Csepel vagy KPC? Esetleg egyéb?
Sziasztok,
A bicikli vásárlással kapcsolatosan kérném a segítségeteket. A témához nem nagyon értek, az utóbbi pár hétben olvasgattam utána csak néhány dolognak. Először MTB-t akartam venni, mivel strapabíróbbnak néz ki, de aztán félig-meddig letettem róla.
A lényeg: Heti pár órás tekerésre kéne, egy aszfaltos bicikliútra. Egyszerű kedvtelés és kisebb edzés/mozgás céljából, aztán lehet kimerészkednék forgalomba is - ha jó hozzá az infrastruktúra - de ez nem fő szempont egyelőre. Magasságom 180+, 81-82 kg. Ezek alapján választottam is egy cross trekking kerékpárt, megnyerő az ár és a sportos külső:
Másik lehetőség egy alig használt Csepel landrider lenne 45-ért:
Nincsenek nagy igényeim, csak hogy néhány évig kényelmesen ellegyek vele, aztán ha lesz rá keret, váltanék jobbra. Nem tudom melyik ebből a szempontból jobb, vagy mindegy, vagy egyéb lehetőség (Esetleg monti? sebesség annyira nem fontos, viszont 26-osnál nagyobb kerék elkélne, akkor pedig mindegy ha crosstrekking). Első mellett tenném le a voksom, de márkákat, felépítést se ismerem annyira. Maximális keret 60, esetleg ha sokkal jobban megéri egy másik, 70 000, de az abszolút a felső plafon.
Mit/melyiket javasoljátok? Bármilyen tanácsot szívesen fogadok -hol ne vegyem, hol vegyem, melyik márka stb - vagy hogyan tartsam karban/vigyázzak rá. (Persze utóbbinak utána is olvasnék)
Látom, senki nem válaszolt még.
Az a helyzet, hogy ennyi pénzért újat nem biztos, hogy megéri venni. És ezért azt mondom, hogy vedd meg a Csepelt (ha nem valami leharcolt példány). A későbbiekben úgyis fejleszteni fogod, ebben a kategóriában elég sok a gagyi és belépő szintű alkatrész, a Csepelen is, de azt olcsóbban veszed meg, később fel tudod kicsit fejleszteni a pénzedért. A Tourney váltó nem a világ legjobb cucca.
Nekem is Landriderem van, nagyjából ki lehet menni vele a világból, de a Tourney váltó nagy baklövés rajta. Szintén RevoShift volt rajta sokáig (gyakorlatilag 16 évig, ha jól számolom), én nagyon szerettem, mert gyorsan lehet vele váltani, és a régebbi változatok szinte elnyűhetetlenek voltak, de a jelenlegi RevoShift nem ér egy árva fityinget sem, nálam egy évet sem bírt, igaz, városban tekergettem is rendesen. Esőben viszont kesztyű nélkül használhatatlan volt a marokváltó, mert csúszott a kezem rajta (pedig jó a gumírozás), és nyilván ésszel kell használni, de viszonylag gyakran váltottam túl (tehát túl gyorsan a nagyobb fogaskerekek felé), ami miatt néha elég nagy rendetlenséget csinált a leugró lánc.
A pedált is nagy valószínűséggel hamar kell majd cserélni. A felnikről nem nagyon tudok mit mondani, nálam csere volt már az elején, szerintem a te súlyoddal nem lesz gond, a duplafalú felni jót tesz.
Amit még ajánlanék, az egy jó külső, nekem most két CST Salvo van fenn (40-622), majdnem két kilót tesz ki a kettő, de az 5 mm-es plusz réteg a futófelület alatt nem téveszt, a defekt nem jelent problémát (igaz viszont az is, hogy kanyarban óvatosan kell vele bánni, mert hajlamos a megcsúszásra).
A Csepel mellett szól a sárvédő és a csomagtartó is.
Nem utolsósorban szerintem a Csepel mellett szól az acél váz. Lehet, hogy sokan nem értenek egyet velem, de inkább legyen acélból, ami többet kibír (persze, a drága alumínium is jó, de az nem ez a kategória), és hegeszthető (az én bicómon is van két hegesztés, az egyik rozsda miatt - na igen, az acél hátránya, de hát én az év 360 napján hajtom -, a másik meg a nyeregcső bilincsénél, mert lehetne egy számmal nagyobb a váz, és akkor nem kellene ennyire kihúznom a nyeregcsövet)
Ha csak tekerni szeretnél, de úgy, hogy nem esnél neki a bringázásnak, szerintem jó a Csepel. Az enyémmel én is jártam már erre-arra (sáros, vagy néhol alig kivehető erdei utak, homokos-löszös alföldi erdő, becsületére legyen mondva, egy szélesebb (40-42 mm) külsővel egész jól elboldogultam vele). A monti igazából nem jó városba (bár vannak a 29 collos mountainbike-ok is, de azt újonnan biztosan nem veszel 70000-ből).
Szóval... Szerintem Csepel. Kicsit vigyázol rá télen (az eső nem annyira gáz, a téli sós latyak eszi igazán az acélt), és akkor jó lesz.
Köszönöm a válaszod!
Jó, hogy említed a váltót. Júniusban vásárolt peldanyrol lenne szó, cirka 500 km van benne. Kenyelmi okokból lett cserélve a nyereg, illetve a váltó (valtokarok lettek felszerelve). Képek alapján abszolút megkímélt állapotúnak tűnik, azonnal használható.
A csomagtartó egyáltalán nem fontos számomra, de a stabilitása az igen. Ha fejleszthető, annál jobb. Félek hamar meg fogom szeretni a bringazast, akkor pedig vagy cserelek rajta ezt azt, vagy az egészet. Eddig falusi utakhoz, egysebesseges, talán még szovjet gyártmányú biciklihez voltam szokva, ahhoz képest mindenképpen előrelépés lesz, sőt a súlya sem hiszem, hogy zavarna/meglepne :D
Köszönöm mégegyszer a tippeket!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!