Enyiből milyen kerékpárt vennétek?
Van egy genesis bringám, használtan vettem, rendbetették, 100e körül van már benne. A jövőben kisebb karbantartáson kívül nem szeretnék már rá költeni. Szóval gyűjtögetek.
Számomra borzasztóan sok pénz (a kocsim nem ér ennyit), de olyan 250 körüli plafonnal számolva mi a legjobb bicikli, amit megvennétek (akár használtan is)?
Igazából konkrétan stevens trekking kerékpárt néztem, bár ez a kategória talán a legalja, innen indul a csillagos égig.
Van annyira jó, hogy érdemes ennyi pénzért megvenni ebből az alapot, vagy inkább nézegessek más irányba?
Az elsődleges cél munkába járáson kívül mondjuk heti 1-2x néhány10 km tekerés, ami persze lehet több is, gondolom minél jobb a bringa, annál inkább viszi magával az embert.
"gondolom minél jobb a bringa, annál inkább viszi magával az embert."
Ez nem feltétlenül igaz.
és a kérdésre válaszolva?
(értem, amit írsz, abból indultam ki, hogy amikor lecseréltem az előző 25éves vackomat a használt genesisre, kb zongorázni lehetett volna a különbséget. előtte bárhova IS inkább gyalog mentem, 2 éve pedig kb mindenhova biciklivel járok)
Használtakat nézegesd. 250 ért olyat kapsz, hogy ihaj. Igazából már 150-170 körül is vannak brutál jók.
Ha nem magánszemélytől veszed hanem boltból akkor pár hónap garanciát is vállalnak általában.
És konkrétan ebben az árkategóriában a stevens kerékpár milyen?
Nem is tudom, hol láttam a márkát, nem nagyon szoktátok itt az oldalon ajánlani... vagy ugyanezért az árért van lényegesen jobb is?
A Stevens nem az a top márka, amire mindenki izgul, de az nem feltétlenül baj. A márka nem annyira számít, mert mindenki keleten gyártatja a vázakat, és rászerelni a beszállítók alkatrészeit, mint a shimano váltók. A márka helyett inkább a felszereltséget érdemes nézni, ahhoz viszont nem árt kicsit érteni. A geometriát határozhatja még meg a gyártó, de szerintem trekkingnél nincsenek nagy eltérések.
A trekkingek jellemzően nem "visznek magukkal" annyira, mert nehezek és nem túl sportos a geometriájuk, viszont kényelmesek és nagyon jók hosszabb túrákra vagy városba, mert lehet rájuk pakolni. A hátrányait kiküszöböli némi kompromisszum árán a gravel bringa, csak sajnos pofátlan áron adják őket. Épp itt kérdezte valaki a decathlonos Triban RC520-at az előbb, ami 300-ért egy egész jó ajánlat, és szerelhető rá csomagtartó a városi használathoz. Egy olyan gép jobban visz magával, mert a testpozíció aerodinamikusabb, és hatékonyabb, valamint az egész bringa 3-4 kg-mal könnyebb, mint egy trekking. Cserébe a testpozíciót szokni kell, a teleszkóp hiánya miatt pedig jobban rázza a kezed az úthibákon. Nem mindenkinek való, vétel előtt mindenképp ajánlott kipróbálni.
Létezik néhány könnyebb, teleszkóp nélküli trekking is, vagy ott vannak a fitnesz bringák, számtalan átmenet létezik. Ezek is lehetnek könnyebbek és fürgébbek, mint egy sima trekking. Az ára mindig a kevesebb kényelem lesz.
Amúgy ennyiért újan tűrhető trekkinget adnak, használtan pedig már igen komolyat lehet kapni. Decathlonban a Riverside 920 200ezer, és nekem egész jó kis összeállításnak tűnik, bár kipróbálni még nem volt szerencsém.
A Stevens egy jó, német márka. Montiból, terepkerékpárból igazán erős, de emlékeim szerint az újabb időkben a cyclocross gépei is rendszeresen győztek teszteken. Egyszóval, ha megtetszik, szeretnél egy ilyet, stb - nem teszed rosszul.
Hadd mondjam el, hogy 2012-ben került hozzám újonnan egy Kellys Cobe cross trekking bringa. A bolti ára, gyári felszereléssel + KRESZ kiegészítőkkel nagyjából 190e Ft volt. Az üzembentartásra mindig számolj pénzt, vagy magad csinálod, vagy másnak adod, utóbbi eset lehet etalon, mondjuk évente nagygenerál és kopó alkatrészek cseréje együttesen (használat mértékétől függően) havi átlagra bontva 2000 Ft alatt volt, 2000-rel számolhatsz és akkor marad is.
Lényeg, hogy az a bringa a mai napig megvan nekem, pedig elsődlegesen munkába járásra használtam, másodlagosan túrázásra, tehát kb. ahogy te tervezed, nálam a "lehet több is" 200km feletti távolságnál tetőzött.
A bringa helyett másodjára jobbat vettem volna, így viszont költöttem rá és időközben alakult ki szépen, blokkoltam a gyengeségeit, egyedül a teleszkópja a régi sz*r. Hajtómű cserés lett volna mindenképpen, váltót hátul szintén erősebbre cseréltem. A többi (pl. kerékszett) amiatt kellett, mert többször is elgázoltak, fellöktek az elmúlt 7 év során vele. Ezeket mondjuk a biztosítás fedezte, csak persze várd meg a rendőri határozatot, stb..
Visszatérve hozzád is (de remélem, a fentiekből tudsz tapasztalatot meríteni magadnak), a 200-250e Ft-os kategóriában elég jókat (egy példa: [link] ), de nem pazarlóan jókat kaphatsz újonnan, ha meg használtan meg tudsz csípni valamit, akkor 200 alatt mindenestől megúszod, a többit költsd jó célra, de másra.
Azért olyanokra figyelj elvből is, hogy pl.: tárcsafék jó, de macerásabb karbantartásra, ráadásul a legtöbb modellen úgyis az lesz, a teleszkópok is szervizigényesek, levegős telóval új trekkinget 250-ért éppen meg lehet csípni (pl. a fenti Cube nagyobb tesója SL név alatt), az már normálisan dolgozik, de ha elhanyagolod, véged. A rugós teló igazából a nagy kátyúzásoknál segít picit, igénytelenebb, de ezért olcsóbb minden tekintetben.. Szóval van itt még néhány elvi kérdés, amin át kéne rágnod magad, ha teheted.
""gondolom minél jobb a bringa, annál inkább viszi magával az embert."
Ez nem feltétlenül igaz."
:) De ha sz.r a bringa, az visszatart... Nekem volt egy nehéz biciklim, a vonatra se birtam feltenni, ráadásul a váltó sem működött pár nap után, és a pedál is lekonyult... khm...
Terepen mennél,hegyen völgyön.meet ha nemesetleg ritkán. Akkor gondolkodhatsz speciálisabb verzioban is.
Ami nem feltétlenül könnyit a tárcádon.
Ha csak munka hegyek völgyek nélkül akkor ss lehet a legjobb. Melette a genesisel turázgathatsz.
genesist gondoltam munkába járósnak, egy drágább bringát nem biztos, hogy kint mernék hagyni az iroda előtt az utcán :D
Merre mennék? nagyrészt kerékpárúton, ami sok helyen még salakos, illetve talán néha erdőben, max kisebb dombok (vágyam egy Balaton-kör, esetleg eurovelo6 osztrák része, talán még olaszország, szóval inkább a kiépített, erre szánt infrastruktúra a cél)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!