Dombos, erdős, sziklás területre melyik biciklit ajánlanátok a mountan bike tipúsok közül?
Eléggé kezdő vagyok a témában, ezért elveszettnek érzem magam a formák, anyagok, technológiák világában. Elmélyedni nem is szeretnék különösebben, mert nem a biciklik világa izgat, hanem a táj, ahova a segítségével gyorsabban jutok el, mint gyalog.
Nagy elvárásaim nincsenek, csak azt szeretném, ha a lehető legkevesebbet kellene hozzányúlnom karbantartás és javítás szempontjából. Az árával kapcsolatban középkategóriára gondoltam, mondjuk 300.000, de nyugodt szívvel lehet olcsóbb vagy drágább (nem számít az ára).
Tehát ha jól értem, kirándulásra kell, nem pedig sport céllal. Nem fogsz 30-40-nel gurulni a sziklás lejtőkön, nem fogsz maraton versenyeken indulni, stb. Erre a célra mindenképp merev vázast ajánlanék, már csak azért is, mert az összteleszkópos jóval drágább, szervizigényesebb és kevésbé hatékony tekeréskor. Ilyen célra kerékméretből 29-est vennék, könnyebb lesz vele átgördülni az akadályokon.
A megcélzott árkategória szerintem pont lefed ilyen célra egy jó kis bringát, amivel öröm lesz az erdőben barangolni.
Most nincs időm végigböngészni a kínálatot, hogy konkrét típust ajánljak.
Annyival kiegészíteném az elsőt,hogy legyen első telós,mert mégis csak kényelmesebb.
De ha 170cm alatt vagy akkor nem 29colos legyen. Mert kényelmetlenül nagy lehet.
Túra/trekking kategoria a te világod.
Az én véleményem:
Merev villa, merev váz. (a hajtás direktsége, hatékonysága, a gép egyszerűsége miatt)
3x8-as váltórendszer (mert robosztusabb, olcsóbban fenntartható mint a 3x9 és minden ami efelett van)
29-es trekking. (mert túrázni ez a legjobb, de ha kell, könnyebbterepen is boldogulsz vele)
A váz anyaga szerintem CRO-MO legyen. (merev váznál azért ez ad némi rugalmasságot. A 300 000-es keretből ehhez tudsz a legjobb felszerelést kerekíteni)
V-fékek (én ehhez értek, ezt tudom megjavítani az út szélén, ha kell. Ehhez minden faluban találsz pótalkatrészt, jól beállítva több mint elég a fékhatás)
Valami kényelmes túrakormány nem árt. KB ennyi. persze egy csomó finom apróság van még.
Ha az angol nyelvvel jól állsz nézegesd ezt a honlapot. Van ötlet, okosság bőven.
Szerintem nincs semmi gond a tárcsafékkel, azért már elég elterjedt és bárhol találsz bele alkatrészt. Megszerelni sem agysebészet, én nem tartom bonyolultabbnak, mint a V-fék. Nem is kell gyakran hozzányúlni, jóval lassabban kopnak a betétek mint a felnifékeknél. (Persze a mechanikus rendszerre gondolok, a hidraolikus egy másik szint).
És bizony, sokkal de sokkal hatékonyabb a fékhatás mint egy fenifék esetén. (Van felnifékes és tárcsás bicóm is, egyszerűen ég és föld)
a fékhatás büvős szó,de a tárcsafék lényege az,hogy időjárás állo. Azaz a fékhatást nem rontja ha vizes,sáros a felni. Nem zabáljameg a sár 20km alatt mint nekem.
Nem gyüllikfel a féktüskénél.
De száraz időben egy jól beálitott v-fék ugyan olyan jól fog mint a tárcsa. Vegsősoron a gumi tapadása az ami megállitja a bringát.
Teló/villa: állitom,hogy kényelmesebb mint a merev,pláne ha kezedből kiveri a kormanyt egy az avarban megbúvó szikla. Vagy nem veriki,nem veszedle arcal a turista utat,csak kapsz egy jókora ütést.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!