Milyen kerékpárt ajánlotok?
Szóval... most jöttem meg egy Balaton körbetekerős bringatúráról, és engem olyan szinten megfogott ez az élmény, hogy minél előbb tenném meg ezt a túrát újra. Olyan érzés, mintha szerelmes lennék a biciklizésbe. Pedig előtte egyáltalán nem voltam nagy bringás, konditerembe meg haza tekertem alkalmanként, napi 5 perc oda, 5 perc haza.
Szóval új biciklit szeretnék venni, mert eddig egy 5 éves mtb-m volt, ami szét rozsdásodott, a lánc leesik, a váltó rossz, kicsit kicsi is már, stb stb.
Egy komolyabb bringára gondolok, ami teljesítené a városon belüli 10 perces távokat (aszfalton), de akár az ilyen 200+ Kilóméteres távokat is. Ami alkalmas lenne főleg aszfalton menni, de nem is esne szét egy kis tereptől. (Bár az nem lenne olyan nagy szempont, mivel a bringa túrákat főleg bicikli utakon végezném). Továbba legyen alkalmas a csomagom szállítására ( egy-egy oldaltáska, váltóruha, hálózsàk, kaja, sátor)
Használt kerékpárok is érdekelnek, az áruk miatt.
Olyan max 150.000- 200.000 forintig gondoltam, ez lenne a 18. Szülinapi ajándékom.
17/f 175cm 70kg
Tipikus túra bringák a trekkingek. A túra trekkingek gyárilag felszerelve jönnek. A cross trekkingek kicsit sportosabbak, felszerelés nélkül érkeznek, de felszerelhető rá a csomagtartó. 200 körül már igen príma használtat kaphatsz belőle. Újan még kompromisszumokkal kell számolni ennyiért.
Ha kevésbé fontos a teleszkóp nyújtotta kényelem, akkor kicsit sportosabb vonalon ott vannak az ún. adventure vagy gravel bikeok. Sajnos ez csak nagy mázlival hozható ki ennyiből. Kissé túl vannak árazva, 300 körül indulnak újan, használtan pedig nem sok van itthon.
Neuzer Courier CX újonnan keretbe belefér, nem rossz, árához képest. Használt gravel v. cyclocross neccesebb, de jó volna, arra ügyelj, hogy sárvédő/csomagtartó szemek legyenek a vázon.
Ha elfogyott a türelmed, akkor pedig cross trekking. Lassabb, picit lehet kényelmesebb a teló miatt de a koskormány hiánya miatt meg kényelmetlenebb hosszú úton. Cross trekkingre szinte kivétel nélkül tehető általad választott sárvédőzés (levehető vagy fix) és csomagtartózás. Sőt, akár a bikepacking is megoldható vele, csak ugye minek is. :)
Kéretik pontosabban olvasni. A koskormány az összes Ergon fittyfuttynál többet ér. Azt írtam, kényelmesEBB. Nem azt, hogy a trekking és egyeneskormány egy kényelmetlen darab izé. Egyszerűen az egyenes kormányos gépeken nincs meg az az ergonómia, ami a kosok előnye. Egyedül a pillangó kormányok, de annak meg a kinézete a legtöbb embernél (nálam) is messziről leveri a biztosítékot, mint a Fiat Multipla. Ráadásul pótfékkar sem megoldható, és van aki ilyen perverz.
A magam részéről merem vállalni névvel a véleményemet, tekintettel arra, hogy mind cross trekkinggel, mind cyclocross-szal keresztülvágtam már az országon, egynapos és többnaposban is, aszfalton és off-road egyaránt.
Szimplán maradjunk abban, hogy a krúzolós, 35+ literes, soknapos kirándulásokra a trekkinget javaslom, sportosabb specialistának viszont a gravel/cx odaver. Gravel a kényelmesebb polgároknak való - nagyjából ennyi, a CX is jó, kb úgy érzékeltetném a különbséget mint egy sportautó és egy sportlimuzin között - azonos méretek mellett persze.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!