utóbbi jóval könnyebben gyorsítható.
Aztán ott van még a biomechanika, hogy miért jó a patent pedál... és mág sorolhatnám. Valószínűleg az áttételben lesz a különbség és a válasz, de ebből is látszik, hogy nem elég erősnek lenni ahhoz, hogy gyors legyén bringán. Az erős is egy buta kifejezés...
Nekem ez van Hajtómű
Suntour XCT (42x32x22) - hossza 170 mm (17 ") 175 mm (19" - 21 „) és full sebességbe tekerek mint a bolond, de nem megy gyorsabban. Egy idő után olyan màr mintha a legkönnyebbe tekernék és a sebesség is egy bizonyos pontig megy utánna hiàba tekerem gyorsabban ha nem bírja követni a làbam a pedàlt. Gondolok még arra hogy az enyém terepre lett kitalàlva.
A gumi recéssége is számit. A hajtókar hossza:
Ha neked hoszabb akkor nagyobb az erőkar,akkor is könnyebb a tekerés.
Rövid karral viszont lehet pörgetni...de nehezebb az indulás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!