Bevezették már a kreszbe a sportkerékpáros fogalmát?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Itt el tudod olvasni:
Egyébként a "sportkerékpáros" fogalom továbbra sincs benne. Van benne szó kerékpárról, de annak közúti forgalomra alkalmasnak kell lennie. Ez jó ideig nem is fog megváltozni, ahhoz más jogszabályokat is módosítani kellene (pl. a 6./1990. KöHÉM-rendeletet). Úgyhogy akinek kimondottan sportcélú, közúti közlekedésre nem alkalmas kerékpárja van, az továbbra is lesz szíves eltolni vagy elcipelni oda, ahol közforgalomtól elzárt magánterületen előadhatja vele a sportteljesítményét.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"A tervezet alapján a „sportkerékpáros” számára nem minden esetben lenne kötelező a kerékpárutak használata, a motorokhoz hasonlóan használhatnák a buszsávokat, és lehetőség lenne arra is, hogy bizonyos feltételek teljesülése esetén, zárt csoportban, egy sávon belül, egymás mellett is közlekedhessenek, akár lakott területen kívül is. Ezzel a nem csak a maguk számára, hanem a többi jármű számára is biztonságosabbá válna a közlekedés, hiszen egy 20 méter hosszú, zárt csoport előzése kisebb baleseti kockázattal jár, mint egy 40 méter hosszú menetoszlopé.
Más, kevésbé életszerű szabályok módosítása is napirenden van, például a versenykerékpárokon a csengő vagy a prizma kötelező használatának eltörlése – természetesen csak abban az esetben, ha a kerékpáros csak nappal (megfelelő látási viszonyok között) használja a kerékpárját. A sportkerékpáros definíciójának kidolgozásában több nemzetközi példa is segíthet: meghatározó lehet a kerékpár súlya, alakja, a fejvédő viselete, de előírás lehet a KRESZ-vizsga és az MKSZ versenyengedély megléte is."
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Miért lenne bunkó az egyes?
sportautóval, sportmotorral sem illik csapatni közúton!
meg a versenyúszó se ússzon a mamik, papik között a welnessben
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Szerintem nem lesz. Én is olvastam,hogy németországban meg mitomén hol van. De itthon még nincsmeg az a biciklis kultúra mint pl:németben.
Amit itthon "alsóbb rendű" közlekedők vagyunk addig ígybis marad.
Mindazon álltal sajnos ez így még a jobb eset,mert a bringás álltalában levansz4rva a rendőr részéről.
De ha komolyabban elkezdenek velünk foglalkozni,akkor lesz nemulass!
Jómagamnak is beb4szna a dolog...mert bár igazolt/lisences versenyző nem vagyok de elég lendületesen küldöm a lovat. Néha amatőr versenyeken is indulok...és a bringámra nagyon nem akarok csengőt,prizmát,kutyafarkát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!