Hogyan akadályozzam meg a bicikliváz rozsdásodását?
Féléves a biciklim, szinte csak reggel járok vele.
Télen, nyáron.
Ha párás az idő, tiszta víz lesz, olyankor letörlöm.
Egy fűtetlen garázsban tárolom.
Ez előző biciklimnél a váz elkezdett rozsdásodni, igaz, alsókategóriás volt, és hóban is mentem vele.
Le kell kenni/fújni védőolajjal.
Én mindig lefújom WD-40 spray-vel. Nem olcsó, de hatékony, és tényleg véd.
Kenzel Fresh.
Biztos, hogy acél, ez volt legolcsóbb trekking.
Üregvédelem nem fér be a lyukakon. Legakábbis idehaza nem találtam olyan "FrameSaver"-t, ami elég vékony csővel jön a befújáshoz, pl. támvillába.
Használt olajjal át lehet lötykölni, de macera (bedugni a kifolyókat, ide értve középcsapágy házat is) és eljut mindenhova, nem is jön le olyan könnyen.
Ha folyamatosan hidegben van, akkor kevésbé rozsdál, mintha minden este bemész vele a fűtött garázsba.
Nem utolsó sorban, amikor teheted, a nyeregcsövet húzd ki a vázból, hogy arra is kiszellőzzön.
Mindezek mellett, aki ilyen "kegyetlen időben" akar tekerni, vegyen alut. Télen az kell.
Én a CrMo SS gépemet magam fényeztem, kívül oké is minden, de a belsejét én is féltem.
Mivel a belső festés igazán csak az űléscső, a fejcsapágy és a középcsapágy helyén volt valamennyire lehetséges, én a többi csövet belül a kis villalyukakon stb. a spray hozzá kapható csövével zsírspray-vel megfújattam.
Ameddig az bejut, annál nagyon a víz sem megy mélyebbre.
Ami fontos, hogy ha felfedezel kezdődő rozsdásodást, a lehető leggyorsabban védd le ott rozsdátlanítás után minimum színtelen lakk sprayvel, ha nem akarod összerondítani a festést látványosabb egyéb festékkel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!