Önjavító belső gumi megéri? Tapasztalatok?
Ha egyszer belemegyek egy szögbe és "megjavítja magát" az csak arra elég, hogy el lehessen jutni vele hazáig gumicsere nélkül, vagy ugyanúgy használható marad a gumi hosszú távon is, fel lehet majd fújni stb?
Azért kérdezem ezt, mert tegnap tettem mind2 kerékbe önjavító belsőt. Az egyikben eleresztett az önjavító trutymó. Nem tudom, hogy a gumi volt hibás vagy én voltam béna. Minden esetre eltömítette a szelepet és azóta sem felfújni, sem rendesen leereszteni nem lehet. Visszacseréltem egy hagyományosra.
A Tubeless felni + külső nagyon jó dolog.
A belsőbe töltött trutyi kicsit macerásabb, és nehezebb lesz tőle a kerék, de ha van benne elrg folyékony gumi és nyomás, akkor bringázhatsz szögeken is.
Azonnal betömi.
Én Joe's no flats-et használtam. Sokszor hallottam ahogy szisszent az akác tüskék miatt. A betömött lyukak ugyanolyan tartósak voltak, mintha ott sem lennének.
" Az egyikben eleresztett az önjavító trutymó"
Hogyan? Csak úgy magától nem ereszt el semmit.
A defektvédő folyadék jellemzően tüskeverte lyukakra hatásos. Az optimális esemény kb. úgy néz ki, hogy a tüske belemegy és azonnal távozik is, és a folyadék hatásosan eltömíti a likat (nem ragasztó), amiből jó esetben semmit nem észlelsz. Ha az esemény ezt a forgatókönyvet követi, akkor hosszú távon is jó a trutyi és akár meglepően sok tüskedefektet meg tud fogni és nem ereszt le a gumi.
Ha a tüske benne marad, akkor állandóan cseszteti a lyukat és nem tud tömíteni a trutyi, ekkor elvérzik és leereszt.
Hasadásra természetesen nem jó, több mm-es likat nem fog tömíteni.
A szelep sajnos valóban egy kínos része a játéknak, viszont a Slime, amit én is használok az vízben oldható, így a szelepből is ki lehet csapatni. De az a biztos, ha mindig van otthon pár szelep, mert a nedves jellege miatt oxidálódik is.
Összességében nekem megéri, pár év alatt biztos megspórolt vagy 100 belsőcserét az erdőn-mezőn :)
Szerintem a szelep ment tönkre. A következőképpen történt a dolog. Beraktam a belsőt, bepattintottam a külsőt. Megnéztem, hogy sehol sincs-e becsípődve. Nem volt. Felfújtam 1 barra. Jól nézett ki. Visszaszereltem a kereket biciklire, aztán felfújtam 4 barra. Visszaakasztottam a féket, megnéztem, hogy rendben van-e. Fújok bele még 1 bart, gondoltam(4-6 között van az előírt nyomás). Ekkor ahogy hozzáértem a szelephez, az elkezdett ereszteni, sziszegett és egy kevés barna ragacsos trutyit is spriccelt magából. Az volt a folyékony gumi, gondolom.
Rövid próbálkozás után úgy döntöttem, hogy ez a belső már kuka. Mire újra leszereltem a kereket már az is kihívás volt, hogy annyi levegőt kieresszek belőle, hogy egyáltalán ki tudjam megint pattintani a külsőt. Azóta teljesen be van ragadva a szelep. Se be, se ki.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!