Szeretnék Gravel biciklit vásárolni. Az alumínium váz, az egyértelműen és mindenképpen rosszabb mint a carbon?
Nekem elsősorban on-road kell,és csak ritkán használnám off-road, nem a leg extrémebb terepeken.
A minőségről híres márkák is gyártanak alumínumból biciklit, ezek az olcsóbbak...
Rossz döntés lenne ilyet vennem?
Nincs baj az alumíniummal. Ahogy olvasom, a jó tervezés legalább annyit számít, mint a szerkezeti anyag. Egy alu váz is lehet komfortos, és egy karbon is lehet túl rázós. Szerkezeti anyagtól függetlenül minden vázról hallani, hogy valaki alatt eltört.
Sokat olvastam mostanában ilyesmiről, mert olcsó márkát választottam (Planet X), és féltem a váz hibáktól. Volt akinek volt vele gondja, volt akinek semmi, de a haverja alatt elreccsent egy karbon specialized. Tehát még a márka sem jelenti azt, hogy valami feltétlenül örökké fog tartani.
Köszi! Én azt olvastam, hogy az alu az rövidebb életű... Viszont van olyan üzlet, ahol 6 év garancia van a kerékpárokra...
Vajon ez kiter jedhet a váz törésre is, vagy úgysem lehetne leellenőrizni, hogy milyen körülmények között tört el, s ezért ilyen nem is létezik?
Igazi indok nincs. Az a menő ennyi.
Aki ma 26 colos alu bringát hajt azegy maradi luzer.
Tudod amit a profik hajtanak az eledható akkor is ha az egy rakás fos.
És amúgy teljesen értelmetlen földi halandóknak.
Az alu nem egyértelműen és mindenképpen rosszabb. Konstrukciótól függ, hogy rosszabb vagy kb egy szint. A karbonból is lehet kakát kihozni, de jellemzően az a gyártó, aki belevág a karbonszálas megoldásokba, nem bokorugró zöldfülű, van mögötte fejlesztési tapasztalat és nyilván ambíció, hogy "meg tudja csinálni".
Ha van rá pénzed, nyugodtan vegyél egy leinformálható karbon alkotást. Könnyű lesz, merev lesz, kényelmes lesz (mármint rázkódás, mikrorezgések elnyelése tekintetében), igen, menő is lesz, mert nagyon szépen lehet vele dolgozni, vizuálisan is.
Ha nincs, ne aggódj egy szálat se, csak jól nézd meg, melyik alu csodát akarod épp megvenni. Mert ott többet kell szenvedni a tervezőnek, hogy nem a bringás szenvedjen. Ha nem számít a kényelem mert kemény vagy mint a bakakaka, akkor ez sem lényeges. :D A többit meg lokális tuninggal megoldhatsz (pl. karbon nyeregcső, kormány, stb.) ha majd úgy adódik és kívánod.
Az alu egy kicsit rugalmasabb... bár ez nem teljesen igaz... Inkább úgy mondanám, hogy az alu pár éve után rugalmasabb lesz, de még mindig sokkal merevebb lesz, mint egy acél váz.
Ennek csak abban van szerepe, hogy a merevebb gép jobban gyorsíható, kicsit pontosabban irányítható.
Van egy 18 éves alu montim, amivel sokáig versenyeztem, de most is gyakran használom. Nincs vele semmi baj, de versenyre a könnyebb, merevebb karbon géppel megyek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!